اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712183548110758

هر آنچه لازم است افراد در مورد چاپ کتاب بدانند

کد: 139712183548110758

https://goo.gl/ThfjDB

، قم , (اخبار رسمی): چاپ کتاب چه از سمت نویسنده و چه از جانب ناشران، نیازمند اطلاعاتی جامع، به روز و همسو با استاندارد‌های رایج است، تا با در نظر داشتن نحوه چاپ، هزینه بهینه و تفاوت‌های چاپ، بهترین گزینه‌ها انتخاب شوند.

هرآنچه در مورد چاپ کتاب باید بدانید
چاپ کتاب فاطر

چاپ کتاب چه از سمت نویسنده و چه از جانب ناشران، نیازمند اطلاعاتی جامع، به روز و همسو با استاندارد‌های رایج است، تا با در نظر داشتن نحوه چاپ، هزینه بهینه و تفاوت‌های چاپ، بهترین گزینه‌ها انتخاب شوند. در این مقاله هدف این است تا به طور مختصر و مفید در مورد چاپ کتاب از قبیل دلایل چاپ کتاب، مراحل و روش‌های چاپ کتاب، انواع سایز کتاب، قراردادها و غیره مطالبی بیان شود.

دلایل چاپ کتاب

چاپ کتاب برای هر نویسنده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله شعر، تاریخ، پژوهش، نقد، کتاب‌های درسی و … اهمیت بالقوه‌ای دارد و برای عرضه مطالب باید قالبی متناسب انتخاب شود تا ضمن شناساندن مناسب نویسنده به دیگران، اطلاعاتی یک‌دست و با مضمون مشخص، در اختیار مخاطبان قرار گیرد. علاوه بر آن دانشجو‌ها یا کسانی که مایل به ارائه مصاحبه دکتری به صورت کتاب هستند نیز باید اقدام به چاپ کتاب کرده و امتیازات مثبت خود را از این طریق بالا ببرند . اساتید دانشگاه و پژوهش‌گران نیز نتیجه تحقیقات و تفکرات خود را با کمک کتاب به دیگران عرضه می‌کنند.

کتاب در کلیت امر،  پلی جهت رساندن اهدافی علمی به اشخاص دیگر است و باید چاپی در خور داشته باشد.

مراحل چاپ کتاب

آشنایی با مراحل چاپ کتاب برای نویسندگان مفید خواهد بود تا علاوه بر دانستن روند کاری، امکان نظردهی را داشته و بهترین گزینه‌ها را برای خود انتخاب کنند. مراحل چاپ کتاب:

اصولا مرحله ای قبل از چاپ وجود دارد که خارج از چاپ‌خانه انجام می‌شود. شخصی تحت عنوان ویراستار، مطالب را بازبینی کرده و ایراد‌های متن را از هر دیدگاهی رفع می‌کند و تحویل نویسنده می‌دهد.

  • نویسنده در وهله اول مطالب خود را تبدیل به فایل تایپ شده‌ می‌کند و در اختیار چاپ‌خانه قرار می‌دهد.
  • اگر در موسسه‌ای عقد قرارداد انجام شده باشد، فایل مربوطه در اختیار آن موسسه قرار می‌گیرد.
  • مراحل اداری از قبیل اخذ شدن شابک، فیبا و همچنین مجوز صادر شده از جانب اداره ارشاد طی می‌شود.
  • طراحی جلد، توسط طراحان مسلط به استاندارد‌ها انجام می‌شود.
  • صحافی و مرحله چاپ اتفاق می‌افتد.
  • اعلام وصولی از جانب وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، صورت می‌گیرد.
  • نسخه‌های چاپی در اختیار نویسنده قرار می‌گیرند.

مراحل قید شده می‌تواند توسط خود نویسنده‌ها نیز اتفاق بیافتد، اما به دلیل نا‌ آشنایی با مراحل اداری و احتمال سردرگمی‌ها، می‌توان مسئولیت این کار را به عهده افرادی مجرب و با اعتبار قرار داد.

روش‌های چاپ کتاب

معمول‌ترین روش‌های چاپ کتاب دو نوع هستند. چاپ دیجیتال و چاپ افست، که در مقاله تفاوت‌های چاپ دیجیتال و افست در مورد هر کدام به طور کامل صحبت شد.

سایز کتاب

قطع یا سایز در کتاب‌ها، با توجه به موضوع، تعداد صفحات، استانداردهای رایج، سلیقه و… تعیین می‌شود. سایزهای پرکاربرد رقعی (کتاب‌های عمومی و ادبی)، وزیری (کتاب‌های تخصصی و دانشگاهی)، رحلی (کتب کمک درسی) هستند.

انواع قرارداد در چاپ کتاب

نوع قرار داد با نظر مستقیم نویسنده و مشاورات ناشر اتفاق می‌افتد.

قرارداد مشارکت: در این روش ناشر و نویسنده، سهم مساوی از هزینه و سود نهایی را خواهند داشت.

قرار داد حق تألیف: درصد مشخصی از قیمت پشت جلد، در تعداد جلد ضرب شده و تحت عنوان حق تألیف به نویسنده تعلق می‌گیرد.

قرارداد واگذاری: نویسنده در صورت موافقت، مبلغی از ناشر دریافت می‌کند و حق چاپ را به صورت دائمی به او می‌دهد.

سرمایه گذاری نویسنده: نویسنده تمامی هزینه‌ها را تقبل کرده و ناشر دخالتی در آنها نخواهد داشت.

چاپ فاطر با سابقه‌ای 10 ساله در طراحی و چاپ کتاب، علاوه بر چاپ، انواع خدمات تایپ، ویراستاری، صفحه‌بندی، طراحی جلد و سایر خدمات چاپ و تألیف کتاب را برای نویسندگان، مدرسان، مترجمان، دانش‌پژوهان و شاعران در نظر دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چاپ دیجیتال فاطر

چاپ دیجیتال فاطر از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در شهر مقدس قم که از مهمترین قطب های چاپ کتاب در ایران میباشد، آغاز کرده و توانسته است با ارائه خدمات چاپ کتاب با کیفیت بالا و قیمت مناسبت مشتریان خود را راضی نگه داشته و مشتریان بیشتری به سوی خود جذب نماید. هم اکنون نیز چاپ فاطر با در اختیار داشتن دستگاه ها و تجهیزات بروز آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | نشریات و کتاب