اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712183548310758

انواع چاپ کتاب

کد: 139712183548310758

https://goo.gl/oBxtSk

، قم , (اخبار رسمی): کیفیت چاپ کتاب تاثیر به‌سزایی در جلب نظر خواننده دارد. انواع مختلفی از چاپ کتاب، از نسخ خطی بسیار قدیمی گرفته تا چاپ دیجیتال متداول کنونی، برای عرضه بهتر کتاب‌ها به جامعه، به اقتضای زمان به کار گرفته شده است.

چاپ کتاب
https://faterprint.com/print-of-book/

نحوه چاپ کتاب یکی از عوامل موثر در جلب نظر خوانندگان است. با چاپ کتاب دیجیتالی کیفیت بالاتری از کتاب در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

چاپ کتاب

کیفیت چاپ کتاب تاثیر به‌سزایی در جلب نظر خواننده دارد. انواع مختلفی از چاپ کتاب، از نسخ خطی بسیار قدیمی گرفته تا چاپ دیجیتال متداول کنونی، برای عرضه بهتر کتاب‌ها به جامعه، به اقتضای زمان به کار گرفته شده است. در روش‌های مختلف چاپی، متریال و ابزار مورد استفاده، سطوح چاپی، پوشش‌ها، رنگی یا سیاه و سفید بودن چاپ، ماندگاری خطوط، تصاویر و مواردی از این دست تفاوت دارند.

امروزه در فرآیند چاپ دیجیتال با استفاده از رایانه‌ها و ماشین آلات تخصصی چاپ دیجیتال کتاب می‌توان کیفیت و ماندگاری زیادی را برای کتاب‌ها و خوانندگان آن‌ها فراهم کرد. همچنین در کتاب‌فروشی‌ها کتاب‌هایی که از چاپ با کیفیت دیجیتال برخوردار هستند زودتر به فروش می‌روند. افراد می‌توانند با مشاوران این شرکت درباره چاپ کتاب خود به صورت دیجیتال مشورت کنند و بهترین تصمیم را برای چاپ اثر ارزشمند خود بگیرند.

منظور از چاپ کتاب به صورت دیجیتال چیست؟

منظور از چاپ دیجیتال این است که در آن تصاویر دیجیتالی به تصاویر چاپی تبدیل می‌شوند. از موارد کاربرد استفاده از چاپ دیجیتال، می‌توان به چاپ کتاب اشاره کرد. از تفاوت‌هایی که بین چاپ دیجیتال و روش‌های سنتی که در چاپ کتاب وجود دارد، می‌توان به عدم استفاده از پلیت‌های چاپ  اشاره کرد که باعث می‌شود، مراحل قبل از چاپ مانند آماده‌سازی با سرعت بیشتر و هزینه‌های کمتری انجام شود.

در روش چاپ دیجیتال، دستگاه چاپ دیجیتال را به کامپیوتر متصل می‌کنند و کامپیوتر اطلاعاتی که دستگاه چاپ نیاز دارد را به آن منتقل می‌کند و سپس دستگاه چاپ دیجیتال عملیات چاپ را آغاز می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم در چاپ کتاب به صورت دیجیتالی این است که می‌توان نسخه‌های مختلف کتاب را تغییر داد. به این صورت که در ابتدا کتاب به صورت آزمایشی چاپ و به بازار عرضه می‌شود، سپس نظرات مشتریان و خوانندگان کتاب درباره چاپ کتاب سنجیده می‌شود و بعد از بررسی نظرات خوانندگان کتاب، در چاپ بعدی نظرات آن‌ها در چاپ کتاب اعمال می‌شود و مطابق میل آن‌ها خواهد بود. از مزایای دیگر چاپ کتاب به صورت دیجیتالی می‌توان به کیفیت بسیار بالای تصاویر در چاپ اشاره کرد.

هزینه‌های چاپ کتاب دیجیتال

از چاپ کتاب به صورت دیجیتالی معمولا در تیراژ پایین استفاده می‌شود. از مزایایی که این روش چاپ کتاب دارد این است که سرعت و کیفیت چاپ را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. برای بررسی هزینه‌های چاپ دیجیتال باید به مواردی مانند نوع کاغذ، تعداد تیراژ، رنگی یا سیاه و سفید بودن چاپ اشاره کرد. در حالت کلی هزینه‌های چاپ دیجیتال بر روی کاغذ‌های تحریر به سبب وزن کمتر، از کاغذهای گلاسه کمتر است و هر چقدر که کاغذهای گلاسه وزن بیشتری داشته باشند به مراتب هزینه‌های چاپ دیجیتال بیشتر خواهد بود.

نکته دیگری که در هزینه‌های چاپ کتاب به صورت دیجیتالی وجود دارد این است که چاپ به صورت دو رو، هزینه دو برابری از چاپ یک رو دارد. هر چقدر که ابعاد کاغذ بیشتر باشد هزینه‌های چاپ بیشتر خواهد بود. از آنجایی که هزینه‌های چاپ کتاب به صورت دیجیتال بیشتر از سایر روش‌های چاپ است، می‌توان با صرفه جویی کردن در هزینه‌های دیگر، مانند تهیه پلیت‌های چاپ این هزینه را جبران کرد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چاپ کتاب می‌توانند به سایت چاپ دیجیتال فاطر به آدرس faterprint.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چاپ دیجیتال فاطر

چاپ دیجیتال فاطر از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در شهر مقدس قم که از مهمترین قطب های چاپ کتاب در ایران میباشد، آغاز کرده و توانسته است با ارائه خدمات چاپ کتاب با کیفیت بالا و قیمت مناسبت مشتریان خود را راضی نگه داشته و مشتریان بیشتری به سوی خود جذب نماید. هم اکنون نیز چاپ فاطر با در اختیار داشتن دستگاه ها و تجهیزات بروز آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش