اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971101342079608

آیا احتمال بازگشت بواسیر بعد از درمان آن با لیزر وجود دارد یا نه؟

کد: 13971101342079608

https://goo.gl/3sWsVQ

، تهران , (اخبار رسمی): بازگشت بیماری بواسیر ارتباط مستقیم با نحوه درمان آن دارد، در مورد درمان بواسیر با لیزر امکان عود مجدد آن وجود ندارد و یا اینکه این احتمال بسیار کمتر است سایر روش‌های درمانی مانند جراحی و رابربند و ... است.

آیا احتمال بازگشت بواسیر بعد از درمان آن با لیزر وجود دارد یا نه ؟
آیا احتمال بازگشت بواسیر بعد از درمان آن با لیزر وجود دارد یا نه؟

بازگشت بیماری بواسیر ارتباط مستقیم با نحوه درمان آن دارد، در مورد درمان بواسیر با لیزر امکان عود مجدد آن وجود ندارد و یا این احتمال بسیار کمتر است

انجام سایر روش‌ها به علت آسیب به عضلات اسفنکتر خارجی عوارضی مانند بی اختیاری در دفع را به همراه دارد اما انجام لیزر هیچ عوارضی از جمله بازگشت بیماری و… را ندارد.

طی تحقیقات به عمل آمده در سال ۲۰۰۴ بر روی ۲۳۱ نفر که بواسیر خود را درمان کرده‌اند مشخص شد، حدود ۶٫۳ % از این افراد بعد از عمل جراحی و ۲۵٫۴% بعد از درمان‌های خانگی مجدداً به بیماری بواسیر مبتلا شده‌اند.

عوامل زمینه‌ساز بازگشت این بیماری

رعایت نکات پیشگیری از بواسیر برای افرادی که یک بار بیماری خود را درمان کرده‌اند بسیار حائز اهمیت است، زیرا در غیر این صورت امکان عود مجدد بواسیر وجود دارد، به خصوص اگر این افراد برای درمان بواسیر از روش‌هایی مانند جراحی استفاده کنند، امکان بازگشت بیماری بیشتر از لیزر خواهد بود. برخی از عواملی که موجب بازگشت بواسیر می‌شود به این شرح است:

کاهش فعالیت‌های فیزیکی: این عامل با کاهش فعالیت روده، موجب یبوست شده که بواسیر را به همراه  دارد.

حمل و جا به جایی اشیاء سنگین: حمل این اشیاء به خصوص بعد از عمل جراحی را متوقف کنید زیرا فشار وارده به این ناحیه را افزایش داده و بی شک در عود مجدد بیماری نقش خواهد داشت.

رژیم کم فیبر: باید از مصرف غذاهای سنگین و کم فیبر به خصوص پس از عمل جراحی اجتناب شود، زیرا این غذاها حرکات روده را کاهش داده و موجب ابتلا به یبوست می‌شود که این امر بازگشت مجدد بیماری را به همراه خواهد داشت.

استفاده از دستمال‌های زبر و خشن

بارداری

افزایش سن

عدم مصرف کافی آب :کاهش مصرف آب در طول روز موجب سفت شدن مدفوع شده و بازگشت مجدد بواسیر یا هموروئید را به همراه خواهد داشت.

عدم رعایت بهداشت

برقراری رابطه مقعدی

مراقبت‌های بعد از عمل بواسیر

برخی از مواردی که لازم است پس از انجام عمل بواسیر به روش لیزر و جراحی رعایت کرد به این شرح است:

اگر عمل با لیزر باشد درمان سرپایی است و همان روز به خانه باز می‌گردید و لازم است یک روز استراحت کنید ولی اگر درمان با جراحی صورت گیرد، لازم است تا چندین روز به استراحت و طی کردن دوران نقاهت پرداخت.

مصرف داروهای تجویزی پزشک از جمله آنتی بیوتیک‌ها  و مسکن را نباید فراموش کرد.

در صورت تجربه علائم شدید خونریزی و تب و یا قرمزی پوست اطراف مقعد باید با پزشک خود مشورت کرد.

برای تسکین درد می‌توان از کیسه‌های یخ استفاده کرد.

در صورتی ناراحتی برای نشستن می‌توان از بالش‌های نرم استفاده کرد.

رژیم غذایی بعد از عمل بواسیر

بهتر است تا چندین روز پس از عمل جراحی از مصرف خوراکی‌های سنگین پرهیز شود زیرا که موجب تحریک اجابت مزاج می‌شود و به جای آن از غذاهایی سبک نظیر برنج، نان تست، موز و ..استفاده کرد. بعد از گذشت ۳ الی ۴ روز از انجام عمل هموروئید از رژیم غذایی حاوی فیبر بالا استفاده شود تا تحریکات روده را بالا برده و از بازگشت مجدد هموروئید جلوگیری شود، مصرف میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند در افزایش حرکات روده موثر باشد. مصرف روزانه آب در این دوران را به ۶ الی ۸ لیوان در روز برسانید.

خونریزی پس از عمل

خونریزی و مخاط بعد از انجام عمل طبیعی است می‌توان برای جلوگیری از این عمل از گازهای استریل و یا پدهای بهداشتی استفاده کرد.. اما اگر این خونریزی بیش از چندین ماه به طول انجامید باید برای پیدا کردن علت و انجام کونولوسکوپی با پزشک مشورت کرد. 

برای جلوگیری از خونریزی‌های بعد از عمل می‌توان از روش درمانی لیزر استفاده کرد. زیرا این روش با ترمیم عروق خونی مانع از خونریزی می‌شود و به همین علت میزان عفونت و ابتلا به سایر بیماری‌ها در این روش کمتر است.

مراقبت از زخم

برای مراقبت از زخم و پیشگیری از عود مجدد بیماری لازم است موارد زیر رعایت شود :

صبح روز بعد از عمل نیاز به تعویض پانسمان است ولی اگر درمان با لیزر باشد پانسمان داخل مقعدی نخواهید داشت.

تا چندین روز پس از انجام عمل از فعالیت‌های سنگین نظیر حمل و جابه جایی اشیاء سنگین باید پرهیز کرد.

جهت کاهش درد و بهبود سریع زخم باید روزانه ۲ الی ۳ بار به مدت ۱۵ دقیقه در آب نسبتاً گرم باید نشست.

بعد از انجام عمل از زور زدن برای اجابت مزاج باید پرهیز شود.

جهت دفع راحت‌تر می‌توان از ملین‌ها و نرم کننده‌های مدفوع با تجویز پزشک استفاده کرد.

جهت خشک کردن مقعد به جای استفاده از دستمال‌های زبر از دستمال‌های مرطوب مخصوص کودکان باید استفاده شود تا از تحریک مقعد و خارش آن جلوگیری شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس http://jarah.clinic/ مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک نوین

مجله مهاجرت اساس کار خود را بر مبنای اعتماد و رضایت متقابل آغاز کرده و با استفاده از تجربه و آگاهی لازم، خدمات خود را به صورت ساماندهی شده به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد. ما سعی داریم با مشاوره و همکاری با وکلای ارشد؛ همچنین با مدیریت زمان و کمترین هزینه سبب پیشبرد و رسیدن به اهداف ارزشمند شما هموطنان گرامی باشد. سعی ما بر این است که در زمینه‌های مختلف مهاجرت از قبیل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … رضایت شما عزیزان را جلب کنیم. در جهت گسترش دامنه فعالیت، مجله مهاجرت آمادگی خود را برای همکاری با وکلا فعال و با تجربه اعلام نموده تا با تلاش همدیگر در جهت ارتقا و سرعت روند کار مهاجرت همکاری داشته باشیم.https://mohajermag.ir/

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان