اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971106342939608

درمان کیست مویی با روش‌های خانگی

کد: 13971106342939608

https://goo.gl/iPbnus

، تهران , (اخبار رسمی): کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقعدی است. علت اصلی ایجاد این بیماری هنوز به طور دقیق مشخص نشده است ولی بنابر یک تحلیل کلی این بیماری می‌تواند ناشی از بازگشت مو به داخل پوست باشد. بدن این موی بازگشته به داخل را به عنوان یک عامل بیگانه تلقی می‌کند.

درمان کیست مویی با روش های خانگی
درمان کیست مویی با روش‌های خانگی

کیست مویی معمولا در پوست اطراف ناحیه باسن و کمر رخ می‌دهد. علت هم بیشتر پرمویی این ناحیه و قرار گرفتن طولانی مدت در وضعیت نشسته است که باعث تحریک موهای این ناحیه می‌شود.

درمان خانگی کیست مویی

قطعی‌ترین و موثرترین روش درمانی برای این بیماری انجام عمل جراحی است ولی یک سری روش‌های درمان خانگی برای این بیماری وجود دارد که می‌توانند در کاهش علائم و نشانه‌های این بیماری بسیار موثر باشند. لبته کیست‌های بسیار کوچک را که هنوز عفونی نشده‌اند و گسترش نیافته‌اند را هم می‌توان به وسیله روش‌های درمان خانگی درمان کرد. از آنجایی که کیست مویی با علائم و نشانه‌هایی مثل التهاب، عفونت و درد همراه است می‌توان با روش‌های زیر تا حد زیادی از شدت آنها کاست.

آب

حیاتی‌ترین ماده برای ادامه زندگی که می‌تواند تمامی سموم و مواد زائد بدن را رفع کند. برای جلوگیری از کم آبی بدن روزانه به میزان ۸ الی ۹ لیوان آب بنوشید. آب کافی از بروز یبوست جلوگیری می‌کند. یبوست عاملی برای تشدید علائم کیست مویی است.

فیبر

برای مبارزه با کیست مویی رژیم غذایی خود را از میان منابع غنی فیبر انتخاب کنید. میوه‌ها و سبزیجات بهترین منبع این ماده هستند.

روغن درخت چای

این روغن به طرز شگفت انگیزی در کاهش عفونت‌ها و التهابات موثر است. روزانه مقداری روغن درخت چای را می‌توان به وسیله یک گوش پاک کن به محل کیست مویی مالید و پس از ۳۰ دقیقه با آب ولرم شست و خشک کرد. با نفوذ این عصاره به عمق پوست، بافت‌های تخریب شده شروع به ترمیم می‌کنند.

سیر

خواص سیر در درمان عفونت‌ها و خاصیت ضد قارچی آن سالها است که شناخته شده است. یک حبه سیر را له کرده و آن را بر روی کیست مویی قرار دهید و روی آن را با گاز بپوشانید. پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید و خشک کنید.

روغن کرچک

این ماده یکی از موثرترین روش‌های درمان خانگی کیست مویی است. روغن کرچک به علت خواص ضد التهابی خود می‌تواند در کاهش التهابات ناشی از کیست مویی بسیار مفید باشد و روند درمان آن را تسریع بخشد و می‌توان این روغن را به صورت موضعی برای کیست مویی استفاده کرد.

زردچوبه

زردچوبه برای تسکین درد و التهاب بسیار مفید است. همچنین برای کاهش عفونت‌های ناشی از کیست مویی می‌تواند بسیار مفید باشد. کمی زردچوبه را می‌توان با آب، شیر یا چای ترکیب کرده و بر روی کیست مویی مالید و سپس شست.

آلوئه ورا

این ماده هم برای تسکین درد و التهابات بسیار مفید است و هم خاصیت آنتی باکتری بسیار قوی دارد. ژل داخل برگ‌های آلوئه ورا را به آرامی باید به محل کیست مویی مالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه شست.

عسل

این ماده یک ضد التهاب و ضد عفونی کننده بسیار قوی است که می‌تواند برای کاهش علائم کیست مویی بسیار مفید باشد. برای نتیجه بهتر می‌توان روزانه کمی عسل را با یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و میل کرد. همچنین می‌توان عسل را به صورت مستقیم بر روی کیست مویی مالید تا جذب شود. موم زنبور عسل ذوب شده هم اگر بر روی کیست مویی قرار گیرد بسیار مفید است.

چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای از بهترین روش‌های درمان خانگی کیست مویی است. می‌توان چای کیسه‌ای را برای مدت ۵ دقیقه در آب ولرم قرار داد و سپس آن را برای مدت ۱۰ دقیقه بر روی کیست مویی قرار داد. این روش برای درمان درد، التهاب و عفونت کیست مویی بسیار موثر است.

نشستن در آب نمک گرم

نمک نقش بسیار موثری در از بین بردن سوزش، التهاب و عفونت دارد. روزانه برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در ظرف نمک و آب گرم بنشینید تا معجزات آن را ببینید. همچنین نشستن در آب گرم‌های شور طبیعی برای رفع علائم کیست مویی می‌تواند بسیار مفید باشد.

سرکه سیب

سرکه سیب می‌تواند عفونت‌های کیست مویی را تا حد زیادی کاهش دهد. یک پنبه را به کیست مویی آغشته کرده و آن را بر روی محل کیست مویی بمالید این کار را چندین بار در روز تکرار کنید.

کمپرس آب گرم

برای تسکین دردهای کیست مویی می‌توان از کمپرس آب گرم استفاده کرد. برای این منظور یک دستمال را با آب گرم خیس کرده و بر روی محل کیست مویی قرار دهید. از کیسه آب گرم هم می‌توان استفاده کرد.

شنبلیله

برای کاهش درد و التهابات می‌توان دم کرده شنبلیله را روزانه چندین بار نوشید تا اثرات آن را مشاهده کرد. برای تسریع روند درمانی کیست مویی بهتر است که محل کیست مویی را با آب ولرم شسته و آن را با دستمال نرم و تمیز به آرامی خشک کرد. از نشستن طولانی مدت باید پرهیز شود و در اطراف خانه و محل کار پیاده روی کرد .

باید سعی کرد به هنگام خوابیدن به پهلو یا شکم خوابید. به محل کیست مویی هرگز دست نزد و  به هنگام بیرون رفتن محل کیست مویی را پوشاند و در زمانی که در منزل هستید باز کرده تا در معرض هوای باز قرار بگیرد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کلینیک نوین مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک نوین

مجله مهاجرت اساس کار خود را بر مبنای اعتماد و رضایت متقابل آغاز کرده و با استفاده از تجربه و آگاهی لازم، خدمات خود را به صورت ساماندهی شده به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد. ما سعی داریم با مشاوره و همکاری با وکلای ارشد؛ همچنین با مدیریت زمان و کمترین هزینه سبب پیشبرد و رسیدن به اهداف ارزشمند شما هموطنان گرامی باشد. سعی ما بر این است که در زمینه‌های مختلف مهاجرت از قبیل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … رضایت شما عزیزان را جلب کنیم. در جهت گسترش دامنه فعالیت، مجله مهاجرت آمادگی خود را برای همکاری با وکلا فعال و با تجربه اعلام نموده تا با تلاش همدیگر در جهت ارتقا و سرعت روند کار مهاجرت همکاری داشته باشیم.https://mohajermag.ir/

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان