اطلاعات تماس
  • 021885***** - 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711153453310652

افقی روشن: چشم انداز و استراتژی ۵ ساله موسسه ایثار

کد: 139711153453310652

https://goo.gl/w2yikU

، (اخبار رسمی): صبح روز دوشنبه 8 بهمن، اولین جلسه چشم انداز و استراتژی ۵ ساله موسسه ایثار با حضور مدیران این مجموعه در سالن جلسات برگزار شد.

افقی روشن: چشم انداز و استراتژی ۵ ساله موسسه ایثار
افقی روشن: چشم انداز و استراتژی ۵ ساله موسسه ایثار

صبح روز دوشنبه 8 بهمن، اولین جلسه چشم انداز و استراتژی ۵ ساله موسسه ایثار با حضور مهندس پورحاج رضایی، مدیرعامل موسسه، دکتر سفاهن مدیرکل امور اقتصادی و مجامع بنیاد، دکتر سروش مدیرکل مطالعات و پژوهش‌ها، دکتر گودرزی مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه، نصیری مقدم معاون اداری مالی موسسه، دکتر خباز و دیگر اعضاء در سالن جلسات برگزار شد.

در ابتدای جلسه پورحاج رضایی ضمن خوش آمدگویی به مدعوین سخنان خود را این‌گونه آغاز کرد: موسسه ایثار برنامه‌ریزی دقیق و به روز کردن خدمات و بهره‌مندی از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجودی که در اختیار موسسه قرار دارد را با توانمندی خود، گام‌های موثری در زمینه به وجود آوردن نشاط و شادابی در زندگی جامعه هدف، قدم‌هایی بر خواهد برداشت.

وی اضافه کرد: چشم انداز و استراتژی 5 ساله موسسه چراغ راهی خواهد بود که با استمرار سیاست‌هایی که تاکنون اجرا شده است، موسسه به ثباتی که در حال حاضر در آن وجود دارد، ادامه دهد و اگر تغییراتی در هر سطحی در موسسه رخ دهد موسسه دچار تزلزل نشده و با قدرت راه خود را پیش برد. اگر چه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده بود و موسسه براساس آن حرکت می‌کرد ولی هیچگاه این برنامه‌ها به شکل یک چشم انداز و برنامه تدوین نشده بود.

مدیرعامل موسسه افزود: موسسه مفتخر است به این که سیاست‌های کلی در طی این چهار ساله خود را، بر مبنایی برنامه‌ریزی کرده که دچار تنش و اختلال در دوران رکود اقتصادی و اعمال تحریم‌ها نشود و برای بهتر اجرا شدن سیاست برون سپاری و استمرار آن، هیچ چیز جز تاکید بر نظارت و تقویت آن در استان‌ها و ستاد ضروری نخواهد بود با توجه به خدمات مناسب، مشتری‌مداری و استانداردهای روز دنیا در چند سال اخیر شاهد استقبال مناسب مردم از این مراکز بوده‌ایم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار هدف اصلی این موسسه را توانمندسازی مدیران، کارکنان و ایثارگران عنوان کرد و گفت: تمام فعالیت‌های موسسه با این رویکرد پیش می‌رود و حتی چشم‌انداز فعالیت‌های فرهنگی ورزشی و توانبخشی این موسسه نیز در راستای توانمندسازی آنان است.

در ادامه دکتر خباز توضیحات لازم را جهت استراتژی وچشم انداز 5 ساله با معرفی استقرار نظام مدیریت استراتژیک موسسه ایثار از مدل آنسوف با پخش پاورپوینت 95 صفحه‌ای آغاز و کلیه برنامه‌ریزی‌ها، اساسنامه، اسناد بالا دستی، راهکارها، گام‌های اجرایی، آثار و نتایج این طرح و ... را مورد بحث و بررسی قرار داد.

دکتر سفاهن مدیرکل امور اقتصادی و مجامع سخنان خود را این طور بیان کرد: بستر مناسبی در حال حاضر در بنیاد آماده شده و سال‌ها است که روسای بنیاد علاقه‌مند هستند که یک استراتژی قوی را داشته باشند که با نظام تغییر سیستمی که وجود دارد این مدیریت ترسیم شود.

وی عنوان کرد مجموعه موسسه ایثار با مدیریت مهندس پورحاج رضایی در کل بنیاد شهید زبان‌زد بوده و در اجرای این برنامه ریزی‌ها ضمن اینکه پیش قدم بوده شاهد مثالی بود که در هر جا و هر جلسه به آن استناد می‌شد و محوریت آن انتخاب درستی بود که با آن آغاز به کار کرد.

مدیر کل امور اقتصادی مجامع اضافه کرد: مقاومت سیستمی یکی از چالش‌هایی است که باید به آن توجه داشت و مقام عالی بنیاد ضمن اینکه علاقه‌مند به این موضوع است از آن نیز حمایت می‌کند تا به سرانجام برسد، اودر سطح کلان و در بخش اقتصادی به متغیرهایی اشاره کرد که باید در حد شناخت به آن دقت شود که به ساماندهی برسد، چه انتفاعی و چه غیر انتفاعی، وی در بخش بعدی به داشته‌هایی اشاره کرد که باید مشخص باشد و به دنبال آن باشیم و ساختاری را که در آن هستیم سازماندهی کنیم که البته موسسه ایثار در آن پیش‌قدم است.

وی افزود: در مدیریت کلان و استراتژیک و در کمیته راهبردی باید نظرها تبیین و یکی شود و در سیاست‌ها به دنبال این باشیم که با جامعه پیوندی ایجاد شود و این موضوع به قدری حائز اهمیت است که باید یک فضای عملیاتی دقیقی ترسیم شود که این پیوند واقعی شود، در این فضا است که بهره‌وری و مطلوبیت ایجاد می‌شود.

در بخش دیگر این جلسه دکتر گودرزی مدیرکل برنامه ریزی و بودجه بنیاد سخنان خود را این طور شروع کرد که تفکر استراتژیکی که یک اتفاق خوب است، در بنیاد شروع شده و همچنین او تغییر نگاه از برون و درون سازمان را به عنوان تهدید جدی و آسیب بر شمرد که اهداف کلان بنیاد را تحت تاثیر قرار خواهد داد کما اینکه موسسه ایثار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که مدیریت پورحاج رضایی یک تفاوت با دیگر سازمان‌های موجود در بنیاد دارد و آن ارائه خدمات به جامعه هدف است و این امر باعث شده که بنیاد، دیگر واحدها همچون توانبخشی و کانون‌های فرهنگی را هم به این موسسه واگذار کند و این بار مسئولیت موسسه را سنگین‌تر می‌کند.

مدیر کل مالی و ذی‌حساب بنیاد عنوان کرد نگاهی که در سند راهبردی بنیاد وجود دارد رویکردی مکانیزمی است که در استراتژی وجود دارد و تدوین این استراتژی با مدیر سازمان است و باید همه لایه‌های سازمان به آن توجیه باشند که بتوان بازخورد آن را دید.

در این جلسه دکتر سروش مدیرکل مطالعات و پژوهش‌های بنیاد ضمن بر شمردن نکات مهم در این پاورپوینت و مطالعه دقیق این چشم‌انداز، عضو شدن اعضاء را در سامانه دفتر پژوهش‌های کشور مورد تاکید قرار داد.

در پایان پورحاج رضایی مدیرعامل موسسه ضمن تقدیر و تشکر از حضور میهمانان، بر ادامه برگزاری این جلسات تا به نتیجه رسیدن آن تاکید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه ایثار

موسسه ایثار دارای مراکز ورزشی ،اقامتی و توانبخشی در 27 مرکز استان کشور می باشد که به خانواده های شاهد و ایثارگر و عموم مردم در این حوزه ها خدمات رسانی می کند.

اطلاعات تماس
  • 021885***** - 021888*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار