اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971115345675904

اینترنت نسل پنجم یا 5G چیست؟

کد: 13971115345675904

https://goo.gl/reWNyn

، تهران , (اخبار رسمی): تمامی صنایع و شرکت‌های با تکنولوژی‌های پیشرفته همواره به دنبال یک هدف هستند، به دست آوردن فناوری‌هایی که تمام زندگی را تغییر دهد. مشخصا این هدف صنایع، امروزه چیزی جز فناوری 5G نیست. این فناوری که به عنوان یک تکنولوژی انرژی‌زا شناخته می‌شود، در حال ساخت است.

 اینترنت نسل پنجم یا 5G چیست؟
اینترنت نسل پنجم یا 5G چیست؟

تمامی صنایع و شرکت‌های با تکنولوژی‌های پیشرفته همواره به دنبال یک هدف هستند، به دست آوردن فناوری‌هایی که تمام زندگی را تغییر دهد. مشخصا این هدف صنایع، امروزه چیزی جز فناوری 5G نیست

از زمانی که Verizon گفته بود اولین شرکت مخابرتی میدان 5G را آزمایش کرده است سه سال می‌گذرد، این فناوری که به عنوان یک تکنولوژی انرژی‌زا شناخته می‌شود، در حال ساخت است.

این تکنولوژی به عنوان یک تکنولوژی بنیادی در نظر گرفته می‌شود که زمینه‌های مختلف را مانند خودروهای بدون سرنشین، واقعیت مجازی و تله پزشکی (مانند جراحی از راه دور) را به سرعت تقویت خواهد کرد.

اما واقعا 5G چیست؟ چرا کاربران خیلی هیجان زده هستند؟ چرا نسل بعدی فناوری بی سیم بیش از یک افزایش در سرعت است و چرا باید برای آن هیجان زده شد؟

معرفی اینترنت نسل پنجم یا 5G

در معرفی اینترنت نسل پنجم یا 5G می‌توان گفت نسل بعدی فناوری تلفن همراه است که وعده افزایش سرعت، پوشش و پاسخگویی شبکه‌های بی سیم را وعده می‌دهد.

این سرعت چقدر است؟ به 10 تا 100 برابر سریع‌تر از اتصال معمولی تلفن همراه و یا حتی سریع‌تر از اتصال با کابل فیبر نوری که به خانه می‌رسد، فکر کنید.

آیا فناوری 5G فقط برای افزایش سرعت است؟

یکی از مزایای کلیدی آن تاخیر زمانی کم است. این کلمه را زیاد می‌شنوید. تاخیر زمان پاسخگویی شامل مدت زمان بین هنگامی است که با کلیک بر روی یک لینک به شبکه درخواست خود را ارسال یا شروع به پخش ویدئو در گوشی خود می‌کنید و  شبکه پاسخ وب‌سایت خود را به شما می‌دهد و یا شروع به پخش ویدئو می‌کند.

این مدت زمان تاخیری می‌تواند حدود 20 میلی ثانیه با شبکه‌های فعلی باشد. به نظر می‌رسد این زمان خیلی زیاد نیست، اما با 5G، تاخیر به 1 میلی ثانیه کاهش می‌یابد و یا در حدود زمانی که برای زدن یک فلاش در یک دوربین عادی طول می‌کشد کاهش می‌یابد.

این واکنش برای مواردی نظیر انجام بازی‌های ویدیویی سنگین با استفاده از واقعیت مجازی و یا برای یک جراح در نیویورک که در حال کنترل یک جفت بازوی روباتیک که مشغول انجام یک عمل در سانفرانسیسکو هستند، حیاتی است، اما تاخیر هنوز تحت تاثیر محدوده برد نهایی اتصال قرار خواهد گرفت.

آیا 5G مزیت‌های دیگری هم دارد؟

شبکه 5G نه تنها  برای شبکه تلفن همراه سنتی بلکه برای اتصال تعداد بسیار بیشتری از دستگاه‌ها طراحی شده است. در مورد اینترنت اشیاء چیزی شنیده‌اید؟ 5G می‌تواند دستگاه‌های چندگانه را در اطراف از کنترل حیوانات خانگی گرفته تا یک یخچال با اتصال به اینترنت قدرتمندتر کند.

شبکه 5G نیز به گونه‌ای ساخته شده است که از تجهیزات مورد استفاده در کسب و کار، مانند تجهیزات کشاورزی یا دستگاه‌های خودپرداز استفاده کند.

تاریخ عرضه اینترنت نسل پنجم چه زمانی است؟

Verizo اولین سرویس "5G" را در جهان در ماه اکتبر راه اندازی کرد اما این سرویس کمی فنی است.

این سرویس برای تلفن همراه نیست، بلکه جایگزینی باند پهن ثابت است. یک نصاب برای سیگنال‌های 5G باید تجهیزات خاصی را استفاده کند. سپس می‌‌تواند این سیگنال ها را به یک اتصال Wi-Fi در خانه تبدیل کند تا دستگاه‌های دیگر بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]