اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711163458710834

دریافت وقت سفارت آلمان

کد: 139711163458710834

https://goo.gl/6K6b46

، کرج , (اخبار رسمی): افرادی که قصد سفر به کشور آلمان را دارند باید همانند دیگر کشورها نسبت به اخذ روادید آلمان اقدام کنند. محل سفارت این کشور در تهران است و باید پیش از طی مراحل دریافت ویزا اقدام به اخذ وقت سفارت آلمان کرد.

دریافت وقت سفارت آلمان
وقت سفارت آلمان

سفارت آلمان در تهران واقع شده است و باید پیش از طی مراحل دریافت ویزا اقدام به اخذ وقت سفارت آلمان کرد. برای درخواست ویزاهای توریستی، تجاری و تحصیلی و همه دیگر انواع ویزا باید ابتدا وقت سفارت آلمان را رزرو کرد. از آنجایی‌که کشور آلمان عضو معاهده شینگن است باید برای ورود به خاک این کشور ویزای شینگن تهیه کرد.

آدرس سفارت آلمان در ایران

خیابان فردوسی، شماره  ۳۲۴-۳۲۰ آدرس سفارت آلمان در تهران است. کدپستی کنسولگری آلمان ۱۱۳۶۵ و جهت تماس تلفنی با این سفارت می‌توان از شماره ۳۹۹۹۰۰۰۰ استفاده کرد. باید دقت داشت هرگونه ارتباط از طریق ارسال ایمیل و یا دورنگار باید به زبان‌های آلمانی و یا انگلیسی باشد و به هیچی ایمیل و یا فکسی با محتوای فارسی رسیدگی نخواهد شد. برای تعیین وقت سفارت آلمان امروزه از روش آنلاین استفاده می‌شود. باید دقت داشت که در ساعات کاری اختصاص داده‌ شده به اموری همچون تعیین وقت سفارت آلمان باید به این سفارت مراجعه کرد تا زمان را از دست ندهید. برای اطلاع از ساعات کاری این سفارت و روزهای تعطیل آن می‌توان به سایت سفارت آلمان مراجعه کرد.

ساعات کاری سفارت آلمان

این سفارت در روزهای یکشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از ساعات 7 تا 3:30 و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 7 تا 4 آماده ارائه خدمات به مراجعان است. پس پیش از مراجعه به سفارت باید نسبت به اخذ وقت سفارت آلمان اقدام کرد و بعد از آن در روز مقرر که تعیین‌شده می‌توان به سفارت مراجعه کرد. جمعه و شنبه روزهای تعطیل سفارت آلمان است. در تابستان یعنی طی ماه‌های جولای و آگوست ساعات کاری سفارت تغییر کرده و از 7 تا 2 ظهر است. بخشی که متقاضیان درخواست ویزا برای ارائه مدارک خود باید به آن مراجعه کنند از ساعت 7 الی 10:30 مشغول به کار است که باید پیش از مراجعه وقت سفارت آلمان را رزرو کرد. در روزهای عید نوروز، عید پاک، عاشورا و کریسمس سفارت آلمان تعطیل بوده و امکان مراجعه و تماس تلفنی وجود ندارد.

دانستنی‌های دعوت‌نامه آلمان

چنانچه کسی قصد سفر تفریحی، تحصیلی و یا کاری به آلمان دارد باید اقدام به تهیه دعوت‌نامه کند زیرا که داشتن دعوت‌نامه بسیار مهم و ضروری است، سپس به دنبال رزرو وقت سفارت آلمان و ویزای آن برود. یک دعوت‌نامه رسمی و یا غیررسمی برای به انجام رساندن سریع‌تر امور اخذ ویزا و وقت سفارت آلمان و بالا بردن شانس اخذ ویزای آلمان می‌تواند بسیار مؤثر باشد. دعوت‌نامه معمولاً از سوی یکی از دوستان و یا اعضای خانواده برای سفر به کشور مقصد صادر می‌شود. لازم به ذکر است که داشتن دعوت‌نامه به‌هیچ‌وجه ضمانتی برای صدور ویزا نیست اما داشتن یک دعوت‌نامه از سوی یکی از اعضای خانواده و یا آشنایان می‌تواند شانس را برای ویزا شدن بالا ببرد. چنانچه این دعوت‌نامه را از سوی خویشاوندی در آلمان دریافت شود باید نسبت به تهیه باقی مدارک اقدام کرد و تعیین وقت سفارت آلمان را انجام داد و باقی مراحل را طی کرد.

در دعوت‌نامه آلمان چه مواردی نوشته شود

محتویات دعوت‌نامه ارسالی که باید شخص دعوت‌کننده داخل دعوت‌نامه بنویسد:

نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس محل سکونت و شماره تلفن، حرفه او، کپی از اسنادی که اقامت او را در این کشور تائید می‌کند و شرایط اقامت او باید کاملاً شرح داده شود.

شخص دعوت‌کننده باید اطلاعات شخص که قصد سفر به آلمان را با آن دعوت‌نامه دارد را نیز بنویسد که شامل:

نام و نام خانوادگی خود، تاریخ تولد، آدرس محل سکونت  و شماره تماس، رابطه خودش و کسی که قصد سفر به آلمان دارد، هدف سفر، تایم اقامت در آلمان و هتل محل اقامت و شهرهایی که قصد بازدید از آن را دارد و اینکه هزینه‌های شما در آلمان به چه شکل پرداخت خواهد شد. تاریخ ورود و خروج شما از این کشور باید دقیقا مشخص شود.

در موارد زیر امکان گرفتن ویزا وجود ندارد

نکاتی که قبل از رزرو وقت سفارت آلمان باید به آن دقت کرد:

باید دقت کرد که برای دریافت ویزای آلمان 3 ماه پیش از سفر خود باید اقدام کرد. زودتر از این زمان درخواست ویزا ندهید، اما می‌توان زودتر از این تاریخ نسبت به اخذ وقت سفارت آلمان اقدام کرد.  توصیه می‌شود که چندین ماه زودتر از تاریخ سفر خود نسبت به دریافت وقت سفارت آلمان اقدام شود زیرا که در زمان‌هایی به دلیل درخواست‌های زیاد سفارت شلوغ است. فرم درخواست باید امضا شده باشد و با اطلاعات کاملاً صحیح پر شده باشد. گذرنامه باید حداقل سه ماه از صدور آن بگذرد و دو صفحه سفید داشته باشد و عکس الحاق شده به گذرنامه باید حداکثر برای یک سال گذشته باشد و نه بیشتر. دقت داشته باشید که در زمان تعیین وقت سفارت آلمان مدارک خواسته‌شده را با وسواس و دقت کاملی تهیه کنید تا نقص مدارک باعث رد درخواست شما نشود.

سیستم گرفتن وقت سفارت آلمان

بعد از اقدام به‌صورت آنلاین برای وقت سفارت آلمان یک شماره‌جهت پیگیری فرستاده خواهد شد و بعد از سی دقیقه یک ایمیل تائیدیه حاوی اطلاعات درخواست ویزا ارسال خواهد شد. چنانچه اشتباهی در ورود اطلاعات انجام داده‌اید سریعاً درخواست را لغو کنید و دوباره تلاش کنید. حدود یک ماه و نیم بعد از ثبت درخواست تعیین وقت سفارت آلمان ایمیلی حاوی تاریخ تعیین‌شده توسط سفارت ارسال می‌شود که روز مصاحبه است. تنها یک هفته فرصت برای تائید این ایمیل دارید و در صورت عدم تائید وقت سفارت آلمان لغو خواهد شد. امروزه برای تعیین وقت سفارت آلمان از سیستم جدیدی که سفارت در سایت خود راه‌اندازی کرده استفاده می‌شود و دقت کنید که برای تعیین وقت سفارت آلمان نباید مراجعه حضوری به سفارت داشته باشید.

انواع وقت سفارت آلمان

همواره متقاضیان زیادی هر ساله برای اهداف مختلفی چون تحصیل، کار و یا گردش و تفریح به کشور آلمان سفر می‌کنند که ابتدا باید برای دریافت ویزای آلمان و پیش از آن‌وقت سفارت آلمان اقدام کنید. بعد از تحویل مدارک مسئولین سفارت مدارک شمارا موردبررسی قرار می‌دهند و چنانچه صلاحیت شما تائید شود برای شما ویزای آلمان صادر می‌شود. ازآنجاکه آلمان عضو کشورهای شینگن است با ویزای شینگن آلمان می‌توانید به تمام کشورهای اتحادیه شینگن سفر کنید.با توجه به هدف سفر شما به آلمان برای اقدام به اخذ ویزای آلمان چه توریستی، کاری و چه تحصیلی باید مدارکی ارائه دهید که در مواردی خاص متفاوت می‌باشد.  تهیه ویزای آلمان فقط از طریق سفارت این کشور امکان‌پذیر می‌باشد و باید قبل از ثبت درخواست خود مشخص کنید که چه نوع ویزایی می‌خواهید. زیرا این ویزاها دارای شرایط و مدارک یکسان نمی‌باشد و حتی مدتی که سفارت بنا به ویزا برای شما مشخص می‌کند که می‌توان در آلمان اقامت داشت نیز متناسب با ویزای متفاوت است.

وقت سفارت آلمان برای ویزای توریستی

برای ایرانیان آلمان کشوری مطلوب‌تر در بین دیگر کشورهای اروپایی است که هر ساله ایرانیان زیادی به آن سفر می‌کنند . دقت داشته باشید که بعد از تعیین وقت سفارت آلمان باید مدارک کامل بدون نقص باشد. مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا در ادامه متن توضیح داده‌ شده است. چنانچه قصد سفر با همسر را دارید باید مدارک او را نیز تهیه و با مدارک خود تحویل دهید. برای اشخاص زیر سن ۱۸ سال اجازه‌نامه محضری و کتبی قیم و یا والدین و برای زنان متأهل اجازه همسر نیاز می‌باشد انواع دیگر وقت سفارت آلمان جهت سفر کاری و تجاری است

گرفتن وقت سفارت آلمان به‌صورت فوری

جهت تعیین وقت سفارت المان فوری بهتر آن است که از طریق آژانس‌ها و مؤسسات گردشگری اقدام کنید و از خدمات آن‌ها استفاده کنید. این مسئله بدین معنی نیست که آژانس و یا شرکت مربوطه وقت سفارت آلمان می‌فروشد بلکه منظور آن است که مراحل کار درخواست ویزای آلمان و تعیین وقت سفارت آلمان را می‌توان به کارشناسان باتجربه آن‌ها سپرد تا بدون خطا و اشتباه مراحل را طی کنند.

مدارک موردنیاز جهت مراجعه به سفارت

گذرنامه باید دارای سه ماه اعتبار باشد و دو صفحه سفید داشته باشد. دقت داشته باشید که در روز مصاحبه باید خود در سفارت حضور داشته باشید و هیچ شخص دیگری نمی‌تواند بجای شما برای مصاحبه و انگشت‌نگاری حاضر شود.شناسنامه و کپی از همه برگه‌های ان به همراه ترجمه انگلیسی آن‌ها ، فرم مخصوص که کامل پرشده، یک قطعه عکس با زمینه سفید که نباید بیشتر از یک سال عمر داشته باشد و در سایز 6 در 4، کپی از پاسپورت ویزاهای قبلی شینگنی که دارید باید به مدارک ضمیمه شوند.

چنانچه دعوت‌نامه دارید باید این دعوت‌نامه با به همراه تمامی اطلاعات دعوت‌کننده و شخص دعوت‌شده همان‌طور که در بالا ذکر کردیم و یک کپی از اقامت دعوت‌کننده در آلمان، پرینت حساب بانکی دعوت‌کننده و فیش حقوقی خود شمارا در بین مدارک به سفارت ارائه دهید.

ویزای شینگن چیست؟

بنابر یک معاهده به نام شینگن تعدادی از کشورهای اروپایی بر طبق یک قانون مشترک به شهروندان خود و کشورهای عضو پیمان اجازه دادند تا با داشتن ویزای شینگن بتوانند به کشورهای هم‌پیمان سفر کنند. آلمان نیز جزو این کشورها و این معاهده می‌باشد. قوانین سفر در اتحادیه اروپا بنا بر معاهده شینگن دارای شرایط یکسان می‌باشد. برای ورود به خاک کشور آلمان نیز نیاز به دریافت ویزای شینگن می‌باشد و پیش از اقدام باید تعیین وقت سفارت آلمان را انجام دهید. ویزای شینگن نیز دارای انواع متفاوتی است که بنا به هدف سفر برای متقاضی صادر می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سفریتو

سفریتو به عنوان یکی از بهترین منابع گردشگری به زبان فارسی می باشد. سفریتو افتخار این را دارد که به عنوان اولین سایت گردشگری که تمامی موضوعات سفر و وابسته های آن را کاملا پوشش میدهد. https://safarito.net

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی