اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908204739510834

آشنایی با دوره مقدماتی آموزش بورس

کد: 139908204739510834

https://bit.ly/3pvD4cT

، کرج , (اخبار رسمی): دوره آموزش بورس پذیره نویسی در بازار مالی به معنی خرید اوراق بهادار از منتشر کننده آن و پرداخت یا تعهد پرداخت وجه کامل آن طبق قرارداد است. براساس قانون، یک شرکت سهامی عام هنگامی اجازه تشکیل شدن دارد که کل سهام آن از جانب موسسان آن یا مردم پرداخت شود.

آشنایی با دوره مقدماتی آموزش بورس
آشنایی با دوره مقدماتی آموزش بورس

دوره آموزش بورس پذیره نویسی در بازار مالی به معنی خرید اوراق بهادار از منتشر کننده آن و پرداخت یا تعهد پرداخت وجه کامل آن طبق قرارداد است. براساس قانون، یک شرکت سهامی عام هنگامی اجازه تشکیل شدن دارد که کل سهام آن از جانب موسسان آن یا مردم پرداخت شود.

شرکت‌های سهامی عام برای تامین سرمایه اولیه خود از طریق فرآیند پذیره نویسی به جذب سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت اقدام می‌کند. برای اجرای فرآیند پذیره نویسی، باید طرح پذیره نویسی تهیه شود و موسسان شرکت آن را تایید کنند. بعد از طی مراحل قانونی، موسسان شرکت با یک اعلامیه در سایت کدال یا روزنامه‌ای که از پیش تعیین شده است، طرح و بانک یا کارگزاری را که مسئول برگزاری طرح پذیره نویسی است، به اطلاع عموم مردم می‌رسانند.

در این اطلاعیه مهلت پذیره نویسی نیز اعلام می‌شود. هر شخص در مدت زمان اعلام شده با پرداخت وجه، سندی به نام "تعهد سهم" را دریافت می‌کند. این شخص بعد از تشکیل شرکت، به میزان پولی که پرداخت کرده سهام شرکت را دریافت می‌کند. طبق قانون ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال است، تعداد سهامی که بعد از تشکیل شرکت به شخص تعلق دارد، برابر پول پرداختی او تقسیم بر ارزش اسمی هر سهم است. مثلا اگر فرد 000 000 100 ریال معادل 10 میلیون تومان پرداخت کرده باشد، 100000 سهم شرکت به او تعلق خواهد گرفت. از آنجایی که تعداد اعضای هیئت مدیره هر شرکت باید پنج نفر باشد، حداقل تعداد اشخاصی که در پذیره نویسی شرکت می‌کنند باید بیشتر از پنج نفر باشند تا امکان تشکیل هیئت مدیره شرکت وجود داشته باشد.

پذیره نویسی حق تقدم

علاوه بر این هنگامی که یک شرکت افزایش سرمایه از طریق آورده نقدی سهامداران می‌دهد، به هر سهامدار تعدادی سهام حق تقدم تعلق می‌گیرد، بعد از مدت دو ماه درصورتی که سهامداران تمامی حق‌تقدم‌های منتشر شده را با واریز 1000 ریال مبلغ اسمی به حساب شرکت، تبدیل نکنند. شرکت باقی مانده حق تقدم‌های تبدیل نشده را به حراج می‌گذارد که پذیره نویسی از نوع عمومی می‌گویند. شما می‌توانید اطلاعات مربوط به پذیره نویسی عمومی هر شرکت را بعد از اتمام مهلت قانونی استفاده از حق تقدم، در سایت کدال مشاهده کنید. در این حالت شخص برای خرید هربرگه حق تقدم، علاوه بر ارزش بازار (قیمت) آن سهم، مبلغ اسمی آن را نیز درجا به شرکت پرداخت می‌کند و نیازی به مراجعه به بانک و واریز 1000 ریال به ازای هر سهم را ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سفریتو

سفریتو به عنوان یکی از بهترین منابع گردشگری به زبان فارسی می باشد. سفریتو افتخار این را دارد که به عنوان اولین سایت گردشگری که تمامی موضوعات سفر و وابسته های آن را کاملا پوشش میدهد. https://safarito.net

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه