اطلاعات تماس
  • 051360*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971121346678657

آموزش بک‌آپ‌گیری از سایت وردپرسی‌

کد: 13971121346678657

https://goo.gl/D4fFj6

، مشهد , (اخبار رسمی): امروزه استفاده از سایت‌های وردپرس پیشرفت چشمگیری را داشته است با توجه به کاربرد سایت‌های وردپرسی امکان دارد که گاهی به دلایل متعددی کلیه اطلاعات یک وبلاگ نیز پاک شود که راه حل این امر این است که بتوان نسخه پشتیبان از سایت وردپرسی تهیه کرد.

آموزش بک آپ گیری از سایت وردپرسی
آموزش بک‌آپ‌گیری از سایت وردپرسی‌

گاهی اوقات به یکباره دیده می‌شود که کلیه طراحی سایت و مطلب گذاری دچار مشکل می‌شود. علت این مشکل امکان دارد که از سرور باشد و یا به علل متعدد دیگری امکان دارد که این مسایل اتفاق بیافتد. در این صورت باید امکانی وجود داشته باشد که بتوان از سایت وردپرسی نیز نسخه پشتیبان گرفته شود.

به این معنا که بکاپ گرفتن از سایت را روزانه باید در اولویت قرار داد. حال در این مقاله افزونه UpdraftPlus معرفی می‌شود.

نصب افزونه‌ی UpdraftPlus برای بکاپ گیری بسیار ساده است. به صفحه‌ی پلاگین‌های وردپرس رفته، سپس UpdraftPlus را جستجو کرده و نصب کنید. پس از نصب کردن این افزونه، این امکان وجود دارد که با کلیک کردن روی UpdraftPlus Backups به تنظیمات این پلاگین دسترسی داشت.

سوالی که در اینجا مطرح است این است که  افزونه‌ی UpdraftPlus چه قابلیت‌هایی را دارد که آن را برتر از سایر افزونه‌ها کرده است؟

بکاپ اتوماتیک از سایت وردپرسی در بازه‌های زمانی معین و معلوم و نیز پی در پی که از ماهی یک‌بار تا 4 ساعت یک‌بار است! ذخیره و نگهداری پوشه‌های بکاپ روی همان سرور، دراپ‌باکس، گوگل درایو، Amazon S3، یا روی سروری دیگر البته با استفاده از FTP Overwrite کردن روی پوشه های بکاپ قبلی به منظور مانع شدن از به هدر رفتن فضای سرور است.

فرستادن ایمیل اطلاع‌رسانی پس از هر بکاپ

ثبت کردن کلیه وقایع بکاپ در یک فولدر به نام  log

تا این قسمت از مقاله شیوه بکاپ‌گیری از یک سایت آموزش داده شد، حال باید دانست که چگونه با کمک از این بکاپ‌ها می‌توان سایت از دست رفته خود را نیز به قبل برگرداند. به منظورآزمایش کردن چگونگی بازگردانی پس از بکاپ‌گیری یک سایت وردپرس، باید یک وردپرس خام بر روی لوکال‌ هاست و یا یک وب سرور نصب کرد. پلاگین UpdraftPlus بکاپ سایت را در 5 فایل اصلی ذخیره می‌کند:
•    backup_[date]-[time]_[Website_Name]_[hex-tag]-plugins.zip
•    backup_[date]-[time]_[Website_Name]_[hex-tag]-themes.zip
•    backup_[date]-[time]_[Website_Name]_[hex-tag]-uploads.zip
•    backup_[date]-[time]_[Website_Name]_[hex-tag]-others.zip
•    backup_[date]-[time]_[Website_Name]_[hex-tag]-db.gz

پوشه others در حقیقت متضمن پوشه و  فولدرهایی است که در هیچ‌یک از فولدرهای اصلی سایت وردپرس با اسم‌های  plugin ،themes یا uploads موجود نبوده است. این پوشه حائز اهمیت نیست، چراکه بدون آن هم امکان بکاپ و برگرداندن سایت وردپرسی موجود است.

از راه FTP به هاست وردپرس جدید می‌توان متصل شد، سپس باید 3 فولدر را در قسمت  بالایی مشاهده کرد. این فایل‌ها تحت عنوان‌هایی از قبیل  wp-admin ،wp-content و wp-includes هستند. محتویات پوشه‌های بکاپ plugins ،themes و uploads را باید در فولدر wp-content آپلود کرد. در نهایت باید منتظر بود که کلیه فایل‌ها آپلود شوند.

تا این قسمت پوشه را احیا کرد. حالا نوبت  به دیتابیس می‌رسد. اکثر هاستینگ‌ها دارای صفحات مدیریتی از قبیل cPanel یا Plesk هستند که در آن‌ها قادر خواهید بود تنظیمات ایمیل، دسترسی به FTP و … را اجرا کنید. در این قسمت از صفحه کنترل پنل زیر بخش database، روی phpMyAdmin کلیک کرده که به صفحه مدیریت دیتابیس‌ها یا همان پایگاه داده‌ها متصل شوید.

در phpMyAdmin همان دیتابیس وردپرسی را که تازه هنگام نصب وردپرس ساخته شده است را جستجو کرده و روی آن کلیک کنید. پس از اینکه باز شد، روی دکمه‌ی import کلیک کنید.

سپس بر روی دکمه‌ی Choose file کلیک کرده و فایل db.gz که بکاپ گرفته شده را انتخاب کرده. بقیه تنظیمات را بدون هیچ گونه تغییری رها کرده و بر روی دکمه‌ی Go کلیک کنید. پس از آپلود شدن فایل دیتابیس، طبیعتا بایدسایت وردپرسی بازگردانی شده باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سرور وی آی پی

خدمات شرکت هاستینگ دلتاگروپ:خرید هاست – پشتیبانی از مدیریت محتوا – کنترل پنل آسان – بکاپ گیری منظم – ارتقا حجم و ترافیک – ایمیل سرور

اطلاعات تماس
  • 051360*****
[نمایش اطلاعات]