اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711213467611026

درمان قطعی شقاق با لیزر در یک جلسه بدون درد و خونریزی

کد: 139711213467611026

https://goo.gl/mQNZag

، تهران , (اخبار رسمی): شقاق یا فیشر آنال، که شاید با نام شقاق مقعدی شناخته شده است. بیماری بسیار دردناک و آزاردهنده‌ای است که همیشه هم با بیماری بواسیر اشتباه گرفته می‌شود. البته علایم و نشانه‌ها تا حدی مشابه هم هستند و هر دوی این بیماری‌ها جز بیماری‌های مقعدی طبقه‌بندی می‌شوند ولی شقاق مسئله‌ای کاملا جدا از بواسیر است.

درمان قطعی شقاق (فیشر) با لیزر در یک جلسه بدون درد و خونریزی
درمان قطعی شقاق با لیزر در یک جلسه بدون درد و خونریزی

درمان قطعی شقاق با انجام روش لیزر درمانی میسر می‌شود که در این روش با کمک اشعه لیزر زخم و ترک ناشی از شقاق ترمیم می‌شود که در کلینیک دکتر بیژن عابدیان با به روزترین دستگاه‌های دنیا انجام می‌شود

سکوت و خجالت افراد همیشه قضیه را بدتر هم می‌کند. از آنجایی که چنین بیماری‌هایی ارتباط مستقیم با نوع سبک زندگی افراد دارد مثل تغذیه، کم تحرکی و مشاغل پشت میز نشینی حدس زده می‌شود که شمار مبتلایان زیاد باشد با این وجود همه افراد چنین بیماری‌هایی را پنهان می‌کنند. شاید ترس از درمان‌های سخت باشد، شاید هم خجالت از اینکه کسی به مشکل پی ببرد. پس شاید بهتر باشد کمی بیشتر بیماری شقاق یا فیشر شناخته شود. این به حل کردن مشکل کمک زیادی می‌کند.

آیا مشکل واقعا شقاق (فیشر) است؟

وقتی به صحبت‌های مراجعین کلینیک گوش داده می‌شود پزشکان متوجه می‌شوند تصور آنها چنین است که شقاق یا بیماری‌هایی از این قبیل فقط برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است و آنها هرگز تصور چنین وضعیتی را نمی‌کرده‌اند. اینجا بود که می‌توان متوجه شد آنها شناخت کافی از مشکل خود نداشته‌اند و نمی‌دانستند دقیقا چه اتفاقی در بدن آنها رخ داده است.

شقاق هیچ ربطی به زن و مرد بودن ندارد. مقعد ناحیه‌ای بسیار حساس است که از بافت‌‌های گوناگونی تشکیل شده است. برخی عوامل مانند یبوست باعث می‌شود که هنگام دفع مدفوع، فشار شدیدی به پوست، غشا و دیواره‌های اطراف کانال مقعد وارد شود. ترک و پارگی‌هایی که در بافت مخاطی شکل ناحیه مقعد ایجاد می‌شود، شقاق نام دارد. کلا واژه شقاق به معنای ترک و شکاف‌های پوستی است.

شقاق نه به سن و سال ربطی دارد و نه موقعیت اجتماعی و اقتصادی را می‌شناسد.

با چه علائمی شقاق (فیشر) را می‌توان تشخیص داد؟

اگر درد و سوزش مقعد، شخصی را عذاب می‌دهد باید شقاق را به عنوان یکی از موارد احتمالی علت آن در نظر گرفت. بسته به اینکه غشای کدام قسمت از کانال مقعد دچار از هم گسیختگی شده است علائم و نشانه‌های زیر می‌تواند وجود داشته باشد:

درد مداوم و نسبتا زیاد در مقعد

درد به دنبال دفع مدفوع

خونریزی از مقعد (خون به دنبال دفع مدفوع چکه می‌کند یا بر روی مدفوع آغشته شده یا بر روی دستمال توالت مشاهده می‌شود)

احساس سوزش و خارش در مقعد

سرخ شدن و ملتهب شدن مقعد  

مشاهده ترک‌هایی ریز در غشای کانال مقعد

وجود زائده‌ای مشخص بر روی پوست اطراف کانال مقعد

البته چنین نشانه‌هایی در بواسیر هم مشاهده می‌شوند. به همین دلیل نمی‌توان صرف مشاهده چنین علائمی گفت شقاق به سراغ آمده پس بهتر است تشخیص قطعی به تیم پزشکی واگذار شود.

بیماران باید خجالت را هم  کنار بگذارند. چنین وضعیتی را نمی‌توان به حال خود رها کرد زیرا فقط یک نتیجه در بر دارد و بس و آن هم وخیم‌تر شدن اوضاع و سخت‌تر شدن درمان است.

درمان شقاق (فیشر) به روش خانگی چقدر اثربخش است؟

اگر شقاق در حد یک ترک بسیار ریز باشد و بسیاری از علایم شقاق هم مشاهده نشود و همه چیز در حد یک سوزش مختصر باشد می‌توان با کمک درمان خانگی که بهترین گزینه آن جلوگیری و درمان یبوست است تا حد زیادی مشکل را برطرف کرد اما شقاق‌هایی که دارای علایم شدیدتری هستند قطعا به چنین درمانی پاسخ کافی نخواهند داد. هنگامی که شکاف و ترک پوستی ناشی از شقاق، عمقی‌تر می‌شود یعنی شخص به درمان و مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد.

درمان قطعی شقاق (فیشر) چگونه آغاز می‌شود؟

شاید فکر کنید درمان قطعی شقاق نیاز به تیغ و عمل جراحی دارد ولی قضیه ساده‌تر است. امروزه تکنیک درمانی نوین و بسیار اثربخشی تحت عنوان لیزردرمانی به وجود آمده است که در کمتر از یک ساعت بیماری را برای همیشه درمان می‌کند.

در روش لیزر درمانی کانال مقعدی کمی شل می‌شود و با کمک اشعه لیزر زخم و ترک ناشی از شقاق ترمیم می‌شود. موفقیت بالای این روش برای درمان شقاق در کنار رضایت‌مندی فوق‌العاده بیماران، ثابت کرده لیزردرمانی به مراتب مناسب‌تر و ایمن‌تر از عمل جراحی است. زیرا مزایای درمان قطعی شقاق (فیشر) با لیزر شامل موارد زیر است:

بدون درد است.

بدون خونریزی است.

بدون بستری است.

بدون بخیه و پانسمان است.

بدون بیهوشی است.

بدون عوارض ناشی از عمل جراحی مثل بی اختیاری در دفع مدفوع است.

بدون بازگشت مجدد شقاق است.

هزینه ای بسیار کمتر از جراحی در بیمارستان دارد.

در ضمن اینکه قدرت لیزردرمانی به حدی است که می‌تواند درجات شدید شقاق را هم برطرف کند. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با کلینیک دکتر بیژن عابدیان تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیژن عابدیان

کلییک دکتر بیژن عابدیان ارائه کننده بهترین خدمات درمانی در زمینه بیماری های نشیمنگاهی( بواسیر یا هموروئید، شقاق، فیستول، کیست مویی) به روش روز دنیا توسط بهترین دستگاه ها و کادری مجرب

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان