اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807284142211026

کاربرد حمام سیتز چیست؟

کد: 139807284142211026

http://bit.ly/2J8iH1L

، تهران , (اخبار رسمی): حمام سیتز یکی از روش‌های درمان خانگی بیماری‌های نشیمنگاهی است که با نشستن در آب گرم همراه با مواد ضدعفونی و نمک گردش خون در ناحیه مقعد افزایش می‌یابد.

کاربرد حمام سیتز
حمام سیتز

حمام سیتز یا استحمام نشیمن یکی از روش‌های درمانی ساده با تاثیرگذار بالا بوده که به شدت در رفع علائم بیماری‌های نشیمنگاهی تاثیرگذار است. حمام سیتز یکی از روش‌های درمان خانگی بیماری‌های نشیمنگاهی است که با ساده‌ترین وسایل قابل انجام است. این روش شامل قرار دادن ناحیه کفل و لگن در آب نسبتاً گرم است. با این روش درمانی می‌توان گردش خون در این ناحیه از بدن را افزایش داده و به بهبود سریع‌تر زخم‌ها و جراحت‌ها کمک کرد. به علاوه این راهکار در رفع عفونت، التهاب و کاهش سوزش و خارش نیز موثر است.

نحوه آماده سازی حمام سیتز

برای استفاده از این روش درمانی ساده مراحل زیر را دنبال کنید :

می‌توان برای این منظور از لگن و یا وان حمام استفاده کرد. همچنین می‌توان لگن مخصوص حمام سیتز که بر روی دریچه توالت فرنگی نصب می‌شود، را تهیه کرد.

قبل از استفاده از حمام، لگن و یا وان را با مواد ضدعفونی کننده شسته تا خود عاملی برای عفونت نشود.

بعد از ضدعفونی می‌توان لگن را با آب گرم با درجه حرارتی که نه پوست بسوزد و نه آب خنک باشد، تا مقداری که تمامی نواحی کفل در آب قرار گیرد، پر کرد.

برای افزایش میزان تاثیرگذاری حمام سیتز، به مقدار کم از ضدعفونی‌های طبیعی مانند نمک اپسوم، جوش شیرین، سرکه سیب و … در این آب استفاده شود.

حمام شما آماده شده است، می‌توانید برای ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در این آب بنشینید و منتظر تاثیرات آن باشید.

در پایان مقعد و ناحیه تناسلی را با دستمال‌های نرم و یا با استفاده از سشوار با باد ملایم خشک کنید.

این روش را می‌توان ۲ الی ۳ مرتبه در روز تکرار کرد. بهترین زمان استفاده از حمام بعد از اجابت مزاج و قبل از استفاده از پمادهای دارویی است.

موارد کاربرد حمام سیتز

از حمام سیتز می‌توان برای بهبود بیماری‌ها و مشکلات زیر استفاده کرد:

  • دوران پس از زایمان
  • دوره نقاهت پس از عمل‌های جراحی
  •  درمان بیماری‌های نشیمنگاهی مانند شقاق مقعدی،هموروئید، فیستول، کیست مویی
  • پروستاتیت 
  • آبسه مقعدی
  •  پرولاپس رکتوم
  • ابتلا به زخم‌های تناسلی 
  • درمان عفونت مهبل 

تاثیر حمام سیتز در درمان بیماری‌های نشیمنگاهی

بیماری‌های نشیمنگاهی مانند بواسیر و شقاق اغلب تنها با درمان‌های خانگی و دارویی بهبود می‌یابند، به خصوص اگر بیماری در مراحل ابتدایی خود باشد. استفاده از روش‌هایی مانند حمام سیتز اگر همراه با تغییر رژیم غذایی و رفع یبوست باشد، می‌تواند به طور کامل علائم بواسیر و شقاق را از بین ببرد.

اما در مورد سایر بیماری‌های نشیمنگاهی مانند فیستول و کیست مویی استفاده از درمان‌های خانگی مانند حمام سیتز تاثیری در درمان بیماری نداشته بلکه تنها می‌تواند علائم بیماری مانند عفونت و التهاب را از بین ببرد. 

در حالت کلی حمام سیتز را نمی‌توان جایگزین روش‌های درمانی پزشکی و روند درمان را با تاخیر مواجه کرد. بلکه استفاده از حمام سیتز تنها می‌تواند به عنوان مکملی برای درمان در کنار روش‌های پزشکی و دارویی موثر باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیژن عابدیان

کلییک دکتر بیژن عابدیان ارائه کننده بهترین خدمات درمانی در زمینه بیماری های نشیمنگاهی( بواسیر یا هموروئید، شقاق، فیستول، کیست مویی) به روش روز دنیا توسط بهترین دستگاه ها و کادری مجرب

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان