اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711233472211026

درمان کیست مویی با لیزر در یک جلسه بدون بستری، درد و خونریزی

کد: 139711233472211026

https://goo.gl/A1GZt8

، تهران , (اخبار رسمی): کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یک کیسه یا حفره کوچک پوستی در انتهایی‌ترین قسمت کمر و بالای خط باسن است که از مو، چرک و مواد زاید عفونی پر شده است و ممکن است خود را به شکل آبسه هم نشان دهد که بسیار دردناک است و بیشتر مردان جوان پر مو به آن مبتلا می‌شوند.

درمان کیست مویی با لیزر در یک جلسه بدون بستری، درد و خونریزی
کیست مویی

کولیت اولسراتیو بر اثر نشستن طولانی مدت، اصطکاک موها با لباس، تغییرات هورمونی و... ایجاد می‌شود که بهترین روش، درمان کیست مویی با لیزر است که توسط این روش این بیماری ریشه‌کن خواهد شد

این بیماری در جنگ جهانی دوم و بین رانندگان جیپ شیوع گسترده‌ای یافت. علت هم رانندگی طولانی مدت در مسیرهای سخت و ناهموار بود. به طور کلی مردان و به خصوص مردان جوان در برابر این بیماری بسیار آسیب پذیرترند و پرمویی بدن آنها باعث شده که آمار ابتلا به کیست مویی در مردان به مراتب بیشتر باشد. قوی‌ترین تئوری‌ها می‌گوید معمولا به دنبال یک سری بی احتیاطی‌ها ممکن است سر و کله این بیماری پیدا شود. کیست مویی مهلک و کشنده نیست ولی می‌تواند به قدری دردناک شود که شخص را از تک تک امور زندگی باز دارد.

بیشتر مراجعهان یک علامت مشترک داشتند که بی توجهی به آن باعث شده بود بیماری پیشرفت کند و چنین وضعیت وخیمی را برای آنها به وجود بیاورد. آغاز درد در قسمت انتهایی کمر، درست بالای خط باسن.

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال در دسته بیماری‌های مقعدی یا نشیمنگاهی قرار دارد. یک کیسه یا حفره کوچک پوستی در انتهایی‌ترین قسمت کمر و بالای خط باسن است که از مو، چرک و مواد زاید عفونی پر شده است. ممکن است خود را به شکل آبسه هم نشان دهد.

در پوست ناحیه کمر تعداد بسیار زیادی مو وجود دارد. نشستن طولانی مدت، اصطکاک موها با لباس، تغییرات هورمونی در سنین بلوغ، پرمویی بیش از حد بدن و مجعد بودن موها، پوشیدن لباس‌های تنگ و اضافه وزن از عواملی هستند که به شدت می‌تواند موهای روی پوست کمر را تحریک کند و باعث بازگشت آنها به زیر پوست شود. درست مانند فرو رفتن یک تراشه چوب بسیار نازک درون پوست. بدن نسبت به مویی که زیر پوست بازگشته واکنش ایمنی خود را آغاز می‌کند و این آغاز عفونت است. کیست مویی در اطراف موی بازگشته به زیر پوست به مرور زمان شکل می‌گیرد و ممکن است حفره‌های پوستی متعددی در اطراف آن به وجود بیاید.

علائم کیست مویی:

شاید دردی مختصر در انتهای کمر حس شود. به مرور یک فرورفتگی کوچک پوستی در بالای خط باسن مشاهده می‌شود که به سرعت هم عفونی می‌شود و به بافتی ملتهب و متورم تبدیل خواهد شد.

به دنبال آن کیست مویی به مرور علائم و نشانه‌های زیر را نشان می‌دهد:

تورم و التهاب محل کیست مویی به شکل آبسه

درد شدید هنگام نشستن، ایستادن یا خم شدن

مشاهده مو در محل کیست مویی

ترشح چرک و خون از محل کیست مویی

ترشحات بدبو

تشکیل چندین سوراخ و حفره در سطح پوست

تب

پوست قرمز و بسیار دردناک در اطراف کیست مویی

هرکدام از این علائم می‌تواند شدت بیشتری پیدا کند و در صورت عدم آغاز درمان مناسب وضعیت دردناک‌تری را برای شخص ایجاد می‌کند.

درمان خانگی کیست مویی تاثیری دارد؟

باید گفته شود که نه چندان زیاد. درمانی برای کیست مویی مناسب و قطعی است که بتواند تمامی چرک و عفونت داخل کیست مویی را به طور کامل از بدن خارج کند. درمان‌های خانگی تا این حد موثر و قوی نیستند. ممکن است پزشک در مراحل ابتدایی آنتی بیوتیک تجویز کند اما باید در نظر داشت فقط برای کنترل عفونت است و کمکی به درمان قطعی کیست مویی نمی‌کند. نشستن در وان آب گرم و استفاده از داروهای گیاهی هم دقیقا به همین منظور هستند. تسکین درد و کاهش عفونت. اما مشکل اصلی همچنان سر جای خود است.

درمان قطعی کیست مویی چیست؟

اگر کیست مویی در حد یک آبسه عفونی ساده باشد ممکن است پزشک در مطب خود به کمک برشی نازک و سطحی که تحت بی حسی موضعی انجام می‌دهد، چرک و عفونت کیست مویی را تخلیه کند و مشکل را برطرف کند.

اما گاهی وضعیت کیست مویی کمی وخیم‌تر است و با یک برش ساده قابل برطرف شدن نیست. در چنین شرایطی به عمل جراحی نیاز است اما نه با تیغ و چاقوی جراحی. کلینیک دکتر بیژن عابدیان برای درمان قطعی چنین مواردی از کیست مویی، تکنولوژی لیزردرمانی را انتخاب کرده است البته در کنار تیمی از بهترین پزشکان متخصص. قدرت اشعه لیزر می‌تواند بدون کوچک‌ترین آسیبی به بافت‌های سالم مجاور، کیست مویی را از عمیق‌ترین لایه‌های پوست به طور کامل و دقیق جدا کند و برای همیشه آن را ریشه‌کن کند.

مزایای درمان کیست مویی با لیزر

کاهش درد

به حداقل رساندن خونریزی

ترمیم زودتر زخم

کاهش تورم

بدون بستری

هزینه‌ای کمتر از جراحی در بیمارستان

علاقه‌مندان جهت دریافت وقت ویزیت و مشاوره می‌توانند به سایت دکتر بیژن عابدیان مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیژن عابدیان

کلییک دکتر بیژن عابدیان ارائه کننده بهترین خدمات درمانی در زمینه بیماری های نشیمنگاهی( بواسیر یا هموروئید، شقاق، فیستول، کیست مویی) به روش روز دنیا توسط بهترین دستگاه ها و کادری مجرب

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان