اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711303489411026

تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر یا هموروئید

آیا بیماری بواسیر با پماد آنتی هموروئید درمان می‌شود؟

کد: 139711303489411026

https://goo.gl/jCQuno

، تهران , (اخبار رسمی): پمادآنتی هموروئید می‌تواند در مراحل ابتدایی هموروئید به عنوان روشی درمانی موثر عمل کندو علاوه بر درمان هموروئید داخلی در درمان هموروئید خارجی نیز موثر عمل می‌کند همچنین از این پماد یا شیاف آنتی هموروئید می‌توان برای تسکین علائم سایر اختلالات مجرای مقعدی مثل شقاق یا فیستول نیز استفاده کرد.

آیا بیماری بواسیر (هموروئید) با پماد آنتی هموروئید درمان می شود؟
پماد آنتی هموروئید

پماد آنتی‌هموروئید می‌تواند هموروئیدهایی را که در مراحل اولیه هستند را درمان کند همچنین این پماد در تسکین علائم این بیماری تاثیرگذار است و به عنوان قابض و ضد درد عمل می‌کند اما درمانی موقت است

پماد آنتی هموروئید اولین پیشنهاد درمانی بواسیر است. این پماد می‌تواند در مراحل ابتدایی هموروئید به عنوان درمانی موثر عمل کند.

فرمولاسیون تولیدی این پماد به نحوی است که علاوه بر درمان هموروئید داخلی در درمان هموروئید خارجی نیز موثر عمل می‌کند همچنین از این پماد یا شیاف آنتی هموروئید می‌توان برای تسکین علائم سایر اختلالات مجرای مقعدی مثل شقاق یا فیستول نیز استفاده کرد.

بیماری هموروئید یا بواسیر یکی از انواع بیماری‌های مقعدی است که در اثر وارد آمدن فشار بیش از اندازه به این ناحیه موجب گشاد شدن عروق آن می‌شود. این بیماری به سبب ایجاد درد و خونریزی باید سریع‌تر درمان شود.

مزایای استفاده از پماد آنتی هموروئید

مهمترین مزیتی که می‌توان برای استفاده از کرم آنتی هموروئید بیان کرد در دسترس بودن و تاثیرگذاری سریع آن برای تسکین علائم بیماری است، در واقع این پماد می‌توان هموروئیدهایی را که در مراحل اولیه هستند را درمان کرد همچنین این پماد در تسکین علائم این بیماری تاثیرگذار است و به عنوان قابض و ضد درد عمل می‌کند اما درمانی موقت است که تنها قادر است علائم بیماری را بهبود ببخشد، برخی از مزایای استفاده از پماد آنتی هموروئید به این شرح است:

بهبود التهاب و تورم

مهار کردن سوزش و خارش مقعد

تسکین درد

ترمیم بافت‌ها و عروق آسیب دیده ناشی از هموروئید

درمان خونریزی‌های مقعد

معایب مصرف پماد آنتی هموروئید

از معایب استفاده از این پماد این است که تنها در مراحل ابتدایی بیماری موثر بوده و در بواسیرهای پیشرفته تاثیر آن‌چنانی ندارد از طرفی این بیمار تنها تاثیر موقت داشته و نمی‌تواند درمان قطعی باشد و یا به مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد زیرا پماد یا شیاف آنتی هموروئید نیز مانند هر داروی دیگری با استفاده طولانی مدت دارای عوارضی نیز خواهد بود. برخی از عوارض این بیماری که البته در اثر استفاده بیشتر از حد مجاز و طولانی مدت روی می‌دهد، به این شرح است:

تورم و التهاب پوست اطراف مقعد

خارش و سوزش پوست

راش پوستی

واکنش های حساسیتی در پوست مقعد

درد

قرمزی پوست

خونریزی مقعدی

این عوارض به ندرت ایجاد می‌شود اما لازم است در صورت مشاهده هر یک از آنها مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنند.

بیمار چه زمانی مجاز به استفاده از پماد آنتی هموروئید است؟

بیماری هموروئید یا بواسیر از شایع‌ترین بیماری‌های مقعدی است که در حدود ۵۰ درصد از افراد برای یک‌بار هم که شده آن را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند.

یکی از راهکارهای ساده درمان این بیماری استفاده از کرم آنتی هموروئید است. همان‌طور که ذکر شد این پماد تنها می‌تواند علائم این بیماری را بهبود ببخشد و درمانی موقتی است زیرا این پماد قابلیت درمان قطعی هموروئید را ندارد، از طرفی تنها در مراحل ابتدایی این بیماری کاربرد داشته و در درمان هموروئیدهای پیشرفته موثر نخواهد بود بلکه برای درمان هموروئید‌های پیشرفته باید از درمان‌های موثرتری مثل درمان تهاجمی جراحی یا درمان کم تهاجمی مثل لیزر که در کمترین زمان ممکن و بدون درد و خونریزی به درمان بواسیر می‌پردازد، استفاده کنند.

نکات قابل توجه در طریقه مصرف پماد آنتی هموروئید

خانم‌های باردار و مادران شیرده باید قبل از مصرف دارو با پزشک مشورت کنند.

میزان مصرف دارو باید مطابق نظر پزشک باشد.

برای استعمال پماد می‌توان از اپلیکاتور استفاده کرد ولی لازم است آن را پس از هر بار استفاده با آب و صابون شست. چنانچه زمان مصرف دارو را فراموش کردید در صورتی که زمان کمی گذشته بلافاصله استفاده کرد در غیر این صورت نیاز به استفاده دو برابر از دارو نیست.

این پماد نباید بیشتر از حد مجاز استفاده شود زیرا می‌تواند باعث بروز عوارض این پماد شود. در صورت مشاهده خونریزی مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک مشورت کنند.

در صورتی که در طی یک الی دو هفته علائم این بیماری بهبود نیافت و یا تشدید شد لازم است با پزشک مشورت کنند.

افرادی که مبتلا به بیماری‌های نظیر دیابت، مشکلات قلبی، فشار خون بالا، اختلال تیروئید و مشکلات مربوط به مجاری ادراری هستند قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کنند.

افرادی که در حال حاضر از داروهای دیگری نیز استفاده می‌کنند، حتما این موضوع را باید با پزشک خود در میان بگذارند.

استفاده از پماد هموروئید برای کودکان ممنوع است.

بهتر است قبل از مصرف ناحیه مقعدی را با آب و صابون شستشو داده و با حوله‌ای نرم خشک کرد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کلینیک دکتر بیژن عابدیان مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیژن عابدیان

کلییک دکتر بیژن عابدیان ارائه کننده بهترین خدمات درمانی در زمینه بیماری های نشیمنگاهی( بواسیر یا هموروئید، شقاق، فیستول، کیست مویی) به روش روز دنیا توسط بهترین دستگاه ها و کادری مجرب

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان