اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712123527310003

درمان هموروئید با استاپلر

کد: 139712123527310003

https://goo.gl/AHHbEo

، تهران , (اخبار رسمی): استاپلر یا هموروئیدوپکسی (PPH) یکی از روش‌های درمان هموروئید یا همان گشاد شدن عروق در ناحیه مقعد است، برای انجام این روش درمانی نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست بلکه می‌توان این عمل را در مطب پزشک و تحت بیهوشی نیز انجام داد.

درمان هموروئید با استاپلر و خطرات و عوارض آن
درمان هموروئید با استاپلر

هدف از انجام این درمان قطع جریان خون‌رسانی به بواسیر و در نهایت از بین بردن آن است. برای انجام این درمان با استفاده از ابزاری مخصوص عروق هموروئیدی شده به نقطه‌ای بالاتر منتقل خواهند شد و سپس با استفاده از ابزاری مخصوص توسط کش بسته می‌شود که این امر موجب قطع خون‌رسانی در این بافت شده که در نهایت به از بین رفتن بافت می‌انجامد. از روش استاپلر معمولاً جهت درمان هموروئیدهای داخلی و بیرون زده استفاده می‌شود یعنی این روش در مورد هموروئیدهای درجه 3 و 4 موثرتر عمل می‌کند.

این درمان موثر در مقایسه با سایر روش‌ها مانند عمل هموروئید دردسرهای کمتری داشته و روش محبوب‌تری است زیرا که نیازی به استفاده از تیغ جراحی ندارد و بیمار درد کمتری را احساس می‌کند. به علاوه انجام این روش مثل درمان عمل جراحی نیازی به بستری شدن در بیمارستان و طی کردن دوران نقاهت ندارد.

خطرات و عوارض این روش

استفاده از روش استاپلر برای درمان بواسیر از روش‌های موثر است که می‌تواند در مورد بواسیرهای پیشرفته اثرات مثبتی داشته باشد. اما این روش نیز مانند سایر روش‌های درمان بدون عوارض جانبی نخواهد بود، از جمله عوارض درمان با استاپلر می‌توان به این موارد اشاره کرد:

خونریزی شدید

وارد آمدن آسیب دیواره مقعد (به ندرت اتفاق می‌افتد)

احساس دفع ناکامل مدفوع که معمولاً چند روز بعد از جراحی برطرف خواهد شد.

واکنش به داروهای بی حسی

مشکل در اجابت مزاج (ناشی از اسپاسم عضلات تا چند روز پس از عمل)

بی اختیاری در مدفوع

ابتلا به عفونت

ایجاد زخم‌ در مقعد که ممکن است به تنگ شدن آن بیانجامد.

مراقبت‌های بعد از درمان هموروئید با استاپلر

انجام روش‌های مراقبتی تاثیرات مثبتی در نتیجه درمان دارد زیرا انجام این موارد می‌تواند در پیشگیری از عود مجدد بیماری بواسیر اثرگذار باشد، برخی از مراقبت‌های لازم برای درمان بواسیر به این شرح است:

رژیم غذایی: این افراد باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه‌ای داشته و مصرف غذاهای حاوی فیبر را در آن بگنجانند زیرا که مصرف غذاهای غنی از فیبر می‌تواند در نرم کردن مدفوع و پیشگیری از یبوست موثر باشد. زیرا که یبوست می‌تواند به بدتر شدن بواسیر بیانجامد.

مصرف مایعات: مصرف کافی مایعات و نوشیدنی‌ها به خصوص آب می‌تواند در نرم کردن مدفوع و درمان یبوست موثر باشد. این بیماران لازم است حداقل 8 لیوان در طول روز بنوشند.

داروهای ملین: افرادی که مبتلا به یبوست هستند می‌توانند با مشورت پزشک از داروهای ملین استفاده کنند.

حمام سیتز: استفاده از حمام سیتز می‌تواند تا حد قابل توجهی در بهبودی بیماری تاثیرگذار باشد. لازم است برای انجام این روش درمانی حداقل سه مرتبه در طول روز به مدت 15 دقیقه از این حمام استفاده شود. بهترین زمان استفاده از حمام سیتز بعد از اجابت مزاج است.

کاهش دهنده‌های درد: پس از انجام استاپلر امکان احساس درد وجود دارد، از همین رو توصیه می‌شود با مشورت پزشک از داروهای مسکن و یا پمادهای کاهش‌دهنده درد در این ناحیه استفاده کنند.

آنتی بیوتیک‌ها: از آنجایی که انجام این روش همراه با خطرات عفونت است پس باید از آن با مصرف داروهای آنتی بیوتیک پیشگیری کرد.

ورزش: انجام ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی می‌توانند در بهبود این بیماری نقش داشته باشند، اما ورزش‌‌های سنگین مانند وزنه‌برداری می‌تواند به بدتر کردن شرایط بیماری و عود مجدد بواسیر بیانجامد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به ونک لیزر به آدرس  vanaklaser.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک ونک لیزر

درمان هموروئید بواسیر شقاق فیستول کیست مویی با لیزر

اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان