اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971212352759608

آبسه مقعدی یا آبسه پری رکتال و انواع آن

کد: 13971212352759608

https://goo.gl/1NJpAk

، تهران , (اخبار رسمی): آبسه پری آنال (پری رکتال) یا همان آبسه مقعدی، به تجمع چرک ناشی از عفونت در نواحی مقعد و راست روده اطلاق می‌شود. غده‌هایی در اطراف ناحیه مقعد وجود دارد، که ممکن است به علت‌های مختلفی دچار عفونت شوند، در نتیجه دهانه آنها بسته شده و متورم می‌شوند، از این تجمع چرک با نام آبسه یاد می‌شود

آبسه مقعدی یا آبسه پری رکتال و انواع آن
آبسه مقعدی یا آبسه پری رکتال و انواع آن

آبسه مقعدی می‌تواند در سوراخ مقعد و یا در جداره راست روده ایجاد شود. یکی از علت‌های شایع بروز این بیماری ابتلا به باکتری‌هایی مثل استافیلوکوک و اشرشیاکولی و یا انواع قارچ‌ها است

آبسه پری آنال می‌تواند در سوراخ مقعد و یا در جداره راست روده ایجاد شود. یکی از علت‌های شایع بروز این بیماری ابتلا به باکتری‌هایی مثل استافیلوکوک و اشرشیاکولی و یا انواع قارچ‌ها است ولی در اغلب موارد این بیماری در افرادی که مبتلا به انواع بیماری‌های دستگاه گوارش هستند، مشاهده می‌شود. همچنین بیماران مبتلا به بواسیر داخلی، بواسیر بیرون زده و موارد مشابه احتمال بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند.

انواع پری آنال

انواع آبسه مقعدی به این شرح است :

آبسه مقعدی: این آبسه در اطراف مقعد شکل می‌گیرد و در ۶۰% از مواقع آبسه از نوع مقعدی است.

آبسه ایسکیو آنال: این نوع آبسه در ناحیه اسفنکتر خارجی مقعد با ترشح چرک به فضای ایسکیوآنال ایجاد می‌شود. در ۲۰% از مواقع آبسه از این نوع است.

آبسه اینتراسفنکتریک: اسفنکتر مقعد داخلی و خارجی درگیر این نوع از آبسه می‌شود، در این حالت بیمار احتمالاً درد عمیقی را در کانال مقعد تجربه می‌کند. در ۵% موارد آبسه از این نوع است.

سوپرالواتور: آبسه در بالای عضله لواتورآنی ایجاد می‌شود. احتمال بروز این آبسه در زنان بیشتر از مردان است. در ۴% موارد آبسه از نوع سوپرالواتور است.

زیر مخاطی: در این حالت آبسه زیر مخاط مقعد است که تنها در ۱% از موارد ایجاد می‌شود.

آبسه پری رکتال: این آبسه از علائم اختلال مقعد است که ناشی از انسداد غدد مقعدی رخ می‌دهد، در اغلب موارد این آبسه ابتدا در انتراسفنکتریک و سپس در امتداد بالقوه مجاور ایجاد می‌شود.

علائم و نشانه‌های آبسه پری آنال

مهمترین نشانه این بیماری درد است که احتمالاً با شروع شدن آبسه اندک و پراکنده بوده و با شدت گرفتن بیماری درد ثابت و همیشگی می‌شود. این درد معمولاً با تغییر وضعیت بدن شدت می‌یابد.

درد ضربان‌دار یا درد هنگام لمس ناحیه یا درد همزمان با اجابت مزاج

تورم

تب و لرز

توده قابل لمس

قرمزی و التهاب نواحی اطراف مقعد

یبوست

فیستول پری آنال

فیستول از بیماری‌های ناحیه مقعد است که موجب ایجاد کانالی غیر طبیعی میان دو عضو از بدن می‌شود. مهمترین علت بروز فیستول ابتلا به آبسه مقعدی است. در واقع می‌توان گفت اگر نسبت به درمان آبسه بی‌تفاوت عمل شود و فرآیند درمان کامل نشود احتمال تبدیل آبسه به فیستول وجود دارد، چرا که در این حالت عفونت گسترش یافته و می‌تواند رکتال را به پوست متصل کند. علاوه بر فیستول، آبسه درمان نشده خطر ابتلا به عفونت سیستمیک را افزایش می‌دهد. در حدود ۵۰% از موارد آبسه به فیستول می‌انجامد.

تشخیص آبسه پری آنال

ساده‌ترین راهکار تشخیص آبسه مقعدی توسط معاینه چشمی و بررسی سوابق بیمار و علائم او است. اگر آبسه توسط معاینه چشمی قابل مشاهده نبوده و یا پزشک قصد بررسی بیشتر به منظور دریافت احتمال بروز فیستول را داشته باشد، ممکن است انجام سی تی اسکن یا ام .آر. آی را تجویز کند.

در برخی موارد ممکن است آبسه به اشتباه بواسیر تشخیص داده شود که در این مورد لازم است، بدانید درد آبسه در طول زمان بیشتر شده و با انجام راهکارهای درمان بواسیر بهبود نخواهد یافت، همچنین آبسه به علت تجمع عفونت همیشه با تب و لرز همراه است.

مراقبت‌های بعد از عمل آبسه پری آنال

تنها راهکار درمانی موجود برای آبسه خارج کردن چرک آن توسط ایجاد برش بر روی آن است، البته در برخی موارد آبسه خود به خودی تخلیه خواهد شد. معمولاً پس از تخلیه چرک بخیه بر روی آن زده نمی‌شود زیرا که لازم است بافت‌های آسیب‌دیده از داخل به سمت پوست در یک دوره زمانی مشخص التیام یابند.

اما پس از تخلیه لازم است از ناحیه اطراف آن مراقبت کنند تا مجدداً عفونت نکند، برای این منظور استفاده از حمام سیتز و رعایت بهداشت توصیه می‌شود. پس از خروج چرک درد آبسه تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. به منظور پیشگیری از عفونت لازم است با تجویز پزشک از داروهای آنتی بیوتیک و ضد قارچ و همچنین مسهل نیز استفاده کنند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کلینیک نوین مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک نوین

مجله مهاجرت اساس کار خود را بر مبنای اعتماد و رضایت متقابل آغاز کرده و با استفاده از تجربه و آگاهی لازم، خدمات خود را به صورت ساماندهی شده به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد. ما سعی داریم با مشاوره و همکاری با وکلای ارشد؛ همچنین با مدیریت زمان و کمترین هزینه سبب پیشبرد و رسیدن به اهداف ارزشمند شما هموطنان گرامی باشد. سعی ما بر این است که در زمینه‌های مختلف مهاجرت از قبیل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … رضایت شما عزیزان را جلب کنیم. در جهت گسترش دامنه فعالیت، مجله مهاجرت آمادگی خود را برای همکاری با وکلا فعال و با تجربه اعلام نموده تا با تلاش همدیگر در جهت ارتقا و سرعت روند کار مهاجرت همکاری داشته باشیم.https://mohajermag.ir/

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان