اطلاعات تماس
  • 05136064577 091531*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712133532211280

آشنایی با ترامپولین و اولین تولیدکننده‌ آن در ایران

کد: 139712133532211280

https://goo.gl/iwuxMA

، (اخبار رسمی): ترامپولین که در فارسی نام «جست‌ورزی» برای آن انتخاب شده، ورزشی است که در سال 1934 با اختراع دستگاهی به همین نام پدید آمد و امروزه وسیله ی بنیادین رشته های ورزشی جامپینگ فیتنس و پاورجامپینگ است. شرکت «ایران ترامپولین» نخستین تولیدکننده‌ی دستگاه ترامپولین در ایران و صاحب امتیاز برند iTram است.

آشنایی با ترامپولین و اولین تولیدکننده‌ آن در ایران
ترامپولین باشگاهی کشی استاندارد Tuv آلمان برند iTram

ترامپولین وسیله‌ای ورزشی و مفرح است که محدودیت سنی ندارد. ورزش مختص این وسیله با نام جامپینگ فیتنس شناخته شده شرکت iTram آیترام اولین تولیدکننده ترامپولین با استانداردهای اروپا است

دستگاه ترامپولین شامل یک صفحه پلی پروپیلن است که با تعدادی فنر  و یا حلقه‌های کشی به فریمی فلزی و پایه‌دار به اشکال مختلف مانند دایره و یا چندضلعی وصل شده و با ارتفاعی از زمین به ورزشکار اجازه می‌دهد پرش‌های متوالی یا جامپینگ را روی آن انجام دهد.

حامد شعلایی مدیریت مجموعه «ایران ترامپولین» در مورد سابقه ورزش ترامپولین گفت: «در گذشته ترامپولین وسیله‌ای تفریحی برای کودکان بود که  ضمن پر کردن زمان بازی‌، به آن‌ها برای افزایش توانایی حفظ تعادل کمک می‌کرد. اما تحقیقات بعدی نشان داد این وسیله نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان و سالمندان، حتی ورزشکاران حرفه‌ای نیز بسیار مفید است؛ این در حالی است که امروزه فضانوردان نیز برای بالابردن آمادگی جسمانی و کاهش عوارض بی وزنی ،از این وسیله بهره می‌گیرند.

نتایج پژوهشی در مرکز تحقیقات بیومکانیک ناسا در سال 1980 تصریح می‌کرد که ترامپولین بهترین ورزش و تحرکی است که بشر در جهت سلامت خودش اختراع کرده است.»

فواید ورزش جامپینگ فیتنس

 جذب بهتر اکسیژن

در مطالعه‌ی چهار دانشمند ناسا در خصوص «توزیع شتاب در بدن هنگام دویدن و پریدن» مشخص شد پریدن روی ترامپولین بسیار بیشتر از دویدن روی تردمیل در جذب اکسیژن موثر است. این تفاوت در محیط آزمایش حتی به 68 درصد هم رسید.

کمک به دستگاه لنفاوی:

دستگاه لنفاوی متشکل از غدد لنفی (از جمله طحال و لوزه‌ها و ...) است که با کمک رگ‌های لنفی نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد. این سیستم حیاطی در بدن با  جذب و انتقال باکتری‌ها و سموم و همچنین جذب آب میان بافتی نقش پاکسازی بافت‌های بدن را بر عهده دارد. جالب اینجا است که سیستم لنفاوی فاقد پمپی مانند قلب برای به جریان انداختن مایع لنفی است و  تنها با تحرک بدن ‌و با جریان آب میان بافتی می‌تواند مواد زائد و سموم بدن را دفع کند و جست و خیز روی ترامپولین به این تحرک ضروری کمک می‌کند.

بهبود توان تعادلی

پرش‌های متوالی روی ترامپولین سیستم تعادلی بدن را به خاطر تغییر پیاپی مرکز ثقل بدن به چالش می‌کشد و موجب هماهنگی بیشتر اعصاب و عضلات می‌شود.

تقویت استخوان‌ها

سلول‌های استخوانی تنها سلولهایی در بدن هستند که نوسانات فشار بر روی آنها باعث افزایش سرعت بازسازی و در نتیجه افزایش تراکم بافت استخوانی می‌شوند. ترامپولین تنها دستگاهی است که با اعمال فشارهای منظم و ریتمیک بر استخوان‌ها  به بازسازی آن‌ها و در نتیجه مقابله با پوکی استخوان کمک می‌کند.

کاهش وزن

ثابت، آرام، بالا و پایین پریدن روی ترامپولین متابولیسم را تسریع می‌کند و نتنها باعث شکسته شدن مولکول‌های چربی در بدن می‌شود بلکه با افزایش نرخ سوخت‌وساز در بدن کاهش وزن و تناسب اندام را به ارمغان می‌آورد. قیمت ترامپولین نسبت به سایر محصولات ورشی حرفه‌ای مقرون به صرفه‌تر بوده است.

شادابی و نشاط

فعالیت بدنی روی ترامپولین باعث آزاد شدن هورمون دوپامین و احساس شادی و نشاط در ورزشکار می‌شود.

ترامپولین امروزه به عنوان یکی از شاخه‌های ورزش ژیمناستیک شناخته می‌شود و حتی از سال 2000 به عنوان یکی از مواد رشته‌ ژیمناستیک در المپیک رسمیت یافت.

تولید ترامپولین در ایران

«ایران ترامپولین» کار خود را با واردات دستگاه ترامپولین آغاز کرد اما امروزه به عنوان نخستین سازنده‌ی این دستگاه در ایران شناخته می‌شود.

حامد شعلایی مدیر «ایران ترامپولین» با اشاره به این مطلب افزود: «ما در ابتدا وارد کننده این محصول بودیم اما با توجه به اینکه بستر تولید ترامپولین را در ایران مناسب دیدیم، تصمیم گرفتیم این وسیله را مطابق استانداردهای اروپا در ایران تولید کنیم.»

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این زمینه در ایران گفت: « در حال حاضر تنها پارچه کفی ترامپولین را وارد می‌کنیم اما کلیه اجزا این دستگاه با استفاده از پتانسیل‌های موجود در ایران تولید می‌شود و باعث اشتغالزایی جوانان ایرانی نیز شده است. ما ترامپولین را بر اساس نیاز مشتری دسته‌بندی می‌کنیم. مدل‌های فضای باز، مدل های آپارتمانی و. مدل‌های باشگاهی. همچنین ترامپولین‌های ویژه‌ کودکان و ویژه بزرگسالان را به بازار ارائه کرده‌ایم و محصولاتی با قطر 120 سانتی‌متر و یک و نیم متر به بازار عرضه شده‌اند. نمونه‌های کشی هم در 3 مدل مختلف ارائه شده و کلیه محصولمان را مطابق با استانداردهای آلمان تولید می‌کنیم.»

فروشگاه اینترنتی ایران ترامپولین به جز فروش اینترنتی ترامپولین و محصولات این شرکت در سراسر کشور، اطلاعات کاملی در مورد استفاده از این دستگاه ورزشی در اختیار مخاطبان قرار داده است و ویدئوهای آموزشی مختلفی نیز به طور رایگان در دسترس ورزشکاران این رشته قرار دارد.

در سایت irantrampoline.ir به جز ترامپولین لوازم یدکی و قطعات ترامپولین و سایر محصولات مرتبط با ورزش نیز عرضه شده است.


 

تاثیر ترامپولین بر سلامت و برقراری تعادل سیستم ایمنی بدن

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

آشنایی با ترامپولین و اولین تولیدکننده‌ آن در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 05136064577 091531*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجهیزات ورزشی | سرگرمی و تفریح