اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971215353949608

حمام سیتز چیست و تاثیر آن در درمان بواسیر

کد: 13971215353949608

https://goo.gl/sZs8eK

، تهران , (اخبار رسمی): حمام سیتز (استحمام نشیمن) نوعی از روش‌های آب درمانی است که به منظور بهبود ناحیه پرینه و ناحیه تناسلی صورت می‌گیرد. در این حمام قسمت‌های نشیمن یا کفل‌ها را در محل شستشو وارد می‌کنند.

حمام سیتز چیست و تاثیر آن در درمان بواسیر
حمام سیتز چیست و تاثیر آن در درمان بواسیر

حمام سیتز یکی از راهکارهای درمان بیماری‌های مقعدی نظیر هموروئید و شقاق به خصوص در مراحل اولیه است. این حمام می‌تواند ازطریق شل کردن عضلات مقعد و افزایش گردش خون به درمان این بیماری‌ها بپردازد

از حمام سیتز می‌توان به منظور تسریع درمان، خشکی پوست و کاهش درد استفاده کرد. از این حمام می‌توان در دوران پس از زایمان، عمل‌های جراحی، درمان بیماری‌های مانند شقاق مقعدی، پروستاتیت، هموروئید، آبسه مقعدی، پرولاپس رکتوم، زخم‌های تناسلی و عفونت مهبل استفاده کرد. آب درمانی برای این منظور موجب بهبود حرکت روده‌ها شده و علائم و مشکلات مقعدی را کاهش می‌دهد. برای استفاده از حمام سیتز می‌توان از یک لگن ساده یا وان حمام بهره برد و یا اینکه با پرداخت هزینه‌ای اندک لگن مخصوص حمام سیتز که بر روی درپوش توالت فرنگی نصب می‌شود را تهیه کرد.

افرادی که به تازگی زایمان کرده‌اند یا جراحی‌های ناحیه تناسلی انجام داده‌اند همچنین افرادی با زخم‌های تناسلی یا پرولاپس رکتوم بهتر است از این حمام استفاده کنند.

نحوه استفاده از حمام سیتز

برای استفاده از حمام سیتز مراحل زیر را باید دنبال کرد:

بهترین زمان استفاده از حمام سیتز پس از اجابت مزاج است و درد آن را کاهش می‌دهد. بهتر است این حمام ۳ مرتبه در روز تکرار شود.

ابتدا لگن یا حمام سیتز را با استفاده از مواد ضدعفونی کننده، پاکیزه کرد زیرا در صورت داشتن زخم بر روی ناحیه مقعد یا تناسلی احتمال انتقال آلودگی و عفونت وجود دارد. پس از شستشوی لگن باید اطمینان حاصل کرد که مواد شوینده به طور کامل از روی آن پاک شده است.

وسیله مورد نظر را با استفاده از آب با دمای متعادل پر کرد. دمای این آب نباید به میزانی باشد که پوست بسوزد و نباید کاملا خنک باشد. بهترین دمای آب در حدود ۴۳ درجه سانتی‌گراد است.

باید مقدار آب در وان یا حمام سیتز به مقداری باشد که تمام نواحی نشیمنگاه در آب قرار گیرد.

افرادی که دچار زخم در این ناحیه هستند توصیه می‌شود جهت اثربخشی بیشتر، مقداری از مواد ضدعفونی کننده از جمله سرکه، جوش شیرین، نمک دریا و …به آب بیافزایند. اما هرگز برای این منظور به آب مواد شوینده و صابون نباید اضافه کرد.

پس از آماده کردن حمام سیتز می‌توان به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در آب نشست. پس از حمام نشیمن لازم است که شخص به خوبی خود را خشک کند و برای این منظور باید از حوله نرم استفاده شود.

در مورد تعداد دفعات استفاده از این حمام و موادی که به آن اضافه می‌شود باید با پزشک مشورت شود. حمام سیتز معمولاً عوارض خاصی را به دنبال ندارد و تنها عارضه آن ابتلا به عفونت در صورت عدم رعایت بهداشت است. اگر افراد پس از استفاده از این حمام دچار سوزش و خارش شدند استفاده از آن را باید متوقف کرد.

تاثیر استفاده از این حمام در درمان بیماری‌های مقعدی مانند بواسیر یا شقاق

حمام سیتز یکی از راهکارهای درمان بیماری‌های مقعدی نظیر هموروئید و شقاق به خصوص در مراحل اولیه است. این حمام می‌تواند از طریق شل کردن عضلات مقعد و افزایش گردش خون در این ناحیه به درمان این بیماری‌های بپردازد. به علاوه استفاده از این حمام در کنار کاهش علائم این بیماری از جمله درد، تورم  و التهاب می‌تواند به بهبودی و درمان یبوست که از علل اصلی ایجاد بیماری‌های مقعدی است، کمک کند.

باید به یاد داشت استفاده از حمام سیتز را نمی‌توان جایگزین درمان‌های پزشکی کرد زیرا تاثیر این روش بسیار اندک است و تنها می‌تواند در بهبود علائم موثر باشد نه لزوماً درمان این بیماری. پس بهتر است در صورت ابتلا به بیماری‌های ناحیه مقعد در ابتدا با پزشک مشورت کند و همزمان با انجام راهکارهای درمانی از این حمام نیز بهره برد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با کلینیک نوین تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک نوین

مجله مهاجرت اساس کار خود را بر مبنای اعتماد و رضایت متقابل آغاز کرده و با استفاده از تجربه و آگاهی لازم، خدمات خود را به صورت ساماندهی شده به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد. ما سعی داریم با مشاوره و همکاری با وکلای ارشد؛ همچنین با مدیریت زمان و کمترین هزینه سبب پیشبرد و رسیدن به اهداف ارزشمند شما هموطنان گرامی باشد. سعی ما بر این است که در زمینه‌های مختلف مهاجرت از قبیل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … رضایت شما عزیزان را جلب کنیم. در جهت گسترش دامنه فعالیت، مجله مهاجرت آمادگی خود را برای همکاری با وکلا فعال و با تجربه اعلام نموده تا با تلاش همدیگر در جهت ارتقا و سرعت روند کار مهاجرت همکاری داشته باشیم.https://mohajermag.ir/

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان