اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712213556710319

بزرگ‌ترین دارایی بشر چیست؟

کد: 139712213556710319

https://goo.gl/FU8fqL

، اصفهان , (اخبار رسمی): تغییر، بزرگ‌ترین دارایی بشر است. نتایج افراد تنها محدود به تصورات آن‌ها هستند. تاریخ این واقعیت را اثبات کرده است. در سال 1960 سفر انسان به فضای خارج از جو زمین از منظر فناوری کاری غیرممکن بود. ولی تنها طی 10 سال اولین انسان بر سطح ماه قدم گذاشت.

بزرگ ترین دارایی بشر چیست؟
بزرگ ترین دارایی بشر چیست؟

تغییر، بزرگ‌ترین دارایی بشر: نتایج ما تنها محدود به تصورات ما هستند. تاریخ این واقعیت را اثبات کرده است

فرایند معجزه‌آسای تبدیل این رؤیا به واقعیت زمانی آغاز شد که رئیس‌ جمهور کندی جامعه علمی را درجهت انجام آن‌چه برای «ایستاندن یک انسان بر سطح ماه تا پایان دهه جاری» لازم است به چالش کشید. این چالش روح یک ملت را با کاشت بذرهای دستاوردهای احتمالی در آینده در خاک حاصل‌خیز تخیل بیدار ساخت. با مطرح ساختن این چالش بزرگ، غیرممکن، به واقعیت تبدیل شد.

با ترکیب منحصربه‌فرد از علاقه، برنامه‌ریزی، تلاش و پشت‌کار همواره می‌توان یک معجزه رقم زد. پرسش این نیست که آیا فرمول موفقیت برای یک فرد مؤثر است یا نه؟ بلکه باید گفت که این فرد است که فرمول را می‌سازد. این متغیر، نامعلوم است و در اختیار افراد است. همه می‌تواننداز جایی که هستند به‌جایی که دوست دارند جابه‌جا شوند. با داشتن جرات برای باور کردن، تحقق هیچ رویایی غیرممکن نخواهد بود.

فرمول شکست

شکست یک رخداد ناگهانی و یک‌ شبه نیست. همان‌گونه که به‌یک‌باره نمی‌توان موفق شد، شکست نیز این‌گونه نیست. شکست با انباشت تفکر و انتخاب‌های نادرست اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. به بیان ساده‌تر، شکست چیزی بیش از تعداد خطاهای کوچک در تصمیم‌گیری که هرروزه تکرار می‌شود، نیست.

اکنون باید به این پرسش پاسخ داد که چرا  یک فرد در تصمیم‌گیری دچار خطا شده و احمقانه آن را هر روز تکرار کند؟ پاسخ در این واقعیت نهفته است که شخص از اشتباه بودن رفتارش آگاه نیست. به‌زعم او کنش‌های روزانه تا این مقدار اهمیت ندارند. آینده‌نگری محدود، یک تصمیم اشتباه، یا هدر دادن یک ساعت وقت، چیزی نیست که عموماً به تأثیری آنی و قابل‌توجه منجر شود. بیشتر مواقع در همان لحظه اتفاق ناگواری رخ نمی‌دهد. برای نمونه اگر شخصی در سه ماه گذشته به خود زحمت خواندن یک کتاب را نداده باشد، احتمالاً هیچ اتفاق بی‌درنگی برای او رخ نخواهد داد. با این تجربه احتمالاً دوره‌های سه‌ماهه دیگری را نیز با این اشتباه سر خواهد کرد. چرا؟ چون به نظر مهم نمی‌آید.

مهم‌ترین ویژگی شکست، نامحسوس بودن آن است. اصلاً مشخص نیست که فردی در حال شکست خوردن است. در واقع، افراد زمانی که در زندگی خود لحظات شاد و سرشار از کامیابی را تجربه می‌کنند، خطاهای آن‌ها در حال انباشته شدن هستند. در این‌ بین چون هیچ‌چیز ناخوشایندی برای آنها رخ نمی‌دهد و هیچ پیامد فوری دیده نمی‌شود، به‌سادگی دچار روزمرگی شده و خطاها تکرار خواهند شد، افکار اشتباه را ادامه می‌دهند، سخنان بی‌فایده خواهند شنید و انتخاب‌های نادرست خواهند داشت. چون دیروز سقف آسمان پایین نیامد، درنتیجه کار انجام‌شده بی‌ضرر است!

فرمول موفقیت

چگونه می‌توان خطاهای فرمول شکست را به رویه‌های مورد نیاز در فرمول موفقیت تبدیل کرد؟ پاسخ، تبدیل آینده به یک ویژگی مهم در فلسفه کنونی زندگی است.

چه می‌شود اگر شخص خود را ملزم کند تا روزانه چند دقیقه صرف نگاه به مسیر حرکت خود کند؟ با این کارخواهد توانست پیامدهای قریب‌الوقوع اعمال کنونی خود را پیش‌بینی کند. با داشتن این اطلاعات ارزشمند می‌توان اقدامات لازم را برای تبدیل خطاها به اصول مرتبط با موفقیت انجام داد. با عادت دادن خود به پیش‌بینی آینده، افراد خواهند توانست تفکرات‌شان را نیز تغییر داده و خطاهای موجود در آن را با ایجاد عادت‌های جدید به‌جای عادات قدیمی، برطرف کنند.

یک‌ راه مطمئن برای تغییر این است که افراد از همین اکنون آغاز کنند! اگر شخصی از همین امروز آغاز کند، آن‌گاه نخستین روزی را سپری می‌کند که زندگی جدید او، برای داشتن آینده‌ای بهتر شکل‌گرفته است. اگر از امروز تصمیم بگیرد تا سخت‌تر تلاش کرده و به هر شکل برای تبدیل خطاهای نامحسوس و خطرناک به اصول انضباطی سازنده و مولد تلاشی آگاهانه و استوار از خود نشان دهد، زندگی دیگر تنها یک وجود ساده نبوده و معنا پیدا خواهد کرد.

افراد شرایط خود را توسط انتخاب‌های‌شان رقم می‌زنند

نمی‌توان اجازه داد خطاها در تصمیم‌گیری هرروز تکرار شده و مسیر نادرستی را نشان دهند. باید به آن اصول بازگشت که بزرگ‌ترین تفاوت‌ها را در چگونگی پیشرفت زندگی، ایجاد می‌کنند. در ادامه باید همان انتخاب‌هایی را انجام داد که به زندگی روزانه سرزندگی، شادمانی و نشاط می‌بخشند.

در اینجا آخرین توصیه‌ به افرادی می‌شود که به دنبال تغییر در زندگی‌شان بوده و می‌خواهند آن را به کار ببرند: اگر از شرایط موجود راضی نیستند، آن را تغییر دهند. انسان یک درخت نیست، بلکه می‌تواند هر بخشی را در زندگی خود تغییر دهد؛ و این کار تنها از انتخاب‌هایش  سرچشمه می‌گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اکسیژن

ما اینجا از اکسیژن می گوییم ، اکسیژن کسب و کار یعنی هر آنچه برای شروع یک کار لازم است بدانید. با ما همراه باشید تا از تازه ترین اخبار کسب و کار مطلع شوید و ایده های کارآفرینی تان را عملی کنید. مهارت های لازم برای راه اندازی یک کسب و کار را فراگرفته و با فناوری های نوین و مدیریت کسب و کارهای آنلاین آشنا شوید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت