اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980110358069993

کل شبکه کارآفرینی زیر یک سقف با نام کافه کارآفرینی

کد: 13980110358069993

https://goo.gl/Uv4Fqe

، مشهد , (اخبار رسمی): روز یکشنبه بیست و ششم اسفند ماه ۱۳۹۷، مشهد شاهد یکی از اتفاقات به روز و جدیدی در کشور به نام کافه کارآفرینی توسط کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی بود.

کافه کارآفرینی
کل شبکه کارآفرینی زیر یک سقف با نام کافه کارآفرینی

کافه کارآفرینی پاتوقی است برای کارآفرینی، محیطی است که افراد با هم آشنا می‌شوند، گپ و گفتگویی می‌کنند و در نهایت با ایجاد شبکه‌ای قوی در کنار هم کمک به تولید ملی و اشتغال‌زایی می‌کنند

در مراسمی واقع در هتل پارس مشهد اولین مرکز دائم برای گردهمایی مدیران دولتی (در راس آنها مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی) NGO ها (اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی/ خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، انجمن صنفی مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی خراسان رضوی، نهادهای غیر دولتی مانند انجمن صنفی رایانه‌ای کشور و سایر تشکل‌های ارزشمند استان) سرمایه‌گذاران، صنعتگران و صادرکنندگان، مراکز مشاوره، کارآفرینان استان و افراد تاثیرگذار در اکوسیستم استارتاپی استان به همراه استارتاپ‌های موفق افتتاح شد.

کافه کارآفرینی به عنوان یک رویداد ملی برای اولین بار در سطح کشور در استان خراسان رضوی و شهر مشهد فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

کافه کارآفرینی پاتوقی است برای کارآفرینی، محیطی است که افراد با هم آشنا می‌شوند، گپ و گفتگویی می‌کنند و در نهایت با ایجاد شبکه ای قوی در کنار هم کمک به تولید ملی و اشتغال‌زایی می‌کنند.

در طی این مراسم به عنوان افتتاحیه‌ای برای این رویداد ملی که با سیاست گذاری‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با اجرای کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی برگزار شد سخنرانی مرتضی کرباسی (مسئول باشگاه جوانان کارآفرین)، محمد حسین روشنک (رئیس کانون کارآفرینی خراسان رضوی)، محمد سنجری (مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و احمد اثنی عشری (نائب رییس انجمن صنفی مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی خرسان رضوی) را نیز در این برنامه داشت.

در صحبت‌های رئیس کانون کارآفرینی، محمد حسین روشنک هدف و فلسفه شکل گیری چنین فضایی را توضیح داد: به عقیده بسیاری افتتاح اولین کافه در زمان شاه طهماسب بوده است؛ آن زمان کافه‌ها محلی برای جمع شدن افراد روشنفکر و همچنین فرهیختگان بود و در سال‌های اخیر همیشه تصویری که از کافه‌ها و تریاها در ذهن نقش می‌بندد مکانی است همراه با افراد لوطی و با معرفت.

هدف از کافه کارآفرینی نیز همچنین چیزی است، افراد سرشناس و فرهیخته اکوسیستم کارافرینی و صنعت استان در یک مکان برای ایجاد گپ و گفتگو در کنار هم، ارتباط‌گیری و شبکه‌سازی و همچنین آشنایی با سرمایه‌گذاران جمع می‌شوند.

محمد سنجری در صحبت‌های خود اشاره کرد به چالش‌های اخیر کشور و سختی‌ها و مشکلاتی که جامعه امروز ما با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

همچنین افزود: برای ایجاد تعادل در بازار کار و رفع مشکلات بیکاری باید نگاه و نگرش خود را به مسئله کار و بیکاری تغییر دهیم. به همین منظور ما در سال 98 توجه و تمرکز خاصی را در حوزه پرداختن به مباحث مرتبط با کارآفرینی را قرار داده‌ایم و با تعامل و ارتباطی که با فعالان این بخش گرفته‌ایم سعی کرده‌ایم برای ترویج فرهنگ کارآفرینی از ظرفیت‌های خود فعالان و تشکل‌ها استفاده کنیم.

در پایان سخنرانی‌ها تفاهم نامه‌ای میان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کانون کارآفرینی استان خراسان رضوی امضا شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شتابدهنده سرای آسان

اولین مرکز شتاب دهنده استارتاپها و همچنین فضای کار اشتراکی در حوزه مراکز مشاوره کارآفرینی و به مدیریت علیرضا امیدفر

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ