اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980114358469755

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

کد: 13980114358469755

http://bit.ly/2IrZwkh

، تهران , (اخبار رسمی): تعدد مدل در تلویزیون‌های LED ال جی که دچار ایراد در بخش بک لایت می‌شوند باعث شده که تعمیر بک لایت تلویزیون در برند ال‎جی به یکی از زیر شاخه‌های مهم در مجموعه تعمیرات تلویزیون تبدیل شود. اصلی‌ترین گزینه در این مجموعه هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی است که در ادامه به بررسی آن پرداخته می‌شود.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی
تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون های ال جی

غیر از مباحث فنی راجع به مراحل و نحوه تعمیر تلویزیون اصلی‌ترین گزینه در این مجموعه هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی است که در ادامه به بررسی آن در مدل‌های مختلف پرداخته می‌شود:

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LN:

در این مدل از تلویزیون‌های ال جی از بک لایت‌های شاخه‌ای استفاده شده است و به دلیل استفاده از مداربندی سری در لامپ‌های بک لایت، خرابی لامپ‌ها به صورت قطع شدن، باعث قطع شدن تصویر تلویزیون می‌شود. تلویزیون ال جی سری LN زمانی که دچار ایراد بک لایت می‌شود، معمولا در لحظه اول تصویر برای یک لحظه ظاهر می‌شود و به سرعت قطع می‌شود ولی پخش صدا به صورت طبیعی ادامه پیدا می‌کند. هزینه تعمیر بک لایت در این مدل از تلویزیون‌های ال جی در صورتی که ایراد خیلی پیشرفت نکرده باشد بین 200 تا 250 هزار تومان خواهد بود.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LB :

شایع‌ترین ایراد در این مدل از تلویزیون‌های ال جی هم ایراد بک لایت است که ممکن است به چند صورت ظاهر شود:

  1. ظاهر شدن لوگوی ال جی در لحظه اول و قطع شدن تصویر
  2. پر پر زدن یا چشمک زدن تصویر
  3. ایجاد نقاط تاریک در سطح تصویر که در صحنه‌های سفید یا تک رنگ بیشتر قابل تشخیص است
  4. ایجاد نقاط نورانی و روشن در تصویر تلویزیون
  5. قطع شدن تصویر تلویزیون پس از چند دقیقه کارکرد طبیعی دستگاه

یکی از تفاوت‌های این مدل با سری LN خرابی بیشتر لامپ‌ها به صورت اتصال کوتاه است که در اصطلاح الکترونیک به آن SHORT شدن می‌گویند. لامپ‌هایی که به این صورت خراب می‌شوند روشن نمی‌شوند اما مدار بسته باقی می‌ماند و باقی لامپ‌های سالم روشن می‌شوند. دامنه پیشرفت این حالت در برخی از دستگاه‌ها تا جایی پیش می‌رود که هنگامی که برای تعمیر بک لایت تلویزیون مراجعه می‌کنند فقط چند لامپ سالم در آنها باقی مانده است. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون در این مدل در سطح یک بین 200 تا 300 هزار تومان است.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LY :

در این مدل از تلویزیون‌های ال جی از نمونه‌ای لامپ شبیه سری LB استفاده شده است و به همین دلیل مراحل تعمیر بک لایت در این مدل از تلویزیون‌های ال جی با سری LB که در بالا توضیح داده شد یکسان است.

هزینه تعمیر بک لایت  تلویزیون الجی در سری LS:

در این مدل از تلویزیون‌های ال جی از بک لایت یک‌طرفه استفاده شده است و تمام نور بک لایت از سمت چپ در سطح پنل تلویزیون پخش می‌شود. فاصله کم لامپ‌های بک لایت و تولید مقدار نور بالا برای پوشش دادن کل سطح تصویر باعث می‌شود گرمای زیادی در این مدل ایجاد شود مخصوصا اگر نور زمینه تلویزیون در مقادیر بالا تنظیم شده باشد. معمولا خرابی در این مدل به صورت قطع شدن تصویر پس از مدتی کار کردن تلویزیون ظاهر می‌شود و به مرور با پیشرفت ایراد این زمان کم و کمتر می‌شود. تعویض بک لایت تلویزیون در این مدل با هزینه‌ای حدود 400 تا 450 ایجاد می‌کند و به همین دلیل در موارد زیادی سعی می‌شود که فقط لامپ‌های خراب تعویض شود که در صورت امکان انجام تعمیر، هزینه‌ای حدود 200 تا 250 هزار تومان خواهد داشت.

تعمیر تلویزیون ال جی سری LF:

عمر کوتاه این مدل از تلویزیون‌های ال جی و تغییراتی که نسبت به سری‌های قبلی در بخش بک لایت آن ایجاد شده است باعث شده تا میزان خرابی در این مدل بسیار پایین‌تر از سایر مدل‌ها باشد اما در همان تعداد معدودی که در آمار ورودی بخش تعمیر بک لایت تلویزیون گروه رایان وجود دارد میزان خرابی در حد بیشتری بوده است به نحوی که در بیشتر موارد مراجعه عمق ایراد به نحوی بوده است که برای تعمیر تلویزیون نیاز به تعویض کامل بخش بک لایت بوده است. میزان هزینه در بخش تعمیر بک لایت این مدل معمولا بین 120 تا 250 و هزینه تعویض کامل در ورژن‌های مختلف این مدل بین 250 تا 500 هزار تومان بوده است.

تعمیر بک لایت یا تعویض کامل : راه حل مناسب کدام است؟

شایع شدن ایراد بک لایت در مدل‌های مختلف تلویزیون‌های ال جی باعث شده است تا بخش تعمیرات تلویزیون هم تمهیدات ویژه‌ای را در این بخش تدارک دیده باشد که یکی از آنها تولید لامپ‌های بک لایت برای جایگزینی لامپ‌های معیوب است. به غیر از کیفیت‌های مختلف که طبیعتا قیمت‌های متفاوتی را هم در هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی ایجاد می‌کند سوال اساسی در این بخش این است که بهترین راه حل در تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی کدام است تعمیر بک لایت موجود با تعویض لامپ‌های خراب و یا تعویض کامل بک لایت؟

یکی از توضیحاتی که مراجعان به تعمیرگاه‌های مختلف در این بخش می‌شنوند این است که به دلیل وجود احتمال سوختن سایر لامپ‌ها بهترین روش تعمیر بک لایت، تعویض یک‌باره لامپ‌ها به طور کامل و بدون در نظر گرفتن تعداد و میزان خرابی لامپ‌ها است. ایجاد بالاترین هزینه ممکن در انجام تعمیر بک لایت تلویزیون در کنار کیفیت قطعات یدکی که در بهترین حالت به رده کیفی قطعات فابریک دستگاه نمی‌رسد از دیگر نکات منفی این روش می‌توان به قیمت بالای انجام تعویض کامل بک لایت اشاره کرد.

راه حل بهتر کدام است؟

پیشنهاد انتخاب نوع تعمیر تلویزیون ال جی، بررسی شرایط دستگاه قبل از تعیین و انتخاب روش تعمیر و سنجش میزان استهلاک دستگاه و تعداد قطعات معیوب و کیفیت لامپ‌های سالم است. طبیعی است که تعویض کامل بک لایت در دستگاه‌هایی که مثلا تعداد لامپ‌های خراب آنها از نصف بیشتر باشد بهترین راه حل تعمیر است اما هیچکس منکر این مسئله نیست که کیفیت لامپ‌های فابریک دستگاه از تمام نمونه‌های یدکی بهتر و بیشتر است و به همین دلیل (آمار تعمیرات انجام شده هم این امر را تایید می کند) که بهترین روش تعمیر در دستگاه‌هایی که میزان خرابی لامپ‌ها کمتر از یک سوم کل تعداد لامپ‌ها است، تعویض لامپ‌های خراب با نمونه اورجینال و سرویس و به روزرسانی وضعیت لامپ‌های سالم در کنار باقی اقدامات پیشگیری از خرابی مانند انجام اصلاحیه بک لایت به صورت استاندارد است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تخصصی رایان

خط مشی رایان ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ( LED , LCD , Plasma ) ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر و به طور کلی مجموعه لوازم صوتی و تصویری با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد و بالاترین کیفیت ممکن است. رایان نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه و دارای مجوز فعالیت از اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری استان تهران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی