اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980116358549608

شیاف آنتی هموروئید، نحوه مصرف، عوارض و شرایط نگهداری از آن

کد: 13980116358549608

http://bit.ly/2Il09Mo

، تهران , (اخبار رسمی): شیاف آنتی هموروئید با نام تجاری ایپروئید شناخته می‌شود، این دارو می‌تواند در بهبود بیماری‌های مجرای مقعدی از جمله بواسیر (هموروئید داخلی)، شقاق، فیستول و التهاب روده مورد استفاده قرار گیرد.

شیاف آنتی هموروئید،نحوه مصرف،عوارض و شرایط نگهداری
شیاف آنتی هموروئید، نحوه مصرف، عوارض و شرایط نگهداری از آن

شیاف آنتی هموروئید با نام تجاری ایپروئید شناخته می‌شود، این دارو می‌تواند در بهبود بیماری‌های مجرای مقعدی از جمله بواسیر (هموروئید داخلی)، شقاق، فیستول و التهاب روده مورد استفاده قرار گیرد

شیاف آنتی هموروئید می‌تواند علائم بیماری بواسیر مانند درد، خونریزی و التهاب را به سرعت از بین ببرد. از مهمترین اثرات استفاده از شیاف آنتی هموروئید می‌توان به قابض، ضد التهاب و ضد درد و بی حس کننده موضعی اشاره کرد:

مکانیسم اثر و موارد مصرف شیاف آنتی هموروئید

داروی آنتی هموروئید را می‌توان به دو صورت شیاف و پماد از داروخانه‌ها تهیه کرد. این دارو حاوی فنیل افرین است و موقتاً عروق خونی متورم را باریک می‌کند. از همین روی می‌تواند درد، سوزش، خارش و تورم را کاهش دهد. همچنین این دارو حاوی موادی است که به شکل لایه‌ای محافظ درآمده و هنگام دفع از التهاب زیاد جلوگیری می‌کند.

از این دارو می‌توان در مراحل ابتدایی بروز علائم بیماری استفاده کرد، در برخی موارد می‌تواند به طور موثری بیماری را درمان کند اما در موارد پیشرفته‌تر در کاهش علائم و التهاب موثر است و اگر پس از طی ۷ روز نتیجه ای حاصل نشود لازم است مصرف دارو قطع شود. همچنین از این دارو در دوران پس ازعمل جراحی هموروئید نیز استفاده می‌شود.

نحوه مصرف شیاف آنتی هموروئید

قبل از مصرف دارو کاتالوگ آن را باید با دقت مطالعه کرد و اگر از موضوعی اطمینان وجود ندارد حتماً باید آن را با پزشک خود در میان گذارد. این محصول تنها مختص استفاده در مقعد ساخته شده است. برای مصرف دارو به نکات زیر باید توجه داشت:

قبل از مصرف دارو مقعد را با آب و صابون شسته و خشک کرد.

این دارو را می‌توان حداکثر ۴ مرتبه در روز استفاده کرد. (صبح و شب و بعد از هر اجابت مزاج)

برای مصرف پس از خروج شیاف از بسته‌بندی، سطح دارو را با چند قطره آب خیس کرده آن را از سر نوک تیز خود با داخل فرستاد.

برای قرار دادن دارو در مقعد زانوی راست خود را باید خم کرده و روی سمت چپ بدن دراز کشید و شیاف را وارد کرد.

پس از قرار دادن شیاف لازم است چند دقیقه دراز کشید.

تا یک ساعت پس از قرار دادن شیاف از دفع پرهیز کرد.

در مورد دوز مصرف دارو با پزشک خود مشورت کرد.

اگر احساس درد یا خونریزی بیمار شدت یافت باید مصرف دارو را قطع کرده و پزشک مراجعه کند.

عوارض شیاف آنتی هموروئید

مصرف این دارو عوارض جانبی مخصوصی را به همراه ندارد و معمولاً منفعت آن بیشتر از ضررش است اما ممکن است در صورت خونریزی بیمار دچار احساس سوزش یا احساس سوزن سوزن شدن شود. از عارضه‌های خطرناکی که ممکن است بیمار تجربه کند و نیازمند قطع دارو مراجعه به پزشک است می‌توان به افزایش ضربان قلب، سردرد، عصبی شدن، لرزش و خواب دشوار و در مواردی بیمار دچار نشانه‌های نادر آلرژیک مانند جوش، خارش، ورم، گیجی شدید و تنگی نفس شود.

مصرف شیاف آنتی هموروئید در بارداری

مصرف این دارو برای زنان باردار به جز ء در موارد ضروری توصیه نمی‌شود، به همین منظور لازم است قبل از مصرف آن با پزشک معالج مشورت شود و از مصرف خودسرانه آن جداً پرهیز شود. اما در دوران شیردهی توصیه‌ای جدی وجود ندارد زیرا مشخص نیست که دارو وارد شیر مادر می‌شود یا خیر.

تداخلات دارویی، شرایط نگهداری و هشدارها در رابطه با مصرف شیاف آنتی هموروئید

افرادی که دچار بیماری هستند یا داروی مخصوصی را مصرف می‌کنند باید پزشک را در جریان مصرف این دارو قرار دهند. همچنین بیماران مبتلا به دیابت، پرکاری تیروئید، فشار خون بالا، مشکلات قلبی و ادرار دشوار ناشی از انسداد مجاری باید از مصرف این دارو خودداری کنند. این دارو نباید یخ بزند و باید در دمایی کمتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.

موارد منع مصرف این دارو شامل حساسیت نسبت به آن، مبتلایان به عفونت‌های ثانویه، ضایعات قارچی و ویروسی، ضایعات سلی مقعد است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کلینیک نوین به آدرس  jarah.clinic مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک نوین

مجله مهاجرت اساس کار خود را بر مبنای اعتماد و رضایت متقابل آغاز کرده و با استفاده از تجربه و آگاهی لازم، خدمات خود را به صورت ساماندهی شده به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد. ما سعی داریم با مشاوره و همکاری با وکلای ارشد؛ همچنین با مدیریت زمان و کمترین هزینه سبب پیشبرد و رسیدن به اهداف ارزشمند شما هموطنان گرامی باشد. سعی ما بر این است که در زمینه‌های مختلف مهاجرت از قبیل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … رضایت شما عزیزان را جلب کنیم. در جهت گسترش دامنه فعالیت، مجله مهاجرت آمادگی خود را برای همکاری با وکلا فعال و با تجربه اعلام نموده تا با تلاش همدیگر در جهت ارتقا و سرعت روند کار مهاجرت همکاری داشته باشیم.https://mohajermag.ir/

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان