اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801213596611229

شش استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹

کد: 139801213596611229

http://bit.ly/2GUJkXh

، تبریز , (اخبار رسمی): در این مقاله شش استراتژی بازاریابی اینترنتی بررسی می‌شود که هم اکنون در سراسر دنیا در مهم‌ترین برندهای جهان در حال استفاده است.

شش استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹
عکس ارتباطات در بازاریابی تهیه شده در رسانه امین

استراتژی بازاریابی دیجیتال از مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز در کسب و کارها بررسی می‌شود اما داشتن دانشی خوب و تخصصی از این دنیای عظیم تجارت ، برایشان برگ برنده‌ای خواهد بود

در سال‌های اخیر استراتژی بازاریابی اینترنتی در کسب و کار اینترنتی در سطح دنیا بسیار تغییر کرده است به شکلی که حتی استراتژی‌هایی که سال قبل استفاده می‌شد دیگر امسال کاربرد ندارد. دلیل این را هم می‌توان افزایش انواع سرویس‌های خدماتی آنلاین و پلتفرم‌های مختلف دانست اما در این مقاله آموزشی بسیار مفید چند استراتژی مهم که در «رسانه امین»  به کار گرفته‌ شده است بیان می‌شود.

استراتژی بازاریابی دیجیتال و افزایش تبلیغات

بازاریابی دیجیتال راهی نیست که بتوان به راحتی آن را پیدا کرد و از آن در کسب و کار استفاده کرد به نوعی می‌توان گفت نقشه گنجی است که به سختی به دست می‌آید چرا که ورود به عرصه تجارت دیجیتال امروز ارزان‌تر از سال‌های قبل است و این نکته جالب است که مخاطب‌ها روزانه با هزاران تبلیغ بی‌جهت و بدون استراتژی از طرف کسانی که تخصص کافی ندارند بمباران می‌شوند و در این بین کار را برای کسانی که تخصص دارند مشکل می‌کنند.

استراتژی‌هایی که در ادامه بیان می‌شود به دست متخصص‌های بین‌المللی پیشنهاد شده است و برای هر فردی که می‌خواهد بازاریابی صحیحی در عرصه تجارت به خصوص تجارت الکترونیک داشته باشد دارای اهمیت و کاربرد است.

۱ . کسب و کارهای آرامش‌بخش، برنده جنگ خواهند بود:

اولین استراتژی بازاریابی دیجیتال این است که افراد کسب و کار خود را تبدیل به کسب و کار آرامش بخش بکنند چرا که امروزه دیگر جمع کردن لیست ایمیل و از این قبیل کارها سود‌زا نیست و با گذر زمان کسب‌وکارهایی به وجود آمده‌اند که لیست‌های بسیار عظیمی از همین ایمیل‌ها و شماره تلفن‌ها جمع کرده‌اند و آن‌قدر مخاطب‌ها را بمباران کرده‌اند که همه آن‌ها از تبلیغات بیزار شده‌اند اما به هر حال این جمله به این معنا نیست که افراد به جمع آوری اطلاعات کاربران خود پایان دهند بلکه به این معنا است که باید بیشتر در کار خود دقیق شوند. زمانی اس‌ام‌اس مارکتینگ به چنین سرنوشتی دچار شد و امروز ایمیل مارکتینگ هم به این سرنوشت دچار شده است.

امروزه بیشتر از هر چیزی ایجاد صمیمت با مخاطب‌ها مهم است چه بسا کسب و کارهای نوپا و استارت آپ‌هایی که این ایجاد صمیمت را در وجه میلیونی انجام می‌دهند.

آرام‌بخش بودن کسب و کار را می‌توان در یک جمله ساده و واضح این گونه بیان کرد که یکی از احساسات موجود در انسان‌ها احساس ترس است و چه بهتر است که افراد هم ترس‌های کاربران خود را بشناسند و به آن‌ها اطمینان بدهند که این ترس را در آن‌ها از بین خواهند برد.

۲ . جلب توجه مردم، یک نوع پول و ارز است:

با این اوصاف که در استراتژی بازاریابی دیجیتال در گزینه یک گفته شد مخاطب‌ها با حجم عظیمی از اطلاعات تولید شده توسط کسب و کارها بمباران می‌شوند که ایجاد جلب توجه را برای کسب و کارها بسیار مشکل کرده است حتی به جرات می‌توان گفت که هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی هم امروز دیگر کارساز نیست اما در این میان کسب‌وکار‌های هوشمند هم وجود دارند که به شکل‌های دیگری در حال جلب توجه برای مخاطب‌ها هستند.

به هر حال افراد به هر نحوی که می‌توانند باید جلب توجه کنند و بدانند که با این کار پول و ارزی را برای کسب وکار خود به عنوان پشتوانه جمع کرده‌اند چرا که توجه مخاطب‌ها آسان‌ترین و راحت‌ترین چیزی است که برای همه کسب وکار‌ها وجود دارد و هر چقدر بیشتر به دست بیشتر باشد افراد بیشتر موفق هستند.

اما یکی از بهترین روش‌های جلب توجه کردن بین میلیون‌ها کاربر ایجاد خلاقیت و ارائه خدمات متفاوت است و وقتی هم صحبت از خلاقیت می‌شود بازاریابی چریکی پا به میدان می‌گذارد.

۳ . توانایی ورود به توده‌های مختلف:

مهم‌ترین استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹ در ادامه سخنان دو گزینه بالا توانایی ورود به توده‌های مختلف یک جامعه است منظور اینجا توده‌های مختلف سیاسی نیست بلکه ورود به طیف‌ها و قشر‌های مختلف در یک جامعه است که از بهترین نوع راهبرد بازاریابی دیجیتال خواهد بود.

در جامعه توده بسیار مختلفی وجود دارد که همان‌طور که گفته شد کسب و کارهایی با هوشمندی توان ایجاد صمیمت با این توده‌ها را دارند این به این معنی نیست که افراد راهبرد بازاریابی دیجیتال خود را چنین پر هزینه بچینند که در همه جا دیده شوند بلکه به این معنی است که در هدفمند‌ترین مکان و در هدفمند‌ترین توده برای خود ایجاد صمیمیت کنند، اگر بتوانند این نقطه را عملی کنند یک شاهکار را عملی کرده‌اند.

برای مثال این روزها وجود تکنولوژی، ناخودآگاه مردم را به چند دسته مختلف تقسیم کرده است مثلا در میان گیمر‌ها کسانی فورتنایت بازی می‌کنند، کسانی که سراغ پابجی رفته‌اند، کسانی که هنوز از تلگرام استفاده می‌کنند یا سراغ پیامرسان سروش ‌رفته‌اند.

همه این اطلاعات به افراد کمک می‌کند راحت بازار هدف خود را در دسترس بگیرند و آن‌ها را کنترل کنند.

۴ . یک پلتفرم کافی نیست:

این امر نیز در استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است و درباره این راهبرد بسیار گفته شده است که وقتی افراد راهبرد بازاریابی دیجیتال خود را می‌چینند که شروع به تولید محتوا کنند، بعد از تولید محتوا آن را در پلتفرم‌های مختلف بازنویسی یا باز نشر کنند. برای مثال اگر فکر می‌کنند که تولید مقاله در وب‌سایت‌شان در سال ۲۰۱۹ کافی خواهد بود بسیار در اشتباهند و بهتر است دوباره فکر کنند.

۵ . کانال بازاریابی منحصر به فرد:

در سال ۲۰۱۹ دیگر نمی‌توان یک کانال بازاریابی ایجاد کرد که همه مخاطبان را یک به یک از طریق فرآیند گام به گام و از پیش تعریف شده به سمت کسب و کار بیاورد چرا که آن‌ها تقریبا همیشه یک قدم از کسب و کار جلو هستند.

چرا که آن‌ها ده‌ها سایت دیگر را در روز مشاهده می‌کنند از ده‌ها مغازه خرید می‌کنند و ده راه پیمایی در مراکز خرید داشته‌اند و خوب بلدند که به چه چیزی پول پرداخت کنند.

در هر حال می‌توان گفت که امروز کسب و کار‌ها باید شیوه‌های خود را به کار بگیرند و قیف‌ها و کانال‌های بازاریابی خود را به شکلی سرگرم کننده و خلاقانه ایجاد کنند.

۶ . تمرکز بر R O I نامرئی:

ROI یا همان نسبت بازگشت سرمایه موضوعی است که باید در همه کسب و کارها، به خصوص در کسب و کارهای نوپا و استارت آپ‌ها بررسی شود. در این استراتژی بازاریابی دیجیتال توجه بر بازگشت سرمایه نامرئی را هم هست اما سرمایه نامرئی چیست؟

در حالت کلی «آگاهی از برند شما» یک نوع بازگشت سرمایه نامرئی است و افراد تا می‌توانند باید از برند خود آگاهی ایجاد کنند تا در صورت نیاز، مخاطب‌ها جهت استفاده سراغ آن‌ها بیایند.

این در صورتی است که افراد راهبرد بازاریابی دیجیتال خود را چنان بچینند که مخاطب‌های خود را بتوانند پرورش بدهند و به آن‌ها یاد بدهند که کی و کجا به درد میخورند. هرچقدر این موضوع بیشتر بررسی شود و بیشتر روی آن کار شود بیشتر به موفقیت نزدیک خواهند شد.

استراتژی بازاریابی دیجیتال از مهم‌ترین موضوعاتی است که امروزه در کسب و کارها بررسی می‌شود اما داشتن دانشی خوب و تخصصی از این دنیای عظیم تجارت، برگ برنده‌ای خواهد بود که افراد در کسب و کار خود خواهند داشت.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به مقاله استراتژی بازاریابی دیجیتال مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رسانه امین

رسانه امین از فرورودین 96 شروع بکارکرده و فعالیت اصلی آن توسعه فروش و بازاریابی برای کسب و کارهای اینترنتی است . مشاوره راه اندازی کسب و کارهای آنلاین و مشاوره بازاریابی برای کسب و کارهای فیزیکی . مهمترین فعالیت رسانه امین تمرکز بر روی بازاریابی کسب و کار هاست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]