اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980125360479755

تعمیر سینمای خانگی ال جی

کد: 13980125360479755

http://bit.ly/2GmuWH1

، تهران , (اخبار رسمی): شایع‌ترین ایراد در مجموعه تعمیر سینمای خانگی ال جی خرابی بخش اپتیکال بلاک دستگاه است که باعث می‌شود دستگاه قادر به خواندن اطلاعات دیسک نباشد. تعمیر یا تعویض اپتیکال بلاک راه حل تعمیر سینمای خانگی ال جی در این ایراد است که با توجه به نظر مشتری قابل انجام است.

تعمیر سینمای خانگی ال جی
تعمیر سینمای خانگی ال جی

ال جی در ابتدای ظهور دوباره و با تولید DVD های 43 میلیمتری نشان داد که تولیدکننده خوبی در عرصه سیستم‌های صوتی است و در ادامه، با تولید سینمای خانگی‌های باکیفیت این راه را ادامه داد و به همین جهت در مجموعه تعمیرات، تعمیر سینمای خانگی ال جی اهمیت خاصی دارد.

مدل کد سینمای خانگی ال جی با پیشوند LH شروع می‌شود و سری تولید و ورژن ساخت به ترتیب پس ازآن قید می‌شود به عنوان نمونه LH-735HTS سینمای خانگی الجی از سری 735 و ورژن ساخت HTS است.

در قسمت اپتیکال پیکاپ، ال جی در بسیاری از مدل‌های سینمای خانگی و دی‌وی‌دی پلیرهای خود از اپتیکال‌های تولید سامسونگ استفاده کرده که البته به دلیل کیفیت بالای این قطعات و در عین حال پشتیبانی خوبی که سامسونگ ارائه می‌کند به نقطه قوت بخش تعمیر سینمای خانگی ال جی تبدیل شده است. اپتیک‌های DL5FS ،DL5FV ،DL5FV1 ،DL5FV2 بیشترین مقدار مصرف را از نظر کمیت در دستگاه‌های ال‌جی برخوردار هستند.

نکته قابل ذکر در بخش فنی این محصولات ال‌جی سیستم خنک‌کنندگی خاصی است که ال‌جی در برخی مدل‌ها از آن استفاده کرده و با یک فن و هیت سینک خنک‌کننده آی‌سی‌های آمپلی فایر یک تونل هوایی طراحی کرده که عمل خنک‌کنندگی در این مدل‌ها بسیا ر خوب انجام شده و خرابی این بخش را بسیار پایین می‌آورد و در بخش تعمیرات سینمای خانگی، خرابی بخش آمپلی فایر دستگاه‌های ال‌جی مراجعه بسیار کمی دارد.

به علت تشابه و استفاده از قطعات مشترک در بین برندهای تولیدکننده اکثر ایرادهای دستگاه‌های صوتی خانگی شبیه هم هستند اما با این وجود در زیر به تعدادی از عیوب متداول سینمای خانگی و دی‌وی‌دی پلیرهای ال جی اشاره می‌شود:

عیوب متداول

- سینمای خانگی ال جی سی دی را نمی‌خواند:

همان‌طور که در بخش‌های مختلف تعمیر سینمای خانگی و دی‌وی‌دی پلیرها گفته شد، درایو های سی‌دی یکی از پر استهلاک‌ترین قطعات در بخش تعمیرات هستند و به علت استفاده از قطعات مکانیکی و الکترونیک حساس در این بخش بیشترین تعداد مراجعه در بخش تعمیرات مربوط به خرابی این بخش است و قطعه اصلی این بخش اپتیکال بلاک است.

اپتیکال بلاک و یا مکانیزم اپتیک به مجموعه سخت افزاری گفته می‌شود که وظیفه لودینگ و خواندن اطلاعات سی‌دی را انجام می‌دهد و به عنوان یک مجموعه مکانیکی و الکترونیکی از استهلاک بیشتری نسبت به سایر قطعات برخوردار است.

قطعات اصلی در یک اپتیکال بلاک عبارتند از:

  • spedel motor: وظیفه گردش سی دی را به عهده دارد.
  • sled motor: اپتیک را برای خواندن اطلاعات در سطح سی‌دی حرکت می‌دهد.
  • limit switch: سنسوری است که وضعیت حرکت اپتیک و ریست شدن در ابتدای خوانده شدن هر سی‌دی را مشخص می‌کند.
  • اپتیک: قطعه اصلی اپتیکال بلاک و در واقع انتقال دهنده اطلاعات سی دی برای پردازش به برد servo است.

خرابی و یا کارکرد ناصحیح هر یک از قطعات فوق به خوانده نشدن اطلاعات سطح سی دی و نمایش پیغام no disc منتهی می‌شود و یا اشکالاتی مانند شطرنجی شدن تصویر، مکث در خواندن سی دی و ایرادهای مشابه ایجاد می‌کند.

- باز نشدن در سینمای خانگی ال جی:

قطعات مکانیکی مثل موتور، تسمه، ریل‌های آسانسور بیشترین احتمالات خرابی هستند ولی برای عیب‌یابی اولیه دستگاه برای چند دقیقه از برق باید کشید سپس به برق زده و مجددا امتحان شود. از دستکاری و بیرون کشین سینی خودداری شود چرا که باعث آسیب بیشتر به دستگاه می‌شود.

در انتها خالی از فایده نیست که یادآوری شود هنگام استفاده از دیسک‌های خش‌دار بخش اپتیکال باید با بالاترین توان خود کار کند و بیشتر از حالت معمول حرکت داشته باشد تا بتواند اطلاعات را دنبال کند و این امر می‌تواند به مرور باعث بالا رفتن استهلاک و خرابی دستگاه شود. پس برای بهره‌وری از دستگاه و به تعویق انداختن زمان سرویس و تعمیر سینمای خانگی ال‌جی، ترجیحا از دیسک‌های سالم باید استفاده کرد.

- خاموش شدن و یا روشن نشدن سینمای خانگی ال جی:

برخلاف آنچه که در مورد سینمای خانگی سونی و یا پاناسونیک گفته شد، در سینمای خانگی ال جی عیب‌یاب مشخص و یا حتی کد خطای خاصی برای کمک به اعلام خرابی دستگاه وجود ندارد. به همین جهت عموم خرابی‌هایی که در بخش‌های مختلف الکترونیکی دستگاه ایجاد می‌شود با ایراد ظاهری و معادل معمولی خود شناخته می‌شوند. مثلا در صورت خرابی بخش آمپلی فایر در سینمای خانگی سونی عبارت push power protect و در سینمای خانگی پاناسونیک f61 نمایش داده می‌شود ولی در عموم دستگاه‌های سینمای خانگی ال جی این خرابی با روشن نشدن و یا خاموش شدن دستگاه همراه می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تخصصی رایان

خط مشی رایان ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ( LED , LCD , Plasma ) ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر و به طور کلی مجموعه لوازم صوتی و تصویری با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد و بالاترین کیفیت ممکن است. رایان نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه و دارای مجوز فعالیت از اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری استان تهران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]