اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980129361429755

قیمت تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

کد: 13980129361429755

http://bit.ly/2IMW8jY

، تهران , (اخبار رسمی): در مجموعه خدمات تعمیر تلویزیون تعیین میزان هزینه تعمیرات از اهمیت زیادی برخوردار است که در مجموعه رایان انجام تمامی خدمات با تعیین هزینه و توافق مشتری انجام می‌شود.

قیمت تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ
قیمت تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

شناخته شده‌ترین مدل در بین مدل‌های تلویزیون سامسونگ که برای تعمیر بک لایت به مجموعه تعمیر تلویزیون مراجعه می‌کنند سری F است. در این مدل از تلویزیون‌های سامسونگ از بک لایت‌های شاخه‌ای استفاده شده و یکی از بیشترین تراکم‌ها در تعداد لامپ‌های بک لایت در بین تلویزیون‌های ال ای دی در برندهای مختلف متعلق به همین مدل است. مداربندی سری و موازی در این مدل باعث شده تا مدار لامپ‌های بک لایت به دو بخش بالا و پایین تقسیم شود. این نوع مداربندی باعث می‌شود تا در بیشتر مواقع یکی از دو بخش از کار بیافتد و بخش دیگر به کار طبیعی خود ادامه دهد که این حالت باعث تاریک شدن نیمی از تصویر تلویزیون سامسونگ می‌شود.

نکته مهم دیگر در تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری F عدم استفاده از چسب‌های حرارتی در زیر لامپ‌ها است. مدار PCB در زیر لامپ‌ها تنها با استفاده از هولدرهای فلزی روی صفحه اصلی نگهداشته می‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود که در حتی در بهترین حالت هم مقدار فاصله بسیار کمی در بین دو قطعه وجود داشته باشد و تبادل گرما بین لامپ‌ها و صفحه فلزی که نقش خنک‌کننده را برای لامپ‌ها دارد به صورت 100درصد و کامل صورت نگیرد. اگر بخواهیم تعمیر تلویزیون سامسونگ در این بخش به خوبی صورت گیرد حتما باید بعد از تعمیر چسب حرارتی بین لامپ‌ها و سطح فلزی اضافه شود.

هزینه تعمیر این مدل از تلویزیون‌های سامسونگ در بخش بک لایت بین 200 تا 250 هزار تومان است.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری ES:

سامسونگ در این مدل از تلویزیون‌های ال ای دی خود از بک لایت یک‌طرفه خاصی استفاده کرده است. با وجود درصد بالای خرابی پشتیبانی مناسبی در بخش تامین قطعه این مدل صورت نمی‌گیرد و قطعه یدکی این مدل در تمام سایزها یعنی 32 ، 40 و 46 بسیار کمیاب است و به همین جهت تعمیر بک لایت در مقابل تعویض آن در صورتی که امکان‌پذیر باشد بهترین راه حل برای تعمیر دستگاه است.

هزینه تعمیر بک لایت در این مدل از تلویزیون‌های سامسونگ بر اساس تعداد لامپ‌های خرابی معمولا بین 200 تا 250 هزار تومان است.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری H و EH

عمر کوتاه‌تر و تغییراتی که در این دو مدل از تلویزیون‌های سامسونگ داده شده است باعث شده که آمار این دو مدل در بخش آمار تعمیرات بک‌لایت تلویزیون سامسونگ پایین و در حد طبیعی باشد و در بیشتر موارد ایراد به صورت سوختن لامپ‌ها به صورت تکی و ایجاد لکه‌های تیره در تصویر تلویزیون ایجاد شود. اگر ایراد پیشرفت زیادی نداشته باشد هزینه کلی تعمیرات تلویزیون در این بخش بین 200 تا 300 هزار تومان است.

تعمیر بک لایت یا تعویض کامل: راه حل مناسب کدام است؟

شایع شدن ایراد بک لایت در مدل‌های مختلف تلویزیون‌های سامسونگ باعث شده است تا بخش تعمیرات تلویزیون هم تمهیدات ویژه‌ای را در این بخش تدارک دیده باشد که یکی از آنها تولید لامپ‌های بک لایت برای جایگزینی لامپ‌های معیوب است. به غیر از کیفیت‌های مختلف که طبیعتا قیمت‌های متفاوتی را هم در هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ ایجاد می‌کند سوال اساسی در این بخش این است که بهترین راه حل در تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ کدام است تعمیر بک لایت موجود با تعویض لامپ‌های خراب و یا تعویض کامل بک لایت؟

یکی از توضیحاتی که مراجعان به تعمیرگاه‌های مختلف در این بخش می‌شنوند این است که به دلیل وجود احتمال سوختن سایر لامپ‌ها بهترین روش تعمیر بک لایت، تعویض یک‌باره لامپ‌ها به طور کامل و بدون در نظر گرفتن تعداد و میزان خرابی لامپ‌ها است. ایجاد بالاترین هزینه ممکن در انجام تعمیر بک لایت تلویزیون در کنار کیفیت قطعات یدکی که در بهترین حالت به رده کیفی قطعات فابریک دستگاه نمی‌رسد از دیگر نکات منفی این روش می‌توان به قیمت بالای انجام تعویض کامل بک لایت اشاره کرد.

راه حل بهتر کدام است؟

پیشنهاد می‌شود برای انتخاب نوع تعمیر، شرایط دستگاه قبل از تعیین و انتخاب روش تعمیر و سنجش میزان استهلاک دستگاه و تعداد قطعات معیوب و کیفیت لامپ‌های سالم تعیین شود. طبیعی است که تعویض کامل بک لایت در دستگاه‌هایی که مثلا تعداد لامپ‌های خراب آنها از نصف بیشتر باشد بهترین راه حل تعمیر است اما هیچ‌کس منکر این مسئله نیست که کیفیت لامپ‌های فابریک دستگاه از تمام نمونه‌های یدکی بهتر و بیشتر است و به همین دلیل (آمار تعمیرات انجام شده هم این امر را تایید می کند) که بهترین روش تعمیر در دستگاه‌هایی که میزان خرابی لامپ‌ها کمتر از یک سوم کل تعداد لامپ‌ها است، تعویض لامپ‌های خراب با نمونه اورجینال و سرویس و به روزرسانی وضعیت لامپ‌های سالم در کنار باقی اقدامات پیشگری از خرابی مانند انجام اصلاحیه بک لایت به صورت استاندارد است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تخصصی رایان

خط مشی رایان ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ( LED , LCD , Plasma ) ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر و به طور کلی مجموعه لوازم صوتی و تصویری با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد و بالاترین کیفیت ممکن است. رایان نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه و دارای مجوز فعالیت از اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری استان تهران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی