اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802143653010783

تاثیر تمرینات کگل بر بی اختیاری مقعد و کاهش درد جراحی بواسیر

کد: 139802143653010783

http://bit.ly/2Yd2mhH

، تهران , (اخبار رسمی): تمرینات کگل ورزشی موثر و ارزان برای عضلات کف لگن است و می‌تواند در بهبود عوارض بعد از درمان هموروئید با عمل هموروئیدکتومی موثر باشد.

تاثیر تمرینات کگل بر بی اختیاری مقعد و کاهش درد جراحی بواسیر
تمرینات کگل برای کاهش درد بواسیر

فرا گرفتن و انجام تمرینات کگل قبل از درمان بواسیر یا جراحی هموروئیدکتومی به منظور کاهش درد بواسیر مفید است

تمرینات کگل که با نام تمرینات عضلانی کف لگن نیز شناخته می‌شود نوعی ورزش است که با هدف حفظ تمام ارگان‌های لگن در جای درست برای درمان بی‌اختیاری مدفوع و ادرار و تعادل هورمون هم در مردان و هم در زنان موثر است.

انجام تمرین‌های کگل می‌تواند ماهیچه‌های کف لگنی و ماهیچه‌های مقعد را تقویت و اصلاح کند، گردش خون در ناحیه‌ی مقعد را افزایش دهد و از ابتلا به هموروئید پیشگیری کند. 

همچنین این تمرینات می‌تواند در بهبود عوارض بعد از درمان هموروئید با عمل هموروئیدکتومی موثر باشد. این روش غیر تهاجمی می‌تواند با کاهش درد، مصرف مسکن را کاهش دهد. اما انجام این تمرینات در مورد شقاق توصیه نمی‌شود و ممکن است شرایط را وخیم‌تر کند.

تمرین کگل برای درمان بی اختیاری مقعد

در این تمرین عضلات رحم، مثانه٬ روده کوچک و راست روده درگیر می‌شوند، این تمرین را می‌توان در سه حالت ایستاده، نشسته و خوابیده انجام داد ولی در حالت خوابیده به علت تسلط بیشتر انجام تمرین راحت تر است.

بعد از آموزش می‌توان این تمرین را در طی روز در حالت ایستاده و نشسته نیز انجام داد. برای انجام این تمرین در حالت خوابیده کافی است عضلات کف لگن را به سمت بالا جمع کرد؛ درست مثل زمانی که قصد دارید از خروج گاز روده یا مدفوع جلوگیری کنید. این عضلات را باید تا زمانی به این حالت نگه داشت که خسته شد، سپس عضلات را شل کرده و مجدداً امتحان کرد.

این تمرین را باید حداقل روزی ۳ بار به مدت بیش از ۵ هفته در هر ست ۲۰ بار انجام داد تا نشانه‌های بی‌اختیاری مدفوع کاهش پیدا کرده و موجب کنترل مناسب روده شود.

نکته ای که در این مورد وجود دارد، این است که در طی این ورزش نباید عضلات شکم یا قفسه سینه منقبض شود، برای مطمئن شدن می‌توان دست روی ناف گذاشت و از عدم جابه جایی این عضله یا انقباض آن مطمئن شد.

تاثیر تمرینات کگل بر کاهش درد بعد از عمل جراحی هموروئیدکتومی

در طی تحقیقات به عمل آمده جهت تاثیر تمرینات کگل روی درد بواسیر بر روی بیمارانی که جراحی هموروئیدکتومی انجام داده بودند مشخص شد، گروهی که قبل از عمل از ورزش‌های کگل انجام داده‌اند، در مقایسه با گروهی که این ورزش را انجام نداده‌اند، درد کمتری را متحمل شدند و به دنبال آن از دوز کمتری مسکن برای آنها استفاده شد. کگل ورزشی موثر و ارزان است.

بر اساس این تحقیقات فرا گرفتن و انجام این تمرین قبل از درمان بواسیر یا جراحی هموروئیدکتومی به منظور کاهش درد بواسیر مفید است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی