اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802283689511684

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

کد: 139802283689511684

http://bit.ly/2MaRlMB

، تهران , (اخبار رسمی): دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟ چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند؟ آیا به راستی می‌تواند باعث افزایش محبوبیت و شناخته‌تر شدن یک برند شود؟ 

اهمیت دیجیتال مارکتینگ
اهمیت دیجیتال مارکتینگ

بررسی اهمیت دیجیتال مارکتینگ

اصول و مبانی یک دیجیتال مارکتینگ موفق چیست؟ تا چه اندازه دیجیتال مارکتینگ، بازار امروز را تسخیر کرده و جایگاه این حوزه در آینده زندگی کجاست؟ اینها بخشی از سوالاتی هستند که در ادامه بررسی شده‌اند.

امروزه بیش از ۸۳٪ کسب و کارها از دیجیتال مارکتینگ جهت بهبود شرایط تجاری خود استفاده می‌کنند. بازاریابی دیجیتال به آنها این اجازه را می‌دهد تا با گام‌هایی استوارتر به سمت اهداف تجاری خود حرکت کنند.

استفاده درست و صحیح از ابزارها و اصول دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در راه اندازی یک کسب و کار نقش مهمی را ایفا کند. این ابزارها، این اجازه را می‌دهند تا به صورت موثر کمپینی را مدیریت و بتوان از نتایج بهتری در کسب و کار بهره مند شد.

دیجیتال مارکتینگ به صورت مستقیم تحت تاثیر مدرن‌ترین اختراعات قرار دارد و پتانسیلی نامحدود جهت دستیابی به مقیاسی بی سابقه از مشتری‌ها را نیز در خود دارد. این پدیده، نه تنها یکی از موثرترین روش‌های توسعه و شناخته شدن یک برند است، بلکه به کسب و کار این اجازه را می‌دهد تا ارزش و شخصیت برند و یا سرویس را نیز برای مشتریان به نمایش بگذارد.

به چه کسی دیجیتال مارکتر می‌گویند؟

دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی آنلاین محصولات، برندها و خدمات مختلف با هدف افزایش میزان فروش، اعتبار، و محبوبیت آن برند. اما، از آنجایی که مفهوم بازاریابی دیجیتال بسیار وسیع است این عبارت، یک چتر مفهومی بحساب می‌آید. در نتیجه، می‌توان از طریق شناخت اصول و ابزارهای آن نیز به درکی کلی‌تر از این وازه رسید.

بازاریابی سنتی یا بازاریابی دیجیتال مسئله این است!

 در گذشته تمرکز روی روش‌های سنتی بازاریابی بود، که در هر خانه‌ای برای توسعه کسب و کار زده می‌شد و امری سخت و بسیار زمان گیر بود. بزرگترین مشکل این نوع بازاریابی هدر رفتن مقدار زیادی انرژی، زمان و هزینه بود و هست.

این در حالی است که بازاریابی دیجیتال کاملا برعکس روش‌های سنتی عمل می‌کند. امروزه به دلیل مورد توجه بودن فضای اینترنت این فرصت جدید نیز به وجود آمده است که تبلیغات و بازاریابی، جایگاه خود را در این فضا پیدا کنند.

معرفی ۹ پلتفرم محبوب در دیجیتال مارکتینگ

آنالیز نتایج در دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی به روش‌های سنتی سخت و پیچیده‌تر شده است. هرچند ابزارهای بسیار زیادی برای این آنالیزها در اختیار است، اما همچنان هدر رفت اطلاعاتی زیادی در مجموعه‌ها دیده می‌شود. برخی از محبوب‌ترین این پلتفرم‌ها عبارتند از:

  • فیسبوک (Facebook)

فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی حاضر در اینترنت است. هم از نظر تعداد کاربر و هم از لحاظ محبوبیت. با بیش از 12 سال اداره و پشتیبانی مستمر، نزدیک به 1.6 میلیارد نفر کاربر فعال در ماه را جمع آوری کرده است. این امر، این شبکه را به یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای اتصال مردم از سراسر جهان به یک کسب و کار تبدیل کرده است. تخمین زده می‌شود که بیش از یک میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این پلتفرم برای تبلیغ بیزینس استفاده می‌کنند.

  • توییتر (Twitter)

شاید این چنین به نظر برسد که محدود کردن پست‌ها به 140 کاراکتر هیچ راهی برای تبلیغ کسب و کار باقی نمی‌گذارد. اما با وجود این محدودیت، کاربر با فعالیت در این شبکه اجتماعی محبوب به نتیجه دلخواه می‌رسد.

  • لینکدین (LinkedI)

 لینکدین براحتی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات حرفه‌ای کسب و کارها در حال حاضر هست. این سایت با 24 زبان زنده دنیا و با بیش از 400 میلیون کاربر عضو شده در دسترس است. LinkedIn مناسب کسانی است که دنبال ارتباط با شرکت‌ها ، صنایع و کسب و کارهای مشابه هستند.

  • گوگل پلاس (Google+)

پس از توییتر، فیسبوک و لینکدین شبکه اجتماعی Google+ محبوب‌ترین شبکه محسوب می‌شود. ارزش سئو و بهینه سازی این شبکه برای سایت‌ها، آن را تبدیل به یک شبکه متفاوت و ضروری برای هر کسب و کار کرده است. تا کنون بیش از 420 میلیون کاربر جذب کرده است. 

  •  Reddit

این یک شبکه اخبار و سرگرمی اجتماعی است که کاربران در آن قادر به اشتراک لینک‌ها و متون هستند. همچنین به واسطه سیستم رای گیری برای پست‌ها کاربران قادر هستند رتبه مطلب خود را در بین دیگر پست‌های همرده مشاهده کنند مطالب با بیشترین امتیاز مثبت در بالای صفحه اصلی هر بخش نمایش داده می‌شود و اکنون بیش از 36 میلیون کاربر عضو شده و 231 میلیون بازدیدکننده ماهانه دارد.

  • Snapchat

اسنپ چت یک اپلیکیشن پیام رسان تصویری است که تاکنون موفق به جذب 100 میلیون کاربر شده است. بیش از 18 درصد کاربران تمام شبکه‌های اجتماعی از اسنپ چت استفاده می‌کنند.

  •  YouTube

یوتیوب، بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای تماشا و به اشتراک گذاری ویدئو است. این شبکه بیش از 1 میلیارد بازدید ماهانه دارد و دومین موتور جست و جوی پرطرفدار اینترنت پس از گوگل محسوب می‌شود.

  •  Instagram

اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی تصویری و متعلق به فیسبوک است. هم اکنون بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد. بیشتر کاربران از این شبکه برای ارسال اطلاعات خود همچون مسافرت، فشن، غذا، هنر و موضوعات مشابه استفاده می‌کنند. همچنین خاصیت منحصر بفرد این پلتفرم وجود فیلترهایی خاص برای ادیت تصاویر و ویدئوها است. تقریبا بیش از 95 درصد کاربران اینستاگرام از فیسبوک نیز استفاده می‌کنند. اینستاگرام از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است.

  • BizSugar

BizSugar یک شبکه اجتماعی و یک منبع مناسب برای صاحبان کسب و کارهای کوچک، کارآفرینان و مدیران است. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد به اشتراک ویدیوها، مقالات، پست‌های وبلاگی و .. با دیگر کاربران بپردازند. همچنین به کاربران اجازه می‌دهد که مطالب دیگر کاربران را ببینند و به آنها امتیاز دهند.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال

  • بهینه سازی برای موتور جست و جو (SEO)

 سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد.  همگی آنها یک معنی دارند و می‌توان آن را به صورت زیر تعریف نمود:

 فرایندی است که در طی آن تلاش می‌شود با بهبود دادن محتوا و مطالب، یک سایت جایگاه بالاتری در صفحه جست و جوی گوگل به خود اختصاص دهد که اختصارا با نماد (SERPs) نیز نمایش داده می‌شود.

این روش باعث افزایش ورود ترافیک به یک سایت شده که به همراه آن اعتبار و ارزش برند نیز تقویت می‌شود. در حقیقت این وظیفه SEO است که حجم عظیمی از ترافیک ارگانیک را با استفاده از روش‌های خلاقانه و تکنیکال به سمت سایت هدایت کند.

 عناصری که باعث بهبود SEO می شوند عبارتنداز:

  •  سرعت بالای پیج
  •  وجود محتوایی کاربردی و اصلی
  •  لینک فیلم و کلیپ
  •  بهینه سازی کلمات به صورتی که در راستای ارزش‌ها و شخصیت برند در یک سایت به همراه جوی دوستانه پیاده سازی شوند

 بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEO)

Search Engine Marketing که به صورت اختصار SEM نامیده می‌شود، برای خیلی از افرادی که در اینترنت فعال هستند مفهومی هنوز ناشناخته و مبهم دارد و بسیاری فکر می‌کنند که همان SEO است. ولی Search Engine Marketing و SEO تفاوت زیادی باهم دارند. بر خلاف SEO که در آن تلاش شده تا ترافیک ارگانیک به سمت یک برند و یا سرویس بیاید، در SEM سعی شده با هزینه کردن برای تبلیغات در کمپین مارکتینگ این هدف به واقعیت تبدیل شود.

به عبارتی دیگر، در SEM باید بابت ترافیکی که سمت برند می‌آید هزینه‌ای پرداخت کرد (مانند PPC). ادغام کردن SEO و SEM می‌تواند به طرز فوق العاده‌ای باعث تاثیر موثر در یک کمپین مارکتینگ شود.

همچنین باید در نظر داشت که SEO به مدت زمانی حداقل ۶ ماه احتیاج خواهد داشت تا تاثیر خود را نشان دهد ولی SEM می‌تواند این فرایند را به شدت کوتاه‌تر کند. البته به عقیده اکثریت این سرعت همیشه مفید نخواهد بود؛ زیرا در SEM تنها چند ثانیه برای جلب رضایت بازدیدکنندگان سایت زمان وجود دارد. 

تبلیغات بر اساس کلیک (pay per click)

در تبلیغات PPC و یا تبلیغات کلیکی، فرد تبلیغ کننده باید به ازای هر بار که یک کاربر بر روی تبلیغ کاری او کلیک کرده است هزینه‌ای پرداخت کند. یکی از رایج ترین انواع این تبلیغات PPC، جست و جوی پولی تبلیغات است. زمانی که یک کاربر به دنبال خرید یک محصول و یا سرویس است نمایش داده می‌شود.

استفاده از روش PPC یکی از پرطرفدارترین روش‌های تبلیغات آنلاین است. برای مثال تبلیغات گوگل ادز (Google Adwords) که در نتایج جستجو ظاهر می‌شود از سیستم PPC استفاده می‌کند.

اما باید توجه داشت که این روش تنها زمانی موثر هست که به خوبی بر روی کیفیت وب سایت و نیز بهینه سازی خدمات کار کرده تا کلیک کردن‌ها به جذب مشتری ختم شود. پس برای استفاده بهینه از این نوع  تبلیغات حتما باید به یک سری از فاکتورها دقت کرد از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسم جذا
  • وب سایت پر سرعت
  • در دسترس بودن اطلاعات
  • به نمایش گذاشتن رزومه‌ای موفق

شرکت ایران وب لایف مفتخر است بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ را به مشتریان خود ارئه بدهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ایران

ایران وب لایف به عنوان اولین مجری طراحی سایت های اختصاصی داینامیک در ایران تمام تخصص خود در خصوص دیجیتال مارکتینگ، طراحی اپلیکیشن های موبایل ، سئو و بهینه سازی رتبه گوگل را با افتخار در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد . آرمان ما حرکتی موفق به سمت جهانی چابک تر است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]