اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803053714811617

آیا بالش طبی به کاهش درد سر و گردن کمک می‌کند؟

راهنمای خرید بهترین بالش طبی

کد: 139803053714811617

http://bit.ly/2JS5BYA

، تهران , (اخبار رسمی): لازمه یک خواب راحت برای داشتن تمرکز، دقت بیشتر در انتخاب تخت، تشک و پتو است. اما چرا اغلب اوقات برای خواب راحت به بالش توجه نمی‌شود؟

خرید بهترین بالش طبی
چگونه میتوان یک بالش مناسب با ویژگی های طبی خرید

بالش‌های طبی متنوعی وجود دارند که موقعیت سر و گردن را در شرایط درستی قرار می دهند

برای بهره مندی از لذت یک خواب راحت در انتخاب بالش بهتر است کمی صبور و حساس بود؛ بالش‌ها به صورت مستقیم از ۷ استخوان گردن پشتیبانی می‌کنند. پس با یک انتخاب صحیح می‌توان بهترین محافظ را برای سر و گردن انتخاب کرد.

بسیاری از این بالش‌ها تحت عنوان‌هایی چون «بالش طبی»، «بالش ارتوپدی»، «بالش هوشمند» و «بالش مموری فوم» نام گذاری می‌شوند. این مدل‌ها کاملا متفاوت از بالش‌های معمولی هستند.

در راستای انتخاب صحیح و خرید بهترین بالش طبی، خوابنامه آکسون می‌تواند به افراد برای داشتن انتخابی مناسب و شناخت بهتر این وسیله توان بخش کمک کند. در ابتدا باید درباره بالش طبی اطلاعات بیشتری داشت. 

آیا بالش طبی به کاهش درد کمک می‌کند؟

برای دانستن این مطلب، ابتدا درک آنچه باعث درد در ناحیه گردن می‌شود مهم است. درد این ناحیه ممکن ناشی از موارد زیر باشد:

  1. فعالیت‌های زیاد و موقعیت بدن (نشستن نامناسب بر روی صندلی)
  2. حالت نادرست سر در زمان خوابیدن
  3. آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب)
  4. مشکلات تنفسی در خواب
  5. ریفلاکس اسید
  6. اسپوندیلوز گردن رحم و کمر
  7. مشکلات اساسی همچون: آرتروز ستون فقرات، فتق ستون فقرات، سندرم های عضلانی 

درد در گردن ممکن است در هر زمان ایجاد و در طول روز ادامه یابد. همچنین در مراحل بعد می‌تواند به اسپوندیلیت (سفتی و خشکی) منجر شود. درد در این ناحیه ممکن است در ابتدا گاه به گاه اتفاق بیافتد که باعث ناراحتی فرد می‌شود. اما با تکرار بیشتر، به یک درد کسل کننده تبدیل می‌شود که به ایجاد اختلال در فعالیت‌های روزانه منجر می‌شود.

تحقیقات زیادی وجود ندارد که ثابت کند بالش‌ها درد در نواحی سر و گردن را درمان می‌کنند. اما پزشکان اغلب بالش طبی یا ارتوپدی را به عنوان یک درمان پیشنهاد می‌دهند.

انواع مختلفی از بالش‌های ارتوپدی

  1. بالش‌های مخصوص خواب
  2. بالش‌های مخصوص مسافرت
  3. بالش زانو برای قرار دادن بین زانو
  4. بالش کمری برای جلوگیری از درد در کمر و پشت
  5. بالش‌های ارتوپدی دور گردنی
  6. بالش حاملگی
  7. بالش‌های زیر نشیمنی و …

موقعیت خواب و استفاده درست از بالش طبی

به طور کلی توافق شده است که هیچ موقعیت خوابی کامل نیست. هنگامی که فرد روی ستون فقرات قرار می‌گیرد (بر روی کمر می‌خوابید)، گردش خون بدن تنظیم می‌شود و تنفس بهبود می‌یابد.

همچنین گفته شده که این نوع خوابیدن برای کاهش چین و چروک‌های صورت نیز بسیار مفید است. تنها عیب آن ممکن است ایجاد خروپف باشد. پزشکان توصیه می‌کنند کسانی که مبتلا به آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) هستند معمولا در سمت راست یا چپ بدن خود بخوابند. خوابیدن بر پشت برای آنها ممکن است سخت باشد.

در بعضی از شرایط مانند حاملگی و آپنه خواب توصیه می‌شود خواب به سمت کنارین بدن باشد. اما عیب خوابیدن در کنارین بدن، محدود کردن جریان خون در بازو است. همچنین ممکن است در بلند مدت دچار درد شانه شود. خوابیدن روی شکم بدترین موقعیت است. در این حالت به شکم، قفسه سینه فشار زیادی وارد می‌شود. همچنین منحنی طبیعی ستون فقرات در حالتی نادرست قرار می‌گیرد که به کمر درد منجر می‌شود.

ستون فقرات دارای دو منحنی مهم است، یکی منحنی گردن و یک منحنی کمری است. هنگامی که فردی به پشت می‌خوابد و در زیر سر بالشی وجود ندارد، ستون فقرات و گردن در سطحی افقی قرار می‌گیرد. قرار گرفتن بالشی مناسب می‌تواند منحی گردن و کمر را در وضعیت درست خود قرار دهد.

بالش‌های طبی چگونه به کاهش درد کمک می‌کنند؟ 

بالش‌های طبی مختلفی وجود دارد که موقعیت سر و گردن را در شرایط درستی قرار می‌دهد. اکثر اینها بالش‌‌هایی از فوم‌های نرم یا مموری فوم‌ها هستند. از مزایای این فوم‌ها می‌توان به سازگاری و مطابقت با شکل بدن اشاره کرد، که این امر باعث می‌شود در هنگام استفاده از این بالش‌ها فرد احساس راحتی بیشتری نسبت به بالش‌های معمولی داشته باشد.

شکل بالش طبی از برندی تا برند دیگر متفاوت است. به غیر از بالش‌های منحنی معمولی، بالش‌های دیگری نیز طراحی شده‌اند که می‌توان بر اساس موقعیت و محل درد تصمیم گرفت که کدام شکل بهتر است.

افرادی که از درد شانه، گردن و پشت رنج می‌برند بهتر است نوع بالش مخصوص ناحیه بدن خود را تهیه کنند. هیچ کس بهتر از خود فرد نمی‌داند چه چیزی برای وی بهتر است.

بهترین مارک بالش طبی کدام است؟ 

برای پاسخ به این سوال معیارهای مختلفی وجود دارد اما بهترین پاسخ این است که پس از تحقیق و احراز اصالت تولید کننده و برند بالش باید به ویژگی‌های زیر دقت داشت:

  1.  پشتیبانی: اگرچه بالش‌های طبی دارای مدل‌های متنوعی هستند، ولی لازم است محصول انتخابی پشتیبانی لازم را ارائه دهد. این پشتیبانی به کیفیت و طراحی بالش مرتبط است. بهترین مدل‌ها دارای بالاترین پشتیبانی از سر و گردن هستند.
  2. راحتی: راحتی در بالش‌های طبی بسیار مهم است، زیرا داشتن خوابی راحت به جنس فوم و رویه بالش بستگی دارد. بالش‌هایی که از پارچه‌های نرم ساخته می‌شوند به کیفیت خواب افراد کمک می‌کنند.
  3. فوم: باید دقت کرد که داخل بالش‌ها از چه فومی پر شده است. فوم حافظه (مموری فوم)، فوم سرد و …. نوع فوم بستگی به راحتی فرد دارد. برای افرادی که دچار درد در ناحیه گردن هستند، بالش‌های سفت نسبت به بالش‌های نرم توصیه می‌شود.
  4. قیمت: بالش‌های طبی دارای طیف گسترده‌ای از مدل‌ها و برندها هستند، این باعث می‌شود قیمت‌ها متفاوت باشند. نمی‌توان گفت که قطعا بهترین مدل‌ها دارای قیمت بیشتری  هستند، اما با یک نگاه ظاهری به بسته بندی و بالش می‌توان متوجه شد که میزان مرغوبیت کالا در چه حد است.
  5. دیگر ویژگی‌ها: اندازه‌های مختلف در بالش‌ها، سطح هیپوالرژنی (ضد حساسیت)، پوشش‌های زیپ، رویه قابل شستشو، گردش هوا و غیره. همه‌ی این ویژگی‌ها مناسب هستند و امتیازات خوبی را در بهترین لیست بالش طبی دریافت می‌کنند. 

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کالای خواب آکسون به آدرس axonmattress.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کالای خواب آکسون

شرکت کالای خواب آکسون تولید کننده تشک های طبی، فنری، مموری فوم، هایبرید و فوم در 5 سایز استاندارد، تولید کننده بالش طبی (بالشت طبی)، بالش هوشمند (بالش مموری فوم)، بالش پر، بالش های الیاف و انواع کالای خواب ارگانیک. ما در آکسون با استفاده از جدید ترین و با کیفیت ترین مواد اولیه همراه با نیروی کار متخصص تلاش می کنیم تا ابزار خوابی راحت را برای شما به ارمغان بیاوریم. یک خواب خوب میتواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و حمله قلبی را کاهش دهد؛ این مهم سبب شد تمرکز تمام فعالیتهای ما بر روی به کارگیری متدهایی باشد که سلامت شما عزیزان را تامین کند. ما با به کارگیری مواد انحصاری و با در نظر گرفتن تجربه های شما در استفاده از محصولاتمان حال به علم تولید تکنولوژی خوابی فضایی رسیده ایم و هر روز تلاش خود را برای بالابردن سطح کیفیت خواب بیشتر می کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی