اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803063715011821

مرکز ارتوپدی فنی

بررسی نقش کفی طبی در درمان بیماری‌ها

کد: 139803063715011821

http://bit.ly/2MaVNuN

، تهران , (اخبار رسمی): کفش طبی، از هنگامی که انسان به اهمیت پا به عنوان رکن و ستون نگهدارنده بدن پی برد، اهمیت فراوانی پیدا کرد.

چاقی، دیابت و کفی طبی
مرکز تخصصی ارتوز و پروتوز سلیمانی (ادونس کلینیک)

پرمصرف‌ترین وسیله‌ای که در مراکز ارتوپدی فنی ارائه می‌شود کفی طبی (ارتوپدی) است زیرا برای درمان طیف گسترده‌ای از عارضه‌ها کاربرد فراوان دارد. کفی طبی دارای جزئیات مختلفی است که این آبشن‌ها، عامل ایجاد تغییر بیومکانیکی و در ادامه باعث درمان می‌شود. کفی طبی دارای برآمدگی‌های مختلفی در قسمت‌های مختلف است که قرار گرفتن دقیق این برآمدگی‌ها مطابق با آناتومی زیرپای هر فرد، باعث شیف دادن (جا به جا کردن) و متعادل کردن وزن در نقاط مختلف کف پا می‌شود و این مسئله باعث کاهش فشارها در مفاصل فوقانی می‌شود.

 انطباق پدها و برآمدگی‌های هر کفی با آناتومی پا نکته کلیدی در تعیین کیفیت کفی است. اگر کفی دقیقا مطابق با پای هر فردی ساخته شود راحتی بسیار زیادی ایجاد کرده و باعث تغییرات بیومکانیکی (منظور تغییرات بیومکانیکی مدنظر درمانگر) بسیار زیادی می‌شود.

برای ساخت کفی طبی منطبق با پا از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. قدیمی‌ترین روش ساخت کفی طبی اختصاصی، ساخت کفی از طریق قالب‌گیری از پای بیمار است؛ به این صورت که با استفاده از پانداژ گچی، نمونه گچی از کف پای بیمار ساخته شده و تغییرات لازم بر روی قالب اعمال و کفی طبی ساخته می‌شود. هم چنین استفاده از فوم باکس‌ها روش دیگری برای ساخت کفی‌های اختصاصی است.

دیابت و کفی طبی

این محصول عموماً برای محافظت از پا و تنظیم فشارهایی که بر پا وارد می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا افراد پس از مدتی راه رفتن به دلیل فشارهایی که بر ساق پا وارد می‌آید، احساس ناراحتی و درد می‌کنند که استفاده از کفی طبی در بیماران دیابتی نیز دیده می‌شود.

افراد دیابتی که از این محصولات استفاده می‌کنند، کمتر به زخم پا دچار می‌شوند زیرا کفی طبی باعث کاهش درد کمر و زانو می‌شود. استفاده از کفی طبی علاوه بر افرادی که دچار ناراحتی‌های پا و ستون فقرات هستند، به افراد سالم و جوان نیز توصیه می‌شود تا از به وجود آمدن هر گونه مشکل در ستون فقرات و ناحیه پا، جلوگیری شود. افراد دارای اضافه وزن نیز می‌توانند با کفی‌های طبی به وزن ایده آل خود برسند.

کفی طبی در صورتی که به صورت دقیق و استاندارد طراحی شود، به درمان و پیشگیری از بیماری‌های ناحیه پا و ستون فقرات کمک می‌کند. کفی طبی با اندازه گیری دقیق پای بیمار و فشارهایی که بر پا وارد می‌شود، ساخته شده که در ساخت کفی طبی نیازهای بیمار دقیق بررسی می‌شود تا پستی و بلندی در قسمت‌های مورد نیاز کفی طبی ایجاد شود. کفی طبی در کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است.

کفی طبی براساس نوع ساخت آنها به 3 دسته تقسیم می‌شود::

  1. کفی طبی پیش ساخته Prefabricated
  2. کفی طبی Custom Feet
  3. کفی طبی Customize

کفی‌های پیش ساخته یا  Prefabricated کفی‌هایی هستند که از قبل آماده بوده و در داروخانه‌ها و مراکز تجهیزات پزشکی قابل خریداری هستند و معمولا در کلینیک‌های ارتوپدی فنی کمتر این نوع محصول ارائه می‌شود. قیمت این نوع از کفی‌ها مابین 40 تا 70 هزار تومان است.

کفی‌های دسته‌ی دوم، کفی طبی Custom Feet هستنداین کفی‌ها بر اساس معاینه اولیه پزشک بر روی پای افراد، با اعمال تغییراتی بر روی کفی‌های استاندارد صورت می‌گیرد. این نوع کفی، یکی از پر تکرارترین و پرفروش‌ترین نوع از کفی‌های طبی کلینیک‌های ارتوپدی است که معمولا بین 100 تا 200 هزار تومان بر اساس کیفیت می‌توان آنها را خریداری کرد.

کفی‌های دسته‌ی سوم، کفی طبی Customize استبه عبارت دیگر کفی‌های اختصاصی هستند که دقیقا بر اساس اسکن یا قالب گیری از پا تهیه می‌شوند. در واقع دقیق‌ترین نوع کفی طبی است که برای یک فرد ساخته و معمولا از متریال خوب و درجه یک استفاده می‌شود. این دسته از کفی‌ها به لحاظ درمانی، در نوع خود جزء با کیفیت‌ترین کفی طبی محسوب می‌شوند. قیمت این نوع کفی‌ها معمولا از 200 هزار تومان تا 400 هزار تومان در بازار فعلی ایران است.

سلامت پا با ساخت کفش طبی

ساخت کفش طبی از هنگامی که انسان به اهمیت پا به عنوان رکن و ستون نگهدارنده بدن پی‌برد، اهمیت فراوانی پیدا کرد. ساخت کفش طبی، ابتدا با تهیه‌ی یک اسکن کف پا که توسط پزشکان ارتوپد تهیه می‌شود آغاز و سپس پزشکان متخصص پا، پس از تفسیر تصاویر 3 بعدی حاصل از اسکن، قالب کف پا را طراحی و بهینه سازی می‌کنند. سرانجام با استفاده از دستگاه‌های برش لیزری با دقت بسیار بالا قطعه سازی‌ها انجام می‌شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت ادونس کلینیک مرکز تخصصی ارتوز و پروتز سلیمانی مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ادونس کلینیک مرکز تخصصی ارتوز و پروتز سلیمانی

موسسه ارتوپدی فنی سلیمانی با داشتن تجربه فراوان در حوزه مراقبت و درمان بدشکلی های پا و همچنین ایجاد زیرساخت های قوی ، در حال حاضر با تمرکز ویژه ای در حوزه درمان بدشکلی های کف پا فعالیت می کند. موسسه ما جز معدود موسسه های ارتوپدی فنی در ایران می باشد که دارای کارگاه کفش اختصاصی بوده و با داشتن این لینک قوی در موسسه ، کفش های اختصاصی و سفارشی را با بالاترین دقت و در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد .به گونه ای که افرادی که به هر دلیل نمی توانند از کفش های معمولی استفاده کنند ( به علت بدشکلی هالوکس والگوس ، مفصل شارکو در اثر دیابت ، کوتاهی یکی از اندام ها ، تورم رویه پا ، بی ثباتی مچ پا ، خارپاشنه ، درد کف پا ، زانوی ضربدری ، زانوی پرانتزی ) می توانند به این موسسه مراجعه کنند و پس از معاینه توسط درمانگران و متخصصان ارتوز و پروتز ، کفش مناسب به آنها پیشنهاد می شود و پس از اندازه گیری ( در مواقع لزوم حتی قالبگیری ) کفش اختصاصی برای مراجعه کننده با رنگ دلخواه ، ارائه می گردد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی