ارائه خدمات ارتوپدی فنی به بیماران ارتوپدی

کد: 139803223756911821

http://bit.ly/2KkmpHP

، تهران , (اخبار رسمی): مرکز ارتوپدی فنی ادونس کلینیک ارائه دهنده‌ی کلیه‌ی خدمات در زمینه تولید انواع پروتز و ارتوزها، ساخت و ارائه‌ی کفش طبی کودکان و اسکن کف پا در تهران است.

ارتوپدی فنی در خدمت بیماران ارتوپدی
ادونس کلینیک-ارتوپدی فنی-کلینیک تخصصی ادونس

ارتوپدی فنی یکی از رشته‌های زیر مجموعه پزشکی است که هدف از آن تولید انواع پروتز و ارتوزها است که در کنار تولید این محصولات به آموزش بیماران در این زمینه نیز می‌پردازد. تولید و آموزش نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد که ادونس کلینیک در این زمینه توانسته است در طی سالیان متمادی رضایت مشتریان را همواره کسب کند.

ارتوپدی فنی چیست؟

هدف ارتوپدی فنی طراحی و ساخت انواع ارتوزها و پروتزها است که برای بیماری‌های ارتوپدی تجویز می‌شوند و در کنار آن نحوه استفاده از این وسایل نیز به بیمار آموزش داده می‌شود. افرادی که در زمینه ارتوپدی فنی مشغول به کار هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند:

دسته اول:

ارتزیست‌ها هستند که کار آنها تولید و طراحی ارتوزها است.

دسته دوم:

پروتزیست‌ها هستند که به ساخت و طراحی انواع پروتزها مشغول هستند. افرادی که در حوزه ارتوپدی فنی مشغول به فعالیت هستند دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری ارتوپدی فنی هستند اما برخی از آنها نیز تکنسین فنی بوده که به صورت تجربی ارتوپدی فنی را یاد گرفته‌اند. این افراد دانش فنی و مکانیکی استفاده از مواد را دارند. همچنین این دسته از افراد باید با آناتومی بدن انسان آشنایی کامل داشته باشند و انواع بیماری‌های حرکتی را نیز بشناسند.

منظور از ارتوز در ارتوپدی فنی چیست؟

ارتوزها وسایلی هستند که به منظور اصلاح وضعیت یا کنترل حرکت بدن در یک قسمت استفاده می‌شوند. بیماران مختلفی ممکن است از این ارتوزها استفاده کنند؛ مثلا افرادی که در سانحه یا تصادف به قسمتی از بدن آنها ضربه وارد شده، بعد از بهبود باید به مراکز ارتوپدی فنی مراجعه کنند و از ارتوزهای خاصی برای مراقبت و بهبود حرکت آن قسمت استفاده کنند.

همچنین افرادی که دچار اختلال در کنترل حرکات مفاصل بوده و یا به دلیل بیماری‌های عصبی دچار عدم کنترل حرکات در اندام‌های بدن هستند، باید از ارتوزهای استاندارد سازی شده با علم ارتوپدی فنی، استفاده کنند. برخی از ارتوزها در ارتوپدی فنی به صورت سفارشی و با توجه به نیاز بیمار ساخته می‌شوند اما برخی از ارتوزها نیز به صورت آماده وجود دارند که در ارتوپدی فنی ارتوزیست‌ها نحوه استفاده از این وسایل را باید به بیمار آموزش دهند.

حیطه فعالیت یک ارتزیست

یک ارتزیست با تجربه و دانشی که در زمینه مهندسی و پزشکی دارد، به تشخیص و ارزیابی اختلالات فیزیکی پرداخته و برای این اختلالات فیزیکی ارتوز مناسب را متناسب با نوع بیماری و طبق علم ارتوپدی فنی تجویز کرده و نسبت به طراحی و ساخت آن اقدام می‌کند. یک ارتزیست همانگونه که گفته شد باید آموزش‌های لازم در مورد نحوه کارکرد وسیله مورد نظر را نیز به بیمار بدهد و به صورت ماهیانه وسیله مورد نظر را در حین استفاده بررسی کند. حیطه فعالیت یک ارتزیست، ستون فقرات، جمجمه، اندام فوقاتی (بازو، دست، مچ، ساعد، آرنج)، اندام تحتانی (زانو، ران، پا، ساق پا، مچ پا)، ارتوز کودکان، ساخت کفش طبی و کفی طبی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ادونس کلینیک مرکز تخصصی ارتوز و پروتز سلیمانی

موسسه ارتوپدی فنی سلیمانی با داشتن تجربه فراوان در حوزه مراقبت و درمان بدشکلی های پا و همچنین ایجاد زیرساخت های قوی ، در حال حاضر با تمرکز ویژه ای در حوزه درمان بدشکلی های کف پا فعالیت می کند. موسسه ما جز معدود موسسه های ارتوپدی فنی در ایران می باشد که دارای کارگاه کفش اختصاصی بوده و با داشتن این لینک قوی در موسسه ، کفش های اختصاصی و سفارشی را با بالاترین دقت و در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد .به گونه ای که افرادی که به هر دلیل نمی توانند از کفش های معمولی استفاده کنند ( به علت بدشکلی هالوکس والگوس ، مفصل شارکو در اثر دیابت ، کوتاهی یکی از اندام ها ، تورم رویه پا ، بی ثباتی مچ پا ، خارپاشنه ، درد کف پا ، زانوی ضربدری ، زانوی پرانتزی ) می توانند به این موسسه مراجعه کنند و پس از معاینه توسط درمانگران و متخصصان ارتوز و پروتز ، کفش مناسب به آنها پیشنهاد می شود و پس از اندازه گیری ( در مواقع لزوم حتی قالبگیری ) کفش اختصاصی برای مراجعه کننده با رنگ دلخواه ، ارائه می گردد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان