اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980307371739608

روش‌های درمان سنتی و داروی گیاهی برای بواسیر

کد: 13980307371739608

http://bit.ly/2Mh2WtD

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از داروی گیاهی بواسیر یکی از راه‌کارهای موقتی و گاهاً موثر درمان آن محسوب می‌شود. بواسیر یا هموروئید از بیماری‌های مزمن روده محسوب می‌شود که در اثر وارد آمدن فشار به مقعد ایجاد شده و موجب تورم و گشاد شدن عروق در این ناحیه می‌شود.

روش های درمان سنتی و داروی گیاهی برای بواسیر
روش‌های درمان سنتی و داروی گیاهی برای بواسیر

مصرف داروی گیاهی بواسیر را می‌توان در دسته روش‌های درمان خانگی معرفی کرد. این روش در برخی موارد می‌تواند در درمان این عارضه تاثیرگذار باشد. البته در اغلب موارد درمان موقتی است

بواسیر یا هموروئید در اثر وارد آمدن فشار به مقعد ایجاد شده و موجب تورم و گشاد شدن عروق در این ناحیه می‌شود. علائم بواسیر شامل درد، خون‌ریزی، سوزش و خارش مقعد است. در این مقاله به معرفی راه‌کار درمان علائم این بیماری از طریق مصرف داروی گیاهی بواسیر پرداخته می‌شود.

داروی گیاهی بواسیر

مصرف داروی گیاهی بواسیر را می‌توان در دسته روش‌های خانگی معرفی کرد. این روش در برخی موارد می‌تواند در درمان این عارضه تاثیرگذار باشد. البته در اغلب موارد درمان، موقتی است و برای نتیجه گیری لازم است در کنار استفاده از داروی گیاهی بواسیر از روش‌های پزشکی و قطعی درمان این بیماری نیز استفاده کرد. افراد هرگز قبل از مشورت با پزشک از این داروها استفاده نکنند.

برخی از داروهای مناسب برای درمان این بیماری بدین شرح است:

آلوئه‌ورا

خواص بی‌شمار گیاه آلوئه‌ورا موجب شده در درمان انواع بیماری‌ها از جمله بواسیر کاربرد داشته باشد. این دارو دارای خاصیت قابض بوده و می‌تواند در کاهش خون‌ریزی و بهبود زخم تاثیر گذار باشد. از طرفی این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند التهاب، سوزش و خارش ناشی از بواسیر را درمان کند.

روش مصرف: برای استفاده از آلوئه‌ورا افراد می‌توانند آن را میل کنند (حداقل ۴ قاشق غذاخوری) و یا ژل آن را استخراج کرده و بر روی ناحیه بواسیر استعمال کنند.

روغن نارگیل
روغن نارگیل دارای خواص دارویی بسیاری است به طور مثال از این روغن برای حفظ کیفیت مو، سلامت قلب، کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، بهبود وضعیت گوارش و ... استفاده می‌شود. به همین ترتیب ویژگی‌های این روغن موجب شده تا بتوان از آن در درمان بیماری بواسیر نیز استفاده کرد.

روش مصرف: برای این منظور لازم است افراد روغن نارگیل را بر روی نواحی بواسیر استعمال کنند، مدتی را صبر کرده و سپس ناحیه را با استفاده از آب گرم شست‌و‌شو دهند.

کیسه چای سیاه

کیسه چای سیاه دارای ماده‌ای به نام اسید تانیک است که این ماده دارای خاصیت قابض است پس می‌توان آن را به عنوان داروی گیاهی بواسیر معرفی کرد. استفاده از کیسه چای سیاه می‌تواند درد و التهاب ناشی از بیماری را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

روش مصرف: برای این منظور لازم است، کیسه چای را برای مدت ۱۰ دقیقه درون آب داغ قرار داده سپس آن را خارج کرده و پس از خنک شدن افراد آن را بر روی رگ‌های متورم قرار دهند. راه دیگر این است که کیسه چای مرطوب را درون یخچال قرار دهند سپس آن را خارج کرده و بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهند. این روش را باید ۲ الی ۳ مرتبه در روز تکرار کرد.

گیاه استون روت

گیاه دارویی استون روت، داروی گیاهی بواسیر است، خواص این گیاه موجب کاهش فشار وارده در عروق بواسیری می‌شود و التهاب را کاهش می‌دهد. از سایر ویژگی‌های این گیاه می‌توان به اثرات آرام‌بخشی، تقویتی، قابض، ضد تشنج، آنتی‌اکسیدانی و ادرار آوری اشاره کرد.

روش مصرف : برای استفاده از این گیاه لازم است مقدار از عصاره آن را تهیه کرده و آن را مستقیماً بر روی ناحیه درگیر، استعمال کنند.

جوز هندی

جوز هندی دانه‌ سفت و خشک شده‌ درخت جوز است. این دارو می‌تواند به شکل موثری در درمان بواسیر تاثیر‌گذار باشد. این دارو گوارش را بهبود بخشیده و در درمان اسپاسم معده و آلزایمر تاثیرگذار است.

روش مصرف : برای استفاده از این دارو گیاهی بواسیر لازم است دوبار در روز و هر بار یک قاشق چای خوری از این گیاه صبح و شب مصرف شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک نوین

مجله مهاجرت اساس کار خود را بر مبنای اعتماد و رضایت متقابل آغاز کرده و با استفاده از تجربه و آگاهی لازم، خدمات خود را به صورت ساماندهی شده به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد. ما سعی داریم با مشاوره و همکاری با وکلای ارشد؛ همچنین با مدیریت زمان و کمترین هزینه سبب پیشبرد و رسیدن به اهداف ارزشمند شما هموطنان گرامی باشد. سعی ما بر این است که در زمینه‌های مختلف مهاجرت از قبیل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … رضایت شما عزیزان را جلب کنیم. در جهت گسترش دامنه فعالیت، مجله مهاجرت آمادگی خود را برای همکاری با وکلا فعال و با تجربه اعلام نموده تا با تلاش همدیگر در جهت ارتقا و سرعت روند کار مهاجرت همکاری داشته باشیم.https://mohajermag.ir/

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان