اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803203751111906

روغن سالم را از کجا تشخیص داد؟

بررسی خواص روغن زیتون فرابکر و ارگانیک فدک

کد: 139803203751111906

http://bit.ly/2RhRrAX

، اصفهان , (اخبار رسمی): منظور از روغن ارگانیک دارای گواهی، روغنی است که بدون افزودنی شیمیایی و بدون ناخالصی و عدم ترکیب با روغن‌های دیگر باشد.

بررسی خواص روغن زیتون فرابکر و ارگانیک فدک
روغن فرابکر وارگانیک فدک و اکسیر

زیتون تا به زمان رسیدن آن و سیاه (بنفش) شدن، پنج مرحله را طی می‌کند؛ زیتون سبز تیره، سبز کم‌رنگ، زرد پررنگ، زرد کم‌رنگ و در نهایت زیتون سیاه‌ رنگ. با گذشت این مراحل، به تدریج آبِ درون اندامک‌ سلول‌های گیاهی زیتون، جای خود را به روغن می‌دهد. به همین دلیل، میزان آب زیتون سبز تیره زیاد است و هر چه رسیده‌تر و به مراحل پایانی نزدیک می‌شود میزان روغن آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

روغن زیتون در همه جای دنیا به چهار دسته تقسیم می‌شود: فرابِکر (Extra virgin)، بِکر (Virgin)، معمولی (ordinary)، صنعتی  که در ساخت وسایل آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

در ترکیب روغن زیتون فرابکر باید ترکیب سه‌ -‌ سه – چهار رعایت شود. به عبارت دیگر، ترکیب 100% روغن‌گیری چنین است: 30 % از زیتون سبز، 30 % از زیتون زرد و 40 % از زیتون بنفش. هر چه زیتون، تیره‌تر شود و به سیاهی برود روغن آن هم نیز بیشتر می‌شود. کسانی که دنبال کیفیت نباشند صبر می‌کنند تا همه زیتون‌ها سیاه شود و بعد آن‌ها برداشت می‌کنند تا روغن بیشتری بگیرند.

امتیاز روغن زیتون فرابِکر فدک

در مزرعه فدک، روغن زیتون فرابکر تولید می‌شود و در تولید آن علاوه بر رعایت استانداردهای پیش‌گفته، میزان مولفه‌های اسیدیته و پراکسید این روغن در یک حد استاندارد است. نکته مهم دیگر این است که از برداشت زیتون تا تولید روغن زیتون فرابکر فقط 48 ساعت فرصت وجود دارد و رعایت این مورد بسیار مهم است.

برتری محصولات کشت و صنعت زیتون فدک این است که در چرخه تولید آن از علوفه دام تا روغن‌گیری و بسته‌بندی، از ترکیب افزودنی‌های شیمیایی خودداری می‌شود و محصولی کاملاً ارگانیک به دست می‌آید؛ محصولی سالم که ارزان‌تر از نمونه‌های دیگر خارجی و داخلی به دست مصرف‌کننده می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول نوع بسته‌بندی آن است. در سال‌های گذشته، روغن زیتون فرابکر در شیشه‌های شفاف عرضه می‌شد که با بررسی‌های علمی معلوم شد این شیشه‌ها برای نگه‌داری روغن مفید نیستند. بنا براین از بسته‌بندی‌های جدید استفاده شد که روغن در لایه محافظت‌شده‌ای نگه‌داری می‌شود و با بدنه ظرف در تماس نیست و از نفوز نور جلوگیری می‌شود.

برخی از خواص روغن زیتون

  • روغن زیتون نرم‌کننده و صفرا بُر است.
  • روغن زیتون دفع‌کننده سنگ کیسه صفرا ست؛ البته باید با آبالیمو مصرف شود.
  • ماساژ بدن بچه‌های مبتلا به نرمی استخوان و کم‌خونی با روغن زیتون اثرات مفیدی بر‌ای آن‌ها دارد.
  • برای برطرف کردن خراش و ترک پوست ، گلیسیرین و روغن زیتون را به مقدار مساوی با هم مخلوط کرده و روی پوست مالش داد.
  • خوردن روغن زیتون همراه با غذا، مقوی معده و اشتهاآور است.
  • برای رفع پیوره دندان (عفونت پایه دندان و خون‌ریزی از لثه)، روغن زیتون را بر روی لثه مالید.
  • برای رفع سستی و تقویت نیروی جنسی در سردمزاجان، باید هشتاد گرم روغن زیتون را با چهارده گرم کندر و شانزده گرم سیاه‌دانه مخلوط کرد و سه روز از آن خورد.
  • مصرف روغن زیتون از امراض قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند.
  • روغن زیتون برای رفع سرفه‌های خشک مفید است.
  • روغن زیتون قند خون را تنظیم می‌کند.

روغن زیتون به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی، دیواره سرخرگ‌ها را از گزند رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و چسبیدن رادیکال‌های با جرم حجمی کم (LDL) را به دیواره سرخرگ‌ها و ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

ماساژ پوست با روغن زیتون، تعریق زیاد را کاهش می‌دهد و مژه و ابرو را تقویت می‌کند و نیز ماساژ پوست سر با روغن زیتون سبب تقویت پوست و مو می‌شود و شوره سر را برطرف می‌سازد و رنگ موهای سفید شده را بر می‌گرداند.

چند قطره روغن زیتون، خارش و سوزش چشم و پلک را سریعاً تسکین می‌دهد و آبریزش چشم را برطرف می‌سازد و بینایی را تقویت می‌کند.

روش تشخیص روغن فرابکر 

روغن زیتون فرابکر روغنی است که پس از باز کردن درب آن بوی زیتون و تندی آن معلوم باشد و اگر مقداری از آن روی زبان ریخته و خورده شود تا چند ثانیه کمی سوزش بر روی زبان و در گلو احساس می‌شود.

روغن زیتون فرابکر به خاطر حفظ مواد معدنی مقدار زیادی اسیدهای چرب تک اشباع نشده، ویتامین E  امگا ۳، ویتامین K را دارد که با مصرف آن کمک شایانی به بهبود و بیشگیری بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت خوشه چین به آدرس khushechin.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خوشه چین

امروزه با توجه به اینکه کالا و اقلام مورد نیاز به صورت اینترنتی در دسترس مردم میباشد و هر شخص میتواند کالای مصرفی خود را بدون صرف وقت وهزینه درب منزل تحویل بگیرد ، ما فروشگاه خوشه چین را در راستای ارائه برترین محصولات غذایی و کشاورزی تاسیس کردیم تا بدون واسطه و مناسب ترین قیمت ، برترین ها را در دسترس شما قرار دهیم تا خریدی مطمئن ، راحت و بدون دغدغه داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]