اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803223758311894

دوربین مدار بسته بستری امن در خانه و ساختمان هوشمند

کد: 139803223758311894

http://bit.ly/2RhP9So

، تهران , (اخبار رسمی): دوربین مدار بسته هوشمند از مهمترین ارکان یک خانه و ساختمان هوشمند به شمار می‌آید. امنیت هدفمند با نصب دوربین مدار بسته با توجه به گستردگی تکنولوژی هوشمند ضروری به نظر می‌رسد. همچنین امروزه رشد تجهیزات امنیتی دارای روند صعودی بوده که سبب شده تا بشر به دستگاه‌های امنیتی دسترسی بیشتری داشته باشد.

دوربین مدار بسته بستری امن در خانه و ساختمان هوشمند
دوربین مدار بسته هوشمند

این روزها کمتر کسی است که با عملکرد دوربین مداربسته آشنا نباشد اما همان‌طور که همه می‌دانند چیزی که این روزها تمامی تجهیزات زندگی انسان را به نوعی شگفت‌انگیز می‌کند تکنولوژی هوشمند و تکنولوژی اینترنت اشیا است. پسوند هوشمند سبب شده تا خانه هوشمند یا ساختمان هوشمند هر روز بهتر از دیروز آسایش و رفاه را برای افراد به ارمغان بیاورد.

هوشمند سازی ساختمان و  خانه این روزها بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. اما شاید بتوان گفت ابزاری که هر خانه یا ساختمان به آن احتیاج دارد یک چشم محافظ به منظور کنترل عملکرد، امنیت و نظارت و ... است که به طور معمول با نصب دوربین مدار بسته هوشمند این امکان فراهم می‌شود.

نصب دوربین مدار بسته و ویژگی‌های آن در نظارت خانه هوشمند

از ویژگی‌های جذاب نصب دوربین مداربسته هوشمند می‌توان به نقش حفاظتی و نظارتی آن اشاره کرد. پیشرفت علم و افزایش روند رشد علمی جامعه شرایطی را فراهم کرده تا اغلب مردم به زندگی ماشینی روی بیاورند و دیگر کمتر کسی از القابی نظیر پرستار کودک و یا نگهبان خانه استفاده کند چرا که دوربین مدار بسته هوشمند به کمک تکنولوژی اینترنت اشیا (iot) این قابلیت را برای ساختمان هوشمند شما قرار داده تا در هر زمان که بخواهد به فضای داخلی و خارجی خانه خود نظارت داشته باشد.

از ویژگی‌های منحصر به فرد دوربین مداربسته می‌توان به ایفای نقش آن به عنوان چشم هوشمند اشاره کرد چرا که نصب دوربین مدار بسته هوشمند قابلیت این را دارد که عملکرد افرادی نظیر پستچی، نظافتچی و افراد ناشناس را در نظر بگیرد و گزارش لحظه به لحظه عملکرد آن‌ها را برای شخص بفرستد.

از ویژگی‌های دیگر جالب و شگفت‌انگیز این دستگاه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که می‌توان به دوربین مداربسته هوشمند خود پیام ارسال کرد و ورود و خروج افراد را به آن‌ها گوشزد کرد. دوربین‌های مدار بسته هوشمند می‌توانند تصاویر را هم زمان برای چند نفر ارسال کنند و این یعنی نظارت چند نفر بر یک کار به طور مثال در یک مدرسه هوشمند عملکرد یک دانش‌آموز را می‌تواند افرادی نظیر والدین، مدیر مدرسه و دستیار هوشمند زیر نظر بگیرد.

دوربین مدار بسته هوشمند قابلیت کار با باتری را دارا است که این قابلیت بر مزایای آن می‌افزاید چرا که می‌توان حتی در زمانی که سیستم برق شهری دچار اختلال است هم از نظارت بر خانه هوشمند خود غافل نماند. دوربین‌های مدار بسته هوشمند در ابعاد و اندازه‌های مختلف به منظور استفاده از آن‌ها در قسمت‌های مختلف محل زندگی ساخته شده و شخص قادر خواهد بود مطابق با نیاز خود از سیستم هوشمند دوربین مدار بسته به بهترین نحو استفاده کند.

از مزایای دیگر دوربین مدار بسته هوشمند می‌توان به مبحث حضور کودک در خانه اشاره کرد به عنوان مثال کودک، در طول روز ممکن است در معرض بسیاری از خطراتی نظیر برق‌گرفتگی و یا سوختگی باشد دوربین مدار بسته هوشمند در صورت احساس کمترین خطر به شخص گزارش خواهد داد. این است قدرت اینترنت اشیاء توام با دوربین مدار بسته که سبب شده تا نیمی از کارهای نظارتی توسط یک چشم کوچک هوشمند اداره شود.

یکی از ویژگی‌های دیگر دوربین مدار بسته هوشمند که فارغ از تمامی مسائل نظارتی است مبحث حضور در همه وقت است. می‌توان از طریق سیستم هوشمند دوربین مدار بسته خود در کنار همسر یا کودک خود حضور داشت ارتباط تصویری از طریق سیستم iot و دوربین مداربسته هوشمند به همه اجازه خواهد داد تا لحظات زیبای زندگی خود را به بهترین نحو به تصویر بکشند.

دوربین مدار بسته هوشمند دارای منوی آسان جهت استفاده، زاویه دید باز، نصب آسان و انتقال و ذخیره‌سازی عکس‌ها هستند. دوربین‌های مداربسته قابلیت اتصال به سیستم‌های اندروید، IOS و سیستم عامل کامپیوتر را نیز دارا هستند. از ویژگی‌های دیگر دوربین مدار بسته می‌توان به قابلیت تطابق و همخوانی تصویر واقعی و ضبط شده اشاره کرد. متاسفانه بسیاری از تصاویر در دوربین مداربسته معمولی با تصویر اصلی تطابق ندارد. سیستم هوشمندساز در دوربین‌های مدار بسته این مشکل را برای هواداران زندگی هوشمند حل کرده است.

با نصب دوربین مداربسته در ساختمان هوشمند و خانه هوشمند، قابلیت شمارش و تشخیص افراد را دارند به طور مثال زمانی که تنها به پرستار کودک اجازه ورود به خانه هوشمند خود را داده‌اند پرستار کودک نمی‌تواند شخص دیگری را به جای خود یا افراد دیگری را همراه خود به خانه بیاورد تنها در صورتی این قضیه امکان‌پذیر است که شخص اجازه داده باشد چرا که دوربین مداربسته هوشمند از طریق پیامک با شخص در ارتباط است.

از امکانات دیگر دوربین مدار بسته هوشمند در هوشمندسازی ساختمان می‌توان به قابلیت ضد آب بودن و مقاومت آن در برابر گرد و غبار اشاره کرد این قابلیت سبب شده تا شخص فارغ از محل زندگی خود برای خرید دوربین مدار بسته هوشمند برای خانه یا مدرسه خود ترغیب شود.

جدیدترین دوربین مدار بسته هوشمند شرکت سامسونگ

نسل جدید دوربین‌های مدار بسته هوشمند شرکت سامسونگ قابلیت چرخش 360 درجه را دارد که می‌تواند عملکرد و حرکت افراد ناشناس را در هر سمت از خانه هوشمند و ساختمان هوشمند در نظر بگیرد.

کیفیت دوربین مدار بسته هوشمند در جهت فیلم برداری و عکاسی بسیار بالا است و قابلیت فیلم برداری به حالت full HD را خواهد داشت. دوربین‌های مداربسته هوشمند سامسونگ دارای یک میکروفن و یک اسپیکر هوشمند نیز هستند که با اتصال به امواج وای فای می‌توانند مکالمه دو نفر را ثبت و ضبط کنند. از ویژگی‌های حیرت انگیز دوربین‌های مداربسته سامسونگ که می‌تواند در هوشمندسازی ساختمان پرکاربرد باشد قابلیت دید در شب و تشخیص آتش و آلارم آن اشاره کرد. دوربین مدار بسته هوشمند قابلیت این را دارد که هنگام سوانحی نظیر آتش‌سوزی به تمامی افراد خانه یا آپارتمان هشدار دهد و آن‌ها را از وجود چنین خطری آگاه کند.

دوربین مدار بسته هوشمند و دیگر ویژگی های آن در هوشمند سازی

دوربین مدار بسته فقط در حوزه امنیت یک خانه هوشمند کار نمی‌کند. عموم مردم فکر می‌کنند که با نصب دوربین مدار بسته تنها به امنیت ساختمان هوشمند خود کمک می‌کنند در صورتی که این تعبیری کاملا اشتباه است. دوربین مداربسته هوشمند دارای عملکردهای کاملا خاص و شگفت‌انگیزی است که آن را از دوربین‌های مداربسته ساده متمایز می‌کند. دوربین‌های مدار بسته هوشمند بسیار مناسب برای دوستداران مستندسازی هستند چرا که آن‌ها می‌توانند از طریق دوربین مداربسته هوشمند خود از وضعیت کوچ حیوانات یا نحوه زندگی یک جاندار آگاه شود. همچنین بر اساس آخرین تحقیقات در شرکت‌ها و سازمان‌ها مشخص شده است که دوربین مداربسته هوشمند سبب افزایش راندمان عملکرد کارمندان شده است.

نتیجه گیری

فراموش نشود که واژه هوشمند مکمل کلمه اینترنت اشیا (iot) است تا زمانی که بستری به نام iot وجود نداشته باشد نمی‌توان آن ابزار را هوشمند خواند چرا که تکنولوژی اینترنت اشیاء به ابزاری نظیر دوربین مداربسته هوشمند، کلید پریز هوشمند و ... جان می‌بخشد.

تعبیر غلطی که در ذهن عموم مردم شکل گرفته این است که دوربین مدار بسته هوشمند صرفا برای امور امنیتی و جلوگیری از سرقت در خانه هوشمند و ساختمان هوشمند استفاده می‌شود در صورتی که با نصب دوربین مداربسته هوشمند که یک دستگاه چند منظوره است به انسان در جهت زندگی هوشمند کمک می‌کند. با تمام این تفاسیر باید به یاد داشت در صورت سرقت در خانه هوشمند می‌توان از طریق تصاویر ثبت شده از طریق دوربین مداربسته هوشمند خود سارق را شناسایی کرد و یا از این اطلاعات ثبت شده در دادگاه استفاده کرد. در ادامه تاکید می‌شود ابزار هوشمندی نظیر دوربین مداربسته در عین عملکرد نظارتی در معرض خطراتی نظیر هک است. از سارقین اینترنتی نباید غافل بود چرا که آن‌ها می‌توانند از طریق فنون و شگردهای خود به حریم خصوصی راه بیابند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تکنولوژی هوشمند کارو/ کاروتک

" تکنولوژی هوشمند کارو / کاروتک " با بهره مندی از ظرفیت، خلاقیت و تخصص مهندسین ایرانی و با درک جامع از شرایط ساختمان های شهرهای مختلف کشور، اقدام به ارائه محصولات هوشمند و انجام پروژه های هوشمند سازی خانه و ساختمان نموده است. این محصولات برگرفته از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا و با توجه به نیازسنجی ساختمان ها و ساکنین آن ها چه در مکان های مسکونی و چه غیرمسکونی بوده و پاسخ گوی بخش های مختلف یک واحد ساختمانی است. امروزه از ابزارهای الکتریکی و الکترونیکی در خانه و محل کار در بخش های مختلف استفاده می شود. از این رو مدیریت این ابزارها بویژه مدیریت از راه دور از طریق تکنولوژی های هوشمند ضروری به نظر می رسد. بخش های روشنایی، گرمایشی و سرمایشی (تنظیم دما)، ایمنی، در و پنجره، آب و گاز و همچنین سیستم های صوتی و تصویری از مهمترین بخش های یک ساختمان بوده که قابلیت هوشمندسازی دارند. از جمله مزایای اصلی استفاده از سیستم های هوشمند کاهش هزینه های مصرف انرژی، افزایش کنترل پذیری و ایمنی و ارتقاء آسایش و رفاه محل زندگی و کار است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]