اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803263772111826

آشنایی با چاپ سابلیمیشن، ملزومات وابسته و خرید تجهیزات آن

کد: 139803263772111826

http://bit.ly/2RnTbZt

، تهران , (اخبار رسمی): چاپ سابلیمیشن، ملزومات و مواد مصرفی مورد نیاز چاپ سابلیمیشن و روش انجام این نوع چاپ در ادامه این مقاله بیان شده است.

جامع ترین مرکز خرید ملزومات و مواد مصرفی چاپ سابلیمیشن کجاست؟
آشنایی با چاپ سابلیمیشن و خرید ملزومات آن

امروزه چاپ روی اشیائی مانند لیوان، بشقاب، پارچه، تیشرت، کلاه و … بسیار متداول شده و بازار گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است. روش چاپ سابلیمیشن می‌تواند بهترین راهکار به منظور چاپ بر روی این اشیاء به حساب آید. از این رو سعی شده تا در این مقاله چاپ سابلیمیشن به صورت گام به گام ارائه شود و ملزومات چاپ سابلیمیشن معرفی شود.

آشنایی با چاپ سابلیمیشن؟

فرآیند چاپ سابلیمیشن بر پایه عمل تصعید بوده به نحوی که طرح مورد نظر با استفاده از جوهرهای مخصوص بر روی کاغذ مناسب چاپ شده و بعد از قرار گرفتن بر روی شی مورد نظر از طریق حرارت منتقل می‌شود. با توجه به اینکه عملیات انتقال چاپ از روی کاغذ به شی در این روش از طریق حرارت صورت می‌پذیرد بسیاری این روش را با نام «چاپ حرارتی» می‌شناسند.

محاسن چاپ حرارتی یا سابلیمیشن:

1- کیفیت بالای چاپ بر روی اشیاء

2- قابلیت شتشو

3- ماندگاری بالای رنگ

4- هزینه پایین چاپ و مقرون به صرفه بودن

5- قابلیت چاپ اختصاصی در تیراژهای پایین حتی یک عدد

ملزومات چاپ سابلیمیشن:

1- پرینتر سابلیمیشن: برای چاپ به روش سابلیمیشن باید از پرینترهای جوهر افشان سازگار با جوهر سابلمیشن استفاده کرد که در حال حاضر بهترین گزینه جهت استفاده و چاپ سابلیمیشن پرینترها و پلاترهای اپسون هستند. پرینترهای اپسون در مدل‌های T50 – P50 – T60 – L805 – L810 – 1410 – 1430 – L1800 و سری‌های مشابه بیشترین سازگاری را با جوهرهای مربوطه دارند. این پرینترها در سایزهای A4 و A3 موجود بوده و توانایی چاپ با استفاده از چهاررنگ و شش رنگ با کیفیت بالا را دارا است.

2- جوهر سابلیمیشن: جوهر سابلیمیشن جوهر مخصوصی است که در دمای حدود 180 درجه سانتیگراد مستقیما از حالت جامد (چاپ شده بر روی کاغذ) به گاز تبدیل شده و به وسیله حرارت بر روی اشیاء منتقل می‌شود.

3- کاغذ سابلیمیشن: کاغذ سابلیمیشن کاغذی است که پیش از چاپ و پرس حرارتی، بیشتر انتقال جوهر را داشته باشد. این نوع کاغذ معمولا مقداری چسبندگی داشته که بهتر بر روی شی مورد نظر تثبیت شده و انتقال تصویر بالایی را خواهد داشت. برخی از کاغذهای ارایه شده در بازار کاغذهای کوتد با گرماژ پایین مانند کوتد 100 گرم یا 120 گرم بوده که به نسبت کاغذهای سابلیمیشن مقدار کمتری از جوهر را منتقل خواهند کرد.

4- دستگاه پرس حرارتی: این دستگاه در واقع اصلی‌ترین عملیات در چاپ سابلیمیشن (انتقال تصویر توسط فشار و حرارت) را انجام داده و با توجه به نوع کالا یا جنسی که قرار است عملیات چاپ بر روی آن صورت پذیرد انواع متفاوتی دارد. از این جمله می‌توان به دستگاه‌های زیر اشاره کرد:

– دستگاه پرس حرارتی با قالب‌های استوانه‌ای و مخروطی به منظور چاپ لیوان و ماگ‌های سرامیکی

– دستگاه پرس تخت در ابعاد مختلف جهت چاپ انواع پارچه، تیشرت، پازل و سایر اجسام تخت

– دستگاه پرس حرارتی 3D به منظور چاپ بر روی قاب موبایل، بشقاب، سنگ، لیوان و …

– دستگاه پرس حرارتی چندکاره که با دارا بودن چند قالب استوانه‌ای، تخت،مخروطی و قالب کلاه بر روی بسیاری از اجناس چاپ کند.

5- مدیای قابل چاپ: برخی از مواد مانند پارچه‌های ساتن در حالت عادی به راحتی چاپ‌پذیر بوده و امکان چاپ سابلیمیشن بر روی آنها وجود دارد لیکن در بسیار از مواقع کالای مورد نظر جهت چاپ سابلیمیشن باید کوتینگ یا پوشش مخصوص سابلیمیشن را داشته باشد.

با توجه به استقبال زیاد از این نوع چاپ و مزایای آن کالاهای قابل چاپ بسیاری اعم از انواع ماگ و لیوان سرامیکی، بشقاب، فنجان، پارچه، کلاه، تیشرت، پازل، سنگ، کاشی، پد موس، زیر لیوان، کیف، کوله، قاب‌های شیشه‌‌ای، جاسوئیچی، کارت ویزیت فلزی و … در بازار موجود بوده و به راحتی در دسترس است.

مجموعه آساک سیستم نیز به منظور ارایه بهتر خدمات به مشتریان خود طیف بسیار گسترده و متنوعی از این اجناس را فراهم کرده است. این محصولات را می‌توان از منوی ملزومات سابلیمیشن وب سایت آساک سیستم مشاهده کرد.

6- چسب نسوز: چسب نسوز بیشتر به منظور تثبیت کاغذ بر روی کالاهایی مانند لیوان کاربرد داشته و در برخی موارد مانند چاپ اجسام تخت عموما به این چسب نیازی نیست.

ملزومات چاپ سابلیمیشن در یک نگاه

1- ابتدا طرح مورد نظر خود را در اندازه‌های مشخص طراحی کرد.

باید توجه داشت چون طرح به صورت برگردان بر روی کار منتقل خواهد شد به منظور چاپ صحیح باید طرح خود را Mirror کرده و سپس چاپ کند.

2 – سپس طرح مورد نظر را بریده و به وسیله چسب نسوز بر روی ماگ یا لیوان چسباند.

3 – لیوان را در داخل قالب مخصوص دستگاه پرس حرارتی قرار داده و به وسیله اهرم موجود در دستگاه قالب را بست به طوری‌که کاغذ با فشار مناسب بر روی لیوان قرار گیرد.

4 – درجه دستگاه پرس را بر روی 400 درجه فارنهایت یا 204 درجه سانتیگراد تنظیم کرده و زمان آن را نیز بر روی 180 ثانیه قرار داد. ممکن است میزان دما و زمان مورد نظر در دستگاه‌های متفاوت کمی فرق داشته باشد که کاربر به تجربه به روش مطلوب دست خواهد یافت.

5- پس از 180 ثانیه اهرم دستگاه را باز کرده و به وسیله دستکش لیوان را برداشته و منتظر شده تا خنک شود. سپس کاغذ را از روی لیوان جدا کرد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به مجله آساک سیستم مراجعه کنند. همچنین می‌توانند کلیه ملزومات مربوط به چاپ سابلیمیشن را از فروشگاه اینترنتی آساک سیستم تهیه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آساک سیستم

چاپ دیجیتال و نشر رومیزی امروزه کاربردهای فراوانی داشته و گستره تجهیزات آن روز به روز در حال افزایش است. با توجه به تنوع مواد مصرفی و دستگاه های موجود در دفاتر فنی و مراکز چاپ دیجیتال، تامین مواد مصرفی مرغوب، با کیفیت و مقرون به صرفه همواره یکی از دغدغه های اصلی فعالان این زمینه می باشد. مجموعه آساک سیستم با بهره گیری از پرسنل جوان، متخصص و کارآمد ضمن بررسی دقیق نیازهای موجود در این بازار اقدام به تهیه طیف وسیعی از مواد مصرفی و ملزومات مورد نیاز دفاتر فنی و چاپ دیجیتال نموده تا بتواند کلیه نیازهای این مراکز را به صورت متمرکز و با قیمت های بسیار مناسب تامین نماید. فروشگاه اینترنتی آساک سیستم با معرفی صدها محصول در زمینه چاپ دیجیتال به همراه تصاویر، مشخصات فنی، ویدئوهای آموزشی و قیمت های به روز امکان بررسی، مقایسه و خرید هوشمندانه را جهت کاربران فراهم نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی