اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804313878711826

آشنایی با انواع پلاتر و ملزومات مرتبط با آن

راهنمای خرید دستگاه پلاتر و ملزومات مرتبط

کد: 139804313878711826

http://bit.ly/2SwO0XK

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله با انواع پلاتر و مکانیزم چاپ آنها آشنا شده و محاسن و معایب پلاترهای مختلف بررسی می‌شود. همچنین توضیحاتی در خصوص هد دستگاه‌های پلاتر، جوهر، رول‌های کاغذ و تمامی آنچه باید در مورد دستگاه پلاتر و چاپ با آن دانست ارائه خواهد شد.

راهنمای خرید دستگاه پلاتر و ملزومات مرتبط
ارائه انواع پلاتر | هد پلاتر | جوهر پلاتر | کاغذ پلاتر | قطعات پلاتر | کارتریج پلاتر

پلاتر در واقع نوعی پرینتر عریض و یا اصطلاحا لارج فرمت است.در اصطلاح به پرینترهایی که قادر باشند عملیات چاپ را د با عرض 24 اینچ و بیشتر چاپ کنند پلاتر گفته می‌شود

آشنایی با پلاتر، پلاتر چیست؟

پلاترها در واقع نوعی پرینتر عریض و یا اصطلاحا لارج فرمت هستند. (Large Format Printer)

به عبارتی به پرینترهایی که قادر باشند طرح مورد نظر را در ابعاد عریض (معمولا با عرض 24 اینچ و بالاتر) چاپ کنند پلاتر گفته می‌شود. این دستگاه‌ها عموما برای چاپ نقشه، طرح‌های گرافیکی، تبلیغات محیطی indoor و عکس‌های با سایز بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای خرید پلاتر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

سوالی که برای بسیاری از کاربران مطرح می‌شود این است که چه نوع پلاتری باید تهیه کنند؟

در واقع نمی‌توان به قطعیت اعلام کرد که چه نوع پلاتری دستگاه بهتری است. برای این منظور باید نکاتی چند را مد نظر قرار دارد.

1- نوع کاربری:

اینکه کاربر چه انتظاری از دستگاه پلاتر داشته و دستگاه را برای انجام چه کاری نیاز دارد یکی از اساسی‌ترین ملاک‌های انتخاب قلمداد می‌شود:

– چاپ سابلیمیشن: اگر به دنبال دستگاهی سازگار با جوهرهای سابلیمیشن به منظور چاپ پارچه – سرامیک و … هستید EPSON بهترین گزینه است.

v پلاترهای 5 رنگ سری T اپسون:

با برداشتن کارتریج‌های موجود بر روی دستگاه و نصب کارتریج و مخزن جدید و ریختن جوهر سابلیمیشن می‌توان دستگاه را به پلاتر سابلی تبدیل کرد. در این روش تنظیمات دستگاه به نحوی انجام شده که فقط از یک رنگ مشکی استفاده کرده و در واقع به این ترتیب، چهار رنگ اصلی یعنی مشکی، آبی، قرمز و زرد برای چاپ در اختیار است.

v  پلاترهای سری F اپسون:

این پلاترها توسط کمپانی EPSON به صورت استاندارد به منظور چاپ سابلیمیشن تولید شده و هد دستگاه به نحوی طراحی شده که به راحتی با جوهرهای غلیظ سابلیمشن سازگار است. ضمن اینکه با خرید این دستگاه نیازی به تعویض مخزن و کارتریج که باعث خارج شدن دستگاه از گارانتی می‌شود نیست. باید توجه داشت که پلاترهای سری F قیمت بالاتری نسبت به سری T دارند.

– دفاتر فنی و مراکز چاپ دیجیتال:

سرعت و هزینه تمام شده چاپ مهمترین مولفه‌های انتخاب دستگاه پلاتر برای دفاتر فنی به شمار می‌روند. اکثر دفاتر فنی به دستگاهی نیاز دارند که علاوه بر نقشه بتوانند کارهای گرافیکی رنگی، پوسترها و پلان‌های معماری، تبلیغات ایندور و اموری از این دست را نیز انجام دهند.

در این بین پلاترهای سری T اچ پی مانند HP Designjet T795 بهترین گزینه برای انتخاب به حساب می‌آیند. این پلاتر قیمت بسیار مناسبی داشته و از سرعت خوبی برخوردار است. دارای شش رنگ و سه هد بوده که در چاپ کارهای گرافیکی و پوستر نیز بسیار خوب عمل می‌کند. هدهای آن نسبت به هد دستگاه‌های اپسون و کانن بسیار ارزان‌تر بوده و همچنین با استفاده از مخزن‌های قابل شارژ هزینه مواد مصرفی و هزینه‌های تمام شده چاپ آن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

پس افرادی که دفتر فنی دارند در خرید این دستگاه نباید شک کنند.

پلاترهای کانن و اپسون نیز توانایی‌های فوق را دارا بوده لیکن به علت قیمت بالای هد، جوهر و مواد مصرفی و در نهایت هزینه تمام شده برای دفاتر فنی مقرون به صرفه نبوده و پیشنهاد نمی‌شوند.

– آتلیه‌های عکاسی و مراکز چاپ عکس:

زمانی که حرف از عکس‌های تخصصی و آتلیه‌ای به میان می‌آید کیفیت چاپ و ماندگاری رنگ حرف اول را می‌زند. و دستگاهی که بتواند رنگ‌ها را با شفافیت و رزولوشن بالا پرینت کنند. کارایی بیشتری خواهد داشت. با این تفاسیر پیشنهاد آساک سیستم برای مراکز چاپ عکس و آتلیه‌های عکاسی پلاترهای سری P اپسون خواهد بود.

باید توجه داشت که هزینه مواد مصرفی این دستگاه‌ها به خاطر تعداد بالای رنگ‌ها و استفاده از جوهر فابریک گران بوده و از این رو جهت استفاده در دفاتر فنی مقرون به صرفه نیست.

گزینه بعدی برای انتخاب پلاترهای کانن هستند. این دستگاه‌ها نیز در صورتی که در آنها از جوهرهای پیگمنت استفاده شود می‌توانند برای عکاسی مناسب باشند لیکن طول عمر هد آنان نسبت به پلاترهای اپسون کمتر بوده و معمولا در ایران خدمات پس از فروش مناسبی ندارند.

کارتریج – جوهر و مواد مصرفی:

قبل از خرید هر دستگاهی باید حتما از قیمت مواد مصرفی آن مانند جوهر و کارتریج آگاهی پیدا کرد. باید بررسی شود که دستگاه مورد نظر، قابلیت نصب مخزن‌های قابل شارژ را داراست یا خیر و یا اینکه قیمت مواد مصرفی آن در بازار چگونه است.

ممکن است، دستگاه ارزان قیمتی تهیه شود لیکن به علت هزینه بالای مواد مصرفی و در نهایت هزینه تمام شده بالا توان رقابتی خود را از دست بدهد.

3- تعمیرات و قطعات یدکی:

اینکه قطعات یدکی دستگاه به وفور و به راحتی در دسترس بوده و تعمیرات دستگاه بسیار تخصصی نبوده و کاربر بتواند با اندکی تحقیق مشکلات ابتدایی خود را برطرف کند یک مزیت بسیار مهم تلقی می‌شود. در این بین پلاترهای اچ پی می‌توانند در رده اول قرار گیرند.

پلاتر و ملزومات آن را از کجا باید خرید؟

بر اساس نظرسنجی‌ها تهیه ملزومات و مواد مصرفی مرتبط با دستگاه‌های پلاتر برای مراکز چاپ دیجیتال و دفاتر فنی (به خصوص برای مراکز مستقر در شهرستان‌ها) همواره به عنوان یک چالش مطرح بوده است، چرا که بسیاری از اقلام و قطعات مرتبط به این دستگاه‌ها به راحتی در دسترس نبوده و در شهرستان‌ها به ندرت یافت می‌شود. در این بین مجموعه آساک سیستم بستری را فراهم کرده تا مشتری بتواند علاوه بر خرید دستگاه پلاتر، کلیه ملزومات و مواد مصرفی مربوطه را به راحتی و به صورت متمرکز خریداری کند.

فروشگاه اینترنتی آساک سیستم به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی فروش دستگاه‌های چاپ دیجیتال و مواد مصرفی دفاتر فنی امکان خرید آنلاین کلیه ملزومات دستگاه‌های پلاتر  را فراهم کرده که مشتری می‌تواند به راحتی و در بستری امن نسبت به خرید آنلاین آنها با مناسب‌ترین قیمت‌ها اقدام کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیازمندی‌های خود را در سراسر ایران دریافت کند. دسته بندی‌های موجود در وب‌سایت آساک سیستم باعث می‌شود تا مشتری به راحتی کالای مورد نیاز خود را یافته، تصویر آن را مشاهده کرده و از مشخصات فنی و اطلاعات عمومی آن آگاهی یافته و خرید خود را با دقت، سرعت و در هر ساعت از شبانه روز انجام دهد.

کارشناسان فنی و پشتیبان وب سایت آساک سیستم در ساعات اداری علاوه بر پاسخگویی تلفنی به صورت آنلاین نیز در کوتاه‌ترین زمان به سوالات مشتریان پاسخ داده و آنها را در جهت خرید بهتر راهنمایی می‌کنند. همچنین در مجله آساک سیستم مقالات و ویدئوهای آموزشی مرتبط با نحوه نصب و راه اندازی، استفاده از دستگاه‌ها، نگهداری مناسب و تعمیر انواع پلاتر موجود بوده که می‌تواند بسیار مفید باشد.

با نگاهی به منوی «پلاتر» در وب سایت رسمی آساک سیستم به آدرس asaksystem.ir می‌توان به راحتی در خصوص تامین دستگاه و مواد مصرفی آن جزییاتی کسب کرد. در این دسته بندی از سایت به راحتی موارد ذیل می‌توان رسید:

1- انواع دستگاه‌های پلاتر

2- انواع هد پلاتر

3- انواع کارتریج فابریک و مخزن قابل شارژ

4- انواع جوهر پلاتر : دای | پیگمنت | سابلیمیشن

5- قطعات یدکی پلاتر

6- انواع رول کاغذ پلاتر : رول تحریر | رول کوتد | رول فتوگلاسه | رول سیلک و ساتین | رول کالک | رول بک لایت | رول سابلیمیشن | رول PP | رول کنواس | پارچه پلاتر و ...

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آساک سیستم

چاپ دیجیتال و نشر رومیزی امروزه کاربردهای فراوانی داشته و گستره تجهیزات آن روز به روز در حال افزایش است. با توجه به تنوع مواد مصرفی و دستگاه های موجود در دفاتر فنی و مراکز چاپ دیجیتال، تامین مواد مصرفی مرغوب، با کیفیت و مقرون به صرفه همواره یکی از دغدغه های اصلی فعالان این زمینه می باشد. مجموعه آساک سیستم با بهره گیری از پرسنل جوان، متخصص و کارآمد ضمن بررسی دقیق نیازهای موجود در این بازار اقدام به تهیه طیف وسیعی از مواد مصرفی و ملزومات مورد نیاز دفاتر فنی و چاپ دیجیتال نموده تا بتواند کلیه نیازهای این مراکز را به صورت متمرکز و با قیمت های بسیار مناسب تامین نماید. فروشگاه اینترنتی آساک سیستم با معرفی صدها محصول در زمینه چاپ دیجیتال به همراه تصاویر، مشخصات فنی، ویدئوهای آموزشی و قیمت های به روز امکان بررسی، مقایسه و خرید هوشمندانه را جهت کاربران فراهم نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی