اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804183837211026

پیشگیری از کیست مویی یا سینوس پیلونیدال با چند روش ساده

کد: 139804183837211026

http://bit.ly/2SwLVei

، تهران , (اخبار رسمی): پیشگیری از کیست مویی با چند روش ساده امکان پذیر است تا افراد از خطر ابتلا به آن در امان باشند. از مهم ترین آنها می‌توان به زدودن موهای زائد اشاره کرد.

پیشگیری از کیست مویی یا سینوس پیلونیدال با چند روش ساده
پیشگیری از کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

پیشگیری از کیست مویی با چند روش ساده امکان پذیر است که در ادامه بررسی شده است.

بیماری کیست مویی یا کیست پیلونیدال، بیماری دردناک ناحیه مقعد است که باعث ایجاد حفره‌ای حاوی مو، بر روی سطح پوست در قسمت بالای کمر و در نزدیکی مقعد می‌شود. کیست مویی می‌تواند علاوه بر مو حاوی چرک، خون و … نیز باشد. از علائم این بیماری می‌توان به درد، خونریزی، ترشحات چرکی و … اشاره کرد.

بیماری کیست مویی هم در زنان و هم در مردان روی می‌دهد، اما میزان شیوع این بیماری بین مردان بسیار بیشتر است. راه کارهای متعددی برای پیشگیری از کیست مویی وجود دارد تا دچار این بیماری دردناک نشد ولی درمان تنها از طریق جراحی امکان پذیر است، اما بهترین راهکار درمان کیست مویی با لیزر است زیرا بدون درد و خونریزی بیماری درمان خواهد شد.

روش‌های پیشگیری از کیست مویی

از راهکارهای جلو گیری و پیشگیری از کیست مویی یا سینوس پیلونیدال می‌توان به این موارد اشاره کرد:

زدودن موهای زائد: کیست مویی به علت برگشت مو به داخل پوست ایجاد می‌شود، در نتیجه یکی از راهکار های پیشگیری از آن شیو کردن یا لیزر موهای زائد است.

افزایش فعالیت بدنی: اگر به سبب شغل افراد مجبور هستند مدت زمان زیادی را در حالت نشسته یا ایستاده بمانند توصیه می‌شود هر نیم ساعت یکبار تغییر پوزیشن داده و کمی قدم بزنند تا از ابتلا به کیست مویی در امان باشند.

استفاده از لباس مناسب: استفاده از برخی لباس‌ها مثلا لباس‌های تنگ که با استفاده از الیاف غیر طبیعی تولید می‌شود، ریسک ابتلا به کیست مویی را افزایش می‌دهد. برای پیشگیری از کیست مویی باید از لباس‌های نخی، سبک و غیر چسبان استفاده شود.

کاهش وزن: کم کردن وزن ریسک ابتلا به کیست را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. زیرا به دنبال افزایش وزن فشار وارده به این ناحیه نیز افزایش می‌یابد.

رعایت بهداشت: حمام روزانه و پاکیزه نگه داشتن مقعد در پیشگیری از این بیماری موثر است. برای شستن این ناحیه از صابون‌های بدون عطر  استفاده شود و پس از استحمام یا شستشو با استفاده از حوله نرم ناحیه مورد نظر را خشک شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیژن عابدیان

کلییک دکتر بیژن عابدیان ارائه کننده بهترین خدمات درمانی در زمینه بیماری های نشیمنگاهی( بواسیر یا هموروئید، شقاق، فیستول، کیست مویی) به روش روز دنیا توسط بهترین دستگاه ها و کادری مجرب

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان