اطلاعات تماس
  • 026327*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804273865111503

چگونه بهترین هدست را خریداری کنیم؟

کد: 139804273865111503

http://bit.ly/2YJJ5Es

، کرج , (اخبار رسمی): یک هدست خوب اول باید وزن مناسب داشته باشد که این مورد به نسبت‌های شرکت‌های سازنده کاملا متفاوت است. معمولا در بازار ایران یک هدست ارزان قیمت با وزن مناسب سری هدست‌های نیا NIA headset است.

خرید هدست
چگونه بهترین هدست را خریداری کنیم؟

کیفیت صدای هدست

معمولا در خرید هدست، اکثر افراد به دنبال کیفیت هستند. در ادامه این که چطور بتوان یک هدست باکیفیت را از هدست بی کیفیت تشخیص داد، مطرح شده است.

فرکانس شنوائی

میانگین دایره‌ی فرکانس شنوائی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ هزار هرتز است. در حالی که فرکانس هدست‌های معمولی، عددی میان همین رنج را پوشش می‌دهند. هدست‌هایی با فرکانس پائین (حتی تا ۵ هرتز) و همچنین هدست‌هایی با فرکانس بالا (تا ۳۵ هزار هرتز) هم وجود دارد.

شاید سوال ایجاد شود که چگونه یک انسان توانائی شنیدن این رنج صدا را دارد؟ در نتیجه باید در خرید هدست دقت کرد.

پاسخ این است که شاید این فرکانس‌‌ها در هدست‌ها هرگز شنیده نشوند، اما قطعا احساس خواهند شد و این موضوع مطمئنا، به ارتقای سطح تجربه‌ی شنوائی از یک هدست منجر می‌شود.

هنگامی که محدوده صدای یک هدست از ۱۵ هرتز شروع می‌شود، باس قوی‌تری نسبت به یک هدست با محدوده آغازی از ۲۵ هرتز ارائه می‌دهد. به همین ترتیب محدوده نهایی فرکانس‌های بالاتر مانند ۵۰ کیلوهرتز یا ۳۰ کیلوهرتز نیز به همین ترتیب در تولید صداهای زیر عمل می‌کنند. البته یک نکته در این قسمت وجود دارد، اینکه گوش یک انسان عادی در بیشترین حالت قادر به تشخیص فرکانسی معادل با ۲۰ کیلوهرتز تا ۲۰۰۰۰ هرتز است که البته گوش انسان با شنیدن چنین فرکانسی ممکن است دچار مشکلاتی از جمله ناشنوایی شدید یا حتی کر شدن شود.

با مطالعه جزییات پشت جعبه هدست می‌توان رنج فرکانس هدست‌ها را شناخت و در نتیجه باید در خرید هدست دقت لازم را داشت.

دسی‌بل در سیستم صوتی هدست

دسی‌بل واژه‌ای است که در عرصه‌ی مخابرات و آنتن‌دهی، الکترونیک، صدا و … به کار می‌رود برای بیان کمیت‌ها یا مقایسه‌ی پدیده‌هایی که تفاوت بسیار زیاد است و بیان آن به صورت لگاریتمی معنای ملموس‌تر دارد از مقیاس لگاریتمی و واحد دسی‌بل استفاده می‌شود.

سر و صدای فراتر از 80 دسی بل به طور بالقوه خطرناک است. بنابراین چمن زن‌ها، کنسرت‌های راک، شلیک گلوله، ترقه‌ها، هدست‌ها و هدفن‌ها، موتورسیکلت‌ها، تراکتورها، همزن‌ها و مخلوط کن‌ها، غذا سازها و اسباب بازی‌های پر سر و صدا، همگی بیش از 90 دسی بل سر و صدا تولید می‌کنند، برای سلامت شنوایی مضر هستند.

نوع بلوتوث هدست 

نکته بعدی که در خرید هدست کمک می‌کند ورژن بلوتوث هدست است. 

در حال حاضر خیلی از هدست‌های بازار ایران از ورژن بلوتوث 3 یا 4 استفاده می‌کنند که پیشنهاد می‌شود هدست‌های بلوتوث ورژن 2 خریداری نشود.  در ضمن یک هدست اورجینال معمولا همه امکانات را باهم ندارد یا فقط هدست رم خور است یا فقط هدست بلوتوث یا فقط هدست کابلی.

به ندرت شرکت‌هایی هستند که 2 مورد از موارد بالا را در هدست‌های خود لحاظ کرده‌اند

گارانتی یک هدست خوب

معمولا هدست‌های بازار ایران گارانتی درست حسابی ندارند که برخی از هدست‌هایی که گارانتی دارند در ادامه معرفی شده‌اند.

خرید هدست‌های نیا و هدست‌های jvc، گارانتی شرکت داده پردازی متین

خرید هدست‌های شرکت Pnet و هدست‌های شرکت Xp

خرید هدست‌های شرکت تسکو و هدست‌های شیائومی 

هدست‌هایی که در بالا به آن اشاره شد هم قیمت مناسب دارند و هم یک سال گارانتی دارند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هدست می‌توانند به بابانو به آدرس babano.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بابانو

بابانو به عنوان یک فروشگاه اینترنتی تازه نفس با بیش از یک دهه تجربه موفق در ارائه انواع محصولات دیجیتال و فرهنگی، با پایبندی به اصول و قواعد اسلامی در معامله و تجارت قصد ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ را دارد. در فروشگاه اینترنتی بابانو میتوانید محصولات دیجیتال از انواع لپتاپ، قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی، کنسول و تجهیزات بازی تا انواع کابل و اتصالات تلفن های همراه را تهیه نمایید.

اطلاعات تماس
  • 026327*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی