اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980502388529608

درد مقعدی

درد مقعدی یا میگرن مقعدی نشانه چیست؟

کد: 13980502388529608

http://bit.ly/2SS2e5P

، تهران , (اخبار رسمی): درد مقعد در اثر عوامل گوناگونی ایجاد می‌شود، اما اغلب موارد نشانه‌ای جدی از بیماری‌ها نیست. این درد در هر حال باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا در مواردی نادر می‌تواند نشانه‌ای جدی‌تر از بیماری‌هایی نظیر سرطان مقعد باشد.

درد مقعدی یا میگرن مقعدی نشانه چیست و درمان آن
درد مقعدی یا میگرن مقعدی نشانه چیست؟

عوامل ایجاد درد مقعد عبارتند از :

بواسیر یا هموروئید: این بیماری مقعدی حدود ۵۰% از افراد جامعه را درگیر کرده و شیوع بالایی دارد. بواسیر به تورم و التهاب  عروق در ناحیه مقعد گفته می‌شود. این بیماری می‌تواند علاوه بر درد با خونریزی، سوزش، خارش و حتی پرولاپس همراه می‌شود.

شقاق: شقاق بیماری مقعدی است که می‌تواند تمام سنین را درگیر کند و عامل آن ایجاد فشار بیش از اندازه در ناحیه مقعد است. شقاق موجب ترک در دیواره خارجی مقعد می‌شود.

میگرن مقعدی: مشکلی مزمن و مقاوم به درمان است که معمولاً در یک طرف مقعد ایجاد می‌شود. این درد در فواصل مخلتف بروز کرده و به هیچ درمانی پاسخگو نیست.

کیست مویی: کیست مویی که به کیست پیلونیدال نیز معروف است بیماری عفونی است که در اثر برگشت موهای زائد به داخل پوست روی می‌دهد. این بیماری همراه با درد شدیدی است و اغلب بوی نامطبوعی را نیز ایجاد می‌کند.

زگیل تناسلی: بیماری زگیل تناسلی یا زگیل مقعدی از بیماری‌های عفونی آمیزشی است که عامل آن ویروس HPV شناخته می‌شود. این بیماری به شکل برآمدگی های گل کلمی قابل مشاهده است.

پرولاپس رکتوم: ممکن است قسمتی از بافت روده یا مخاط آن از مقعد به علت بیماری‌‌های مختلفی از مقعد خارج شود و پرولاپس رخ دهد.

خارش مقع : خارش مقعد می‌تواند ناشی از شستشوی مکرر و یا بر عکس بی توجهی به بهداشت روی دهد. در برخی موارد استفاده از لباس‌های نامناسب با الیاف غیر طبیعی و یا لباس‌های تنگ نیز می‌تواند عامل خارش مقعد باشد.

بیماری‌های التهابی روده : بیماری‌هایی مانند کولیت و کرون موجب التهاب روده شده و درد مقعد را به همراه دارد.

اسپاسم عضلات: یک اختلال نامشخص است که موجب گرفتگی عضلات می‌شود. این مشکل بیشتر زنان را درگیر می‌کند.

پروستاتیت : مشکل پروستات در ناحیه مقعد را به همراه دارد.

نزدیکی مقعدی : ورود آلت و یا هر شی دیگری می‌تواند درد را به همراه داشته باشد.

درد بی دلیل مقعد

در برخی از موارد (با کنار گذاشتن بیماری‌هایی که به درد مقعد می‌انجامد.) برای درد مقعد علت مشخصی وجود ندارد. بلکه سندروم با نام لواتور عامل این درد می‌شود که با احساس درد، فشار و پری در مقعد همراه است. این درد با نشستن شدت یافته و درد تیز برنده‌ای را ایجاد می‌کند. اغلب افراد با دچار شدن به این درد احساس می‌کنند شی خارجی در مقعد آنها قرار گرفته است.

درمان درد مقعد

درد مقعد متناسب با عامل ایجاد کننده آن باید درمان شود. پس در صورت تداوم یافتن این درد نباید نسبت به آن بی تفاوت بود، بلکه باید با مراجعه به پزشک عامل این درد مشخص شود. اما راهکارهایی وجود دارند که توسط آنها می‌توان درد مقعد را کاهش داد، برخی از این راهکارها عبارتند از :

ورزش: انجام ورزش‌های سبک مانند کگل و شنا می‌تواند با تقویت عضلات مقعد در کاهش درد این ناحیه موثر باشد.

حمام سیتز: استفاده از این حمام که شامل قرار دادن نشیمنگاه در آب گرم است می‌تواند تا حد چشمگیری در بهبودی درد مقعد موثر باشد استفاده از کیسه آب گرم نیز توصیه می‌شود.

درمان یبوست : ابتلا به یبوست با درد مقعد بی ربط نیست زیرا یبوست می‌تواند عامل هموروئید و شقاق باشد، برای درمان یبوست باید با مصرف داروهای ملین، مصرف خوراکی‌های حاوی فیبر و مصرف کافی آب از سفت شدن مدفوع پیشگیری کرد.

بی حسی : مصرف داروهای بی حسی نظیر لیدوکائین می‌تواند در بهبودی درد مقعد تاثیرگذار باشد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورتی که درد تداوم یابد و یا علاوه بر درد علائمی دیگری مانند خونریزی از مقعد، خون در مدفوع، احساس دفع ناکامل مدفوع؛ احساس نیاز مکرر به دفع و مشاهده پرولاپس از مقعد تجربه شود، لازم است به پزشک مراجعه کرد تا با شناسایی عامل درد مانع از پیشرفت بیماری شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک نوین

مجله مهاجرت اساس کار خود را بر مبنای اعتماد و رضایت متقابل آغاز کرده و با استفاده از تجربه و آگاهی لازم، خدمات خود را به صورت ساماندهی شده به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد. ما سعی داریم با مشاوره و همکاری با وکلای ارشد؛ همچنین با مدیریت زمان و کمترین هزینه سبب پیشبرد و رسیدن به اهداف ارزشمند شما هموطنان گرامی باشد. سعی ما بر این است که در زمینه‌های مختلف مهاجرت از قبیل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … رضایت شما عزیزان را جلب کنیم. در جهت گسترش دامنه فعالیت، مجله مهاجرت آمادگی خود را برای همکاری با وکلا فعال و با تجربه اعلام نموده تا با تلاش همدیگر در جهت ارتقا و سرعت روند کار مهاجرت همکاری داشته باشیم.https://mohajermag.ir/

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان