اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980503388827468

به منظور هم‌افزایی و یکپارچه‌سازی کمک به اقشار نیازمند در حوزه زندان‌ها:

تشکیل مرکز نیکوکاری زندانیان و خانواده آنان در استان البرز

کد: 13980503388827468

http://bit.ly/2SHNINQ

، کرج , (اخبار رسمی): به منظور تشریک مساعی، شفاف و یکپارچه‌سازی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از مددجویان نیازمند در حوزه زندان‌های استان البرز، مرکز نیکوکاری زندان‌ها تشکیل می‌شود.

تشکیل مرکز نیکوکاری زندانیان و خانواده آنان در استان البرز
جلسه مشترک مدیران کل کمیته امداد امام و زندانهای استان البرز و مدیر ستاد دیه البرز و ...

این مرکز نیکوکاری می‌تواند کمک حال مددجویان زندانی باشد تا زودتر آزاد شوند و به آغوش خانواده‌هایشان برگردند

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه، نمایندگی استان البرز؛ این مرکز نیکوکاری با عضویت و همکاری  اداره کل کمیته امداد امام استان البرز، مرکز خیریه اصناف البرز، ستاد دیه استان، انجمن‌های کمک به زندانیان و خانواده آنها در شهرهای کرج، فردیس و ساوجبلاغ، مرکز خدمات مراقبت بعد از خروج اداره کل زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان استان، تشکیل می‌شود.

این گزارش حاکی است: جلسه تبیین موارد قانونی شیوه نامه تشکیل مرکز نیکوکاری به منظور بیان نقطه نظرات، بهبود فرایند، تعامل و همکاری برای گسترش اقدامات حمایتی برای اقشار آسیب‌دیده اجتماعی یا در معرض آسیب، روز چهارشنبه، دوم مردادماه در محل اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان البرز برگزار شد.

محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: نسخه عملی این نوع مراکز نیکوکاری در کمیته امداد امام (ره) در جهت ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و هم بالفعل شدن ظرفیت‌های بالقوه اجتماعی، در جهت حمایت از نیازمندان و همگرایی و هم‌افزایی فعالان این حوزه‌ها طراحی شده است.

محمدی‌فرد با بیان اینکه کمیته امداد امام برای شناسایی نیازمندان محدودیت دارد، استانداردهای کمیته را برای امداد، برای خانوده‌هایی که فاقد سرپرست، ناشی از فوتی، متراکه، غیبت یا زندانی بودن، سالمند بالای 60 سال و امثال‌هم هستند، برشمرد.

 وی با بیان اینکه اگر در حال حاضر در جنگ اقتصادی بسر می‌بریم، پس باید هسته‌های مقاومت در مقابل محرومیت را ایجاد کرد، به اجرای موفق طرح «برکت» از سوی کمیته امداد در سطح آموزش و پرورش استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: کمیته امداد امام استان در حال حاضر 800 خانوار نیازمند که سرپرست در زندان دارند را زیر پوشش دارد که این مساله لزوم تشکیل مرکز نیکوکاری با همکاری دستگاه‌های مسئول در حوزه زندان‌ها را جهت هم‌افزایی خدمات به نیازمندان، گوشزد می‌کند.

سیدعبدالله مرتضوی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان البرز نیز ضمن تشکر از تشکیل این جلسه خیرخواهانه، هم‌افزایی را موجب خیر و برکتی عظیم برشمرد و تصریح کرد: هنر ما باید این باشد که با توانمندسازی مددجویان نیازمند تحت پوشش، خانواده زندان‌ها و کمیته امداد را کوچک کنیم.

وی با بیان اینکه اشتراک‌گذاری اقدامات دستگاه‌های خدمات‌رسان در این مرکز نیکوکاری، می‌تواند این هم‌افزایی را تداوم و قدرت بیشتری برای حمله به آسیب‌ها فراهم کند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 475 نفر از مددجویان زندانی جرائم غیرعمد با کمک ستاد دیه استان البرز، آزاد شدند که برای این آزادی‌ها مبلغ 3 میلیارد تومان هزینه شد.

مرتضوی با اشاره به اینکه ما تاوان ناکارمدی دستگاه‌های دیگر را می‌دهیم، اظهار داشت: قطعا در صورت آگاهی از توانمندی‌های کمیته امداد و نهادهای تابعه اداره کل زندان‌ها، این اقدامات در حوزه کمک به خانواده زندانیان با توزیع سبدکالا، سپس آموزش و اشتغال خانواده‌های آسیب‌دیده و مددجویان بعد از آزادی، می‌تواند تداوم داشته باشد.

محمدباقر مقدسی، مدیر ستاد دیه استان نیز به مراجعه خیرین یا موسسه‌های خیریه به ستاد دیه جهت کمک به آزادی زندانیان اشاره و تصریح کرد: ستاد دیه به همان میزان بلکه دو برابر یا بیشتر به مبلغ کمک‌های خیرین اضافه می‌کند تا مددجویی از زندان آزاد شود و در این راستا چنانچه از سوی این مرکز نیکوکاری مبالغی برای آزادی صورت گیرد، طبعا ستاد دیه نیز به همان میزان کمک را اضافه می‌کند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل، ستاد دیه می‌تواند در بعضی پرونده‌ها فقط 50 درصد کمک کند و مابقی را خود مددجو یا خانوده باید آورده داشته باشند یا وام اخذ کنند که در این زمینه شاهد هستیم بعضی از این مددجوها، فاقد آورده کافی هستند و یا توان دریافت وام را ندارند، که از این جهت این مرکز نیکوکاری می تواند کمک حال این دسته از مددجویان باشد تا زودتر آزاد شوند و به آغوش خانواده‌هایشان برگردند. اگر این اتفاق بیفتد، ما شاهد آزادی 2 تا 3 برابری مددجویان جرائم غیرعمد در سطح استان خواهیم بود. بنابراین ستاد دیه آمادگی دارد با مشخص شدن شیوه‌نامه اصولی، شفاف و حساب شده به این مرکز نیکوکاری ورود و همکاری کند.

گفتنی است: در پایان این جلسه مقرر شد به منظور توسعه اقدامات حمایتی مالی اعضای مرکز نیکوکاری، نسبت به ایجاد منابع مشترک مالی، همچنین نسبت به افتتاح حساب و معرفی هیات عامل و مسئول اجرایی اقدام مقتضی صورت گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد دیه البرز

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در سال ۱۳۷۸ به منظور کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیر عمد، تشکیل شد. مسئول روابط عمومی: حجت خباز 32745606-026 تلفکس : 32740736-026 نشانی : کرج - بلوار دانش آموز - ساختمان الوند - طبقه 5- ستاد دیه استان البرز Http://WWW.ALBORZIPRO.IR سامانه دریافت و ارسال پیامک: 50002060222333 پست الکترونیک: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه