اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980515392787213

رسیدن به اهداف اقتصادی با شرکت در مناقصه و مزایده

کد: 13980515392787213

http://bit.ly/30VZjLO

، تهران , (اخبار رسمی): در مقالات زیادی به مسأله شرکت در مناقصات و مزایدات به عنوان یک مناقصه پذیر یا مزایده پذیر، اشاره شده است اما کمتر به بعد مناقصات و مزایدات از دیدگاه مناقصه گزار و مزایده گزار توجه شده است. در این نوشتار از بعد یک مناقصه گزار و مزایده گزار به بررسی مسئله برگزاری مناقصه و مزایده پرداخته شده است.

رسیدن به اهداق اقتصادی با شرکت در مناقصه و مزایده
پایگاه مناقصات کشور کاملترین پایگاه اطلاع رسانی مناقصه مزایده و استعلام های کشور

از مهمترین اهداف هر سازمان، حداکثر کردن سود و حداقل کردن هزینه مالی شرکت است. در جوامع امروزی این هدف را مدیرعامل در سیاست‌های اجرایی امور می‌گنجاند و به وسیله آن حقوق صاحبان سهام راافزایش می‌دهد

سازمان و اهداف اقتصادی با اجرای مناقصه ومزایده

در مقالات زیادی به مسأله شرکت در مناقصات و مزایدات به عنوان یک مناقصه پذیر یا مزایده پذیر، اشاره شده است. از آنجایی که هر سازمانی اهداف سودآوری و اقتصادی خود را دنبال می‌کند بی‌شک در پی برگزاری مناقصه و همچنین برگزاری مزایده نیز اهدافی دنبال می‌شود که جزء اهداف اقتصادی هر مجموعه است. در این نوشتار از بعد یک مناقصه گزار و مزایده گزار به بررسی مسئله برگزاری مناقصه و مزایده پرداخته شده است.

از مهمترین اهداف هر سازمان، حداکثر کردن سود و حداقل کردن هزینه‌های پولی و مالی شرکت است. در جوامع امروزی این هدف را مدیرعامل سازمان در سیاست‌های اجرایی امور می‌گنجاند و به وسیله آن حقوق صاحبان سهام را افزایش می‌دهد. نکته کلیدی در این خصوص آن است که برگزاری مناقصه با حداقل کردن هزینه‌ها و برگزاری مزایده با حداکثر کردن درآمدهای ناشی از فروش اقلام مازاد، ابزار مهمی در دست مدیران اجرایی هر سازمان است.

سیاست‌های اجرای مناقصه: علاوه بر اینکه قانون‌گذار در ایران انجام امور مورد نیاز هر سازمان را معطوف به برگزاری مناقصه کرده است جنبه مالی و تخصیص بودجه در سازمان نیز، اهمیت مسأله برگزاری مناقصات را نشان می‌دهد.

هر مناقصه‌ای که برگزار می‌شود چطور به یک مناقصه‌گزار کمک می‌کند؟

در واقع طی برگزاری مناقصه اجرای خدمات مختلفی مثل ساخت ساختمان، انجام امور EPC و... به یک سازمان مناقصه پذیر واگذار می‌شود که شرط واگذار شدن هر کاری به یک مناقصه پذیر این است که تامین کیفیت مناسب با کمترین قیمت را تضمین کرده باشد. ناگفته نماند که همیشه موضوع برگزاریِ مناقصه، ارائه خدمات نیست بلکه گاهی هدف تامین یک کالای خاص (مثل تجهیزات پزشکی، تجهیزات کشاورزی و...) نیز می‌تواند باشد. در این نقطه همین که مناقصه پذیر کیفیت خدمات یا کالایی که ارایه می‌کند را با (کمترین قیمت) تضمین می‌کند، منافع مناقصه گزار برآورده می‌شود. در واقع هدف مالی سازمان که کم کردن هزینه‌هاست، به مرحله اجرا می‌رسد.

هر مزایده ای که برگزار می‌شود چطور به یک مزایده گزار کمک می‌کند؟

همانطور که در پاراگراف قبل توضیح داده شد، برگزاری مناقصه با حداقل کردن هزینه‌ها به یاری مدیریت می‌آید و اما برگزار کردن مزایده که در واقع همان فروش اقلام مازاد یک سازمان است، چطور به سازمان کمک می‌کند؟ قطعا نگهداری ابزار و ادوات بلااستفاده در هر سازمان نه تنها ارمغانی ندارد بلکه هزینه‌های انبارداری را نیز در پیش دارد. پس اولین قدم برای کاهش هزینه‌ها، حذف چنین هزینه‌هایی است. به مزایده گذاشتن اقلام مازاد با حذف هزینه‌های انبارداری و در پی آن کاهش زمان انبارگردانی در زمان‌های استفاده از نیروی انسانی نیز صرفه‌جویی‌هایی به همراه دارد. با این حال هنوز منافع برگزاری مزایده به پایان نرسیده و مهمترین منفعت آن که کسب درآمد از راه فروش اقلام مازاد است، بعد از برگزاری مزایده اتفاق می‌افتد.

مزایای برگزاری مزایده (فروش اقلام مازاد)

- هزینه‌های انبارداری
- هزینه‌های انبارگردانی
- درآمدهای ناشی از فروش ضایعات و اقلام مازاد

نتیجه گیری

از قسمت‌های اولیه این نوشتار استنباط می‌شود که برگزاری مناقصه و مزایده یک ابزار قدرتمند در دست مدیران اجرایی است که با به کارگیری آن می‌توانند اهداف مالی سازمان را دنبال کنند. همانطور که در قسمت‌های میانی این نوشتار گفته شده با برگزاری مناقصه دو هدف مهم (که یکی تامین کیفیت کالا یا خدمات مورد نیاز مناقصه‌گزار است و دیگری حداقل شدن هزینه تامین کالا و خدمات) به اجرا می‌رسد و سیاست‌های راهبردی سازمان را تکمیل می‌کند. در نهایت به برگزاری مزایدات باید رسید و سه مزیت اصلی آن که کاهش هزینه‌های انبارداری، کاهش هزینه‌های انبارگردانی و افزایش درآمدهاست، برشمرده شد. 

از آنجایی که تقاضای مناقصه گزاران برای دریافت کالا و خدماتِ مختلف است، هر مناقصه پذیر می‌تواند بنا به توانمندی‌های خود اقدام به شرکت در مناقصات کند، از این رو مرکز فرآوری اطلاعات مناقصات پارس نماد داده‌ها این امکان را فراهم کرده است که مناقصه پذیران و مزایده پذیران بتوانند اطلاعات همه مناقصات و مزایدات سراسر کشور را از طریق سامانه Parsnamaddata.com دریافت کنند.

آنچه خدمات این مرکز را متمایز می‌کند، ارائه خدمات در حوزه اطلاع رسانی اخبار مناقصه و اخبار مزایده آن هم به صورت دسته بندی تخصصی است. می‌توان با عضویت در سایت پارس نماد داده‌ها در پنل کاربری خود اخبار مناقصات و مزایدات تخصصی رشته کاری خود را دریافت کرد.

علاقه‌مندان جهت اطلاعات مناقصات هر روز کشور می‌توانند با شماره‌های 5–02188349670 تماس حاصل کنند تا مناقصات به روز، تخصصی و کامل را از طریق سایت مناقصات و یا به صورت ایمیل دریافت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پارس نماد داده ها

اطلاع رسانی مناقصات و مزیدات و استعلام های کشور تهیه و ارسال اسناد مناقصه و مزایده ارسال اخبار قوانین و لوایح اقتصادی و تجاری تقویم نمایشگاه های داخلی و خارجی و ....

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار