اطلاعات تماس
  • 021884*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805193942312820

بهترین مرکز مشاوره کجاست و چه معیارهایی دارد؟

کد: 139805193942312820

http://bit.ly/31A0SzC

، تهران , (اخبار رسمی): ممکن است افکار و نگرانی‌هایی از این قبیل برای افراد مختلف وجود داشته باشد که از کجا تشخیص داد که فرد متخصص است؟ مشکل را بارها و بارها بیان کرده‌ام اما نتیجه نداشته و ...

بهترین مرکز مشاوره کجاست و چه معیارهایی دارد؟ آدرس و شماره مرکز مشاوره خوب
بهترین مرکز مشاوره خانواده کجاست؟

بسیاری از افراد تمایل دارند برای حل مشکل خود به مشاور مراجعه کنند اما برای انتخاب مرکز مشاوره مناسب با مشکل مواجه می‌شوند. ممکن است نگرانی‌‌هایی در این مورد نیز وجود داشته باشد اما به هنگام مراجعه به مشاور و یا مرکز مشاوره روبه رو شدن با چنین افکاری کاملا طبیعی است.

آنچه مهم است این است که بتوان با افکار به درستی روبه رو شد و با دانستن ویژگی‌های یک مشاور خوب، از صحت انتخاب مطمئن شد.

بهترین مشاور و ویژگی‌های آن

بهترین مرکز مشاوره چه ویژگی‌هایی دارد؟ یک مشاور چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا بتوان به او به عنوان فردی ناآشنا اطمینان کرد و شخصی ترین مسایل را عنوان کرد.

این ویژگی‌ها عبارتند از :

1- خودش است و نقش بازی نمی‌کند

قرار است در مواجهه با یک مشاور خوب بتوان نقاب‌های روزانه را کنار گذاشت و خود واقعی را نشان داد. این مساله زمانی اتفاق می‌افتد که مشاور فردی اصیل باشد و نقش بازی نکند. در غیر این صورت ممکن است احساس ود برای گفتن افکار، احساسات، خاطرات و داستان زندگی فرد راحت نیست و جلساتی سطحی و بی اثر را دنبال می‌کند.

2- به احساسات شما توجه می‌کند

مشاور خوب فردی است که می‌تواند احساسات واقعی فرد را درک کند و آنها را مورد توجه قرار دهد. در حقیقت او مانند کوهی فاقد احساس رو به روی افراد نمی‌نشیند بلکه تلاش می‌کند تا وارد دنیای فرد شود و مسایل را به گونه‌ای که فرد درک کرده، مورد توجه قرار دهد.

اما آیا این به تنهایی کافی است؟ نه. 

3- روش خاصی برای حل مشکلات داشته باشد

مشاور متخصص، از یک روش درمانی خاص به منظور حل مشکلات استفاده می‌کند که رویکرد نظری او را تشکیل می‌دهد. بنابراین صرف گوش دادن به حرف‌ها و احساسات کافی نیست و اگرچه ممکن است احساس خوبی ایجاد کند اما نمی‌تواند به تنهایی منجر به حل مساله شود. بنابراین می‌توانید از مشاور خواست تا رویکرد خود را در ارتباط با شما توضیح دهد.

مشاور متخصص فردی است که در طول جلسات درمانی، تلاش می‌کند تا تکنیک‌ها و روش‌های موثری را برای حل مساله آموزش دهد.

4- به جای کسی تصمیم نمی‌گیرد اما کمک می‌کند

اگر با مشاوری رو به رو شد که همیشهبه جای افراد تصمیم می‌گیرد، راه حل می‌دهد و از این طریق افراد را به خود وابسته نگه داشته است باید گفت که وی فردی غیر حرفه‌ای است. ممکن است در شرایطی که اوضاع روحی فرد خوب نیست، این حالت خوشایند باشد اما پس از مدتی افراد وابسته شده و انتخاب کردن برای آنها سخت است.

بنابراین همواره باید به یاد داشت که مشاور خوب کسی است که به افراد کمک می‌کند تا توانمند شوند و به استقلال شخصی دست یابند و از رشد و پیشرفت افراد لذت ببرند.

5- به رفتارها و افراد برچسب خوب و بد نمی‌زند

مشاور خوب فردی است که تلاش می‌کند تا رفتارهای ناکارآمد را شناسایی و اصلاح کند. اما اگر با فردی روبه رو شد که به اتفاقات، افراد یا حتی افکار برچسب خوب و بد می‌زند، قضاوت می‌کند و یا در یک اختلاف بین فردی، جانب فغرد یا طرف مقابل را می‌گیرد، بهتر است به فکر یک مشاور جدید بود.

در حقیقت مشاور خوب فردی است که با نگاهی غیر قضاوت گرانه، رفتارها را مشاهده و سعی در اصلاح آنها دارد و در نقش یک کارآگاه، پلیس و یا ناظر عمل نمی‌کند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مرکز مشاوره مشاورانه به ادرس moshaveraneh.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره روانشناسی مشاورانه

اولین سامانه هوشمند پاسخگویی در زمینه های مشاوره و روانشناسی به صورت رایگان با همکاری متخصصی و روانشناسان برجسته و پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، روانشناسی کودک و جوانان ، درمان اختلال افسردگی، اضطراب، وسواس، فوبیا و غیره، مهارت های زندگی، ترک اعتیادبه مواد مخدر ، مشاوره تلفنی، روان درمانی تخصصی و..سایر خدمات روانشناسی می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021884*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | روانشناسی و موفقیت