اطلاعات تماس
  • 021884*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806304061812820

کمبود عاطفی چه نشانه‌هایی دارد؟

کمبود محبت و روش‌های درمان آن

کد: 139806304061812820

http://bit.ly/2mxWSQX

، تهران , (اخبار رسمی):  زمانی که از کمبود محبت صحبتی می‌شود، در ذهن بسیاری از افراد می‌آید که زنان نیاز به محبت و توجه بیشتری دارند و کمبود محبت باعث ضربه عاطفی در آنها می‌شود. در ادامه مهم‌ترین نشانه‌های کمبود محبت و روش‌های حل آن معرفی شده است.

کمبود محبت و روش‌های درمان آن
کمبود عاطفی چه نشانه هایی دارد؟
کمبود محبت و روش‌های درمان آن
کمبود محبت چه نشانه هایی دارد؟

مهم‌ترین نشانه‌های کمبود محبت

کمبود محبت نشانه‌های متعددی دارد که برخی از مهم‌ترین آنها احساس تنهایی شدید، احساس دوست داشتنی نبودن، رفتارهای چسبنده و احساس بیگانه بودن فرد در محیط است.

روش‌های درمان کمبود محبت در زوج‌ها

کمبود محبت در بین زوج‌ها می‌تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد و حتی منجر به طلاق شود. اولین گام درمان کمبود محبت در زوجها این است که روش دریافت محبت خود را مشخص کنند. زوج‌ها از هم توقع دارند همسرشان بداند زمانی که به عشق نیاز است بدون اینکه سهل انگاری شود، محبت خود را به صورت رفتاری برای او بیان کند. بسیاری از زوج‌هایی که همدیگر را دوست دارند، یکدیگر را از بسیاری از انواع بیان عشق و عاطفه محروم می‌کنند.

گام دوم این است که میزان تاثیر عاطفه و محبت را در روابط زوجین مشخص کرد. سطح این مورد در افراد مختلف متفاوت است و احتمال دارد که زوج‌ها خیلی درگیرش نباشند.

نکته مهم این است که گاهی افراد به دلیل نداشتن آگاهی، راه‌های اشتباهی برای برطرف کردن کمبود عاطفی خود انتخاب می‌کنند. برای مثال در کودکی با لجبازی و رفتارهای پر خطر و در بزرگسالی با خیانت، تهدید نشان می‌دهد.

زنان موفق در رابطه عاطفی شناخت کافی از زن و مرد دارند. این زنان موفق در رابطه آرامشی درونی دارند.

علایم اساسی کمبود محبت در کودکان

هنگامی که نیازهای عاطفی کودک در دوران کودکی برآورده نمی‌شود، شخصیت او به طور خاصی شکل می‌گیرد.

تجربه‌های دوران کودکی در افراد متفاوت است. یک دختر ممکن است مادر بی احساس و بی اعتنایی داشته باشد که نسبت به او بی توجه باشد. مساله مهم این است که در زمان کودکی اگر کمبود و عقده‌ای از طرف والدین برای کودکان موجود باشد این کمبودها بعدها در شخصیت او تاثیر می‌گذارد.

تاثیر عقده‌های کودکی بر شخصیت

خانواده کوچک‌ترین واحد اجتماعی است که به وسیله ازدواج زن و مرد تشکیل می‌شود و با تولد فرزندان تکامل می‌یابد.

مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله شکل‌گیری شخصیت، رفتار اجتماعی و خصوصیات فردی انسان، مرحله کودکی هر فرد است. این رفتارها تا حدودی متاثر از محیط، آموزش‌ها و عوامل باز دارنده است.

انسان به دلیل ویژگی اجتماعی بودن خود از بدو تولد تحت تاثیر افکار، عقاید و رفتار اطرافیان قرار می‌گیرد. بدین ترتیب عدم تربیت صحیح و توجه نکردن به خواسته‌های طبیعی و سختگیری‌های بی‌مورد در بسیاری از این موارد به تشکیل عقده‌های روانی منجر می‌شود.

عواملی از قبیل ترس، خشم و مهر مادری از مسائلی است که باید به دقت مورد توجه قرار بگیرد. کودک بیش از هرچیزی نیاز به احساس و محبت دارد و همین عواطف هرگاه از حد معمول بگذرد، خطرات  خانمان براندازی را به دنبال خواهد داشت.

مهم‌ترین نیازهای عاطفی مردان چیست؟

یکی از مسائلی که ذهن بسیاری از آقایان را درگیر می‌کند میزان احترامی است که از همسر خود انتظار دارند. ممکن است آنها این مسئله را هرگز به زبان نیاورند اما یکی از دلایل پرخاشگری‌ها و ناسازگاری‌های آنها عدم دستیابی به احترامی است که از همسر خود انتظار دارند. مردان عاشق این هستند که همسرشان آنها را تحسین کند.

بخشی از زندگی مردها همسرشان است. شاید این اعتراف را از هیچ مردی شنیده نشود که بگوید: زیبایی و ظاهر تو برایم مهم است. اما واقعیت این است که مردها به دلیل علاقه‌ای که به همسرشان دارند از او توقع دارند که همیشه او را آراسته ببینند. بنابراین بهتر است باصدای بلند صحبت نکنند. فریاد زدن و بلند صحبت کردن نه برای زن‌ها خوشایند است نه برای مردها.

زمانی که کنار همسر هستید ملایم صحبت کنید

مردان به دلیل حجم کاری و فشارهای زندگی که بر عهده دارند بیشتر نیاز به تشویق و تعریف‌های همسرشان دارند تا انرژی بگیرند و با انگیزه بیشتری برای خانواده‌شان تلاش کنند.

تصور مردها این‌گونه است که اگر همسرشان به توانایی آنها اعتماد داشته باشند می‌توانند از پس هر مشکلی در زندگی بر آیند. هرچند که مردان کار کردن و برآورده کردن مخارج زندگی را یکی از وظایف خود می‌دانند اما تشکر و قدردانی می‌تواند باعث شود که انرژی و انگیزه بیشتری پیدا کنند.

مهم‌ترین نیازهای عاطفی زنان چیست؟

نیازهای روحی زنان بسیار مهم هستند. اگر همسر مردی سرحال باشد و شادی داشته باشد باز هم نباید نسبت به نیازهای روحی او بی توجه بود. باید همواره نیازهای روحی زنان را جدی گرفت. مردانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند باید از نیازهای روحی زنان آگاه باشند. زنان به ابراز محبت نیاز دارند. با خرید هدیه می‌توان محبت خود را نشان داد. هدیه‌ای که به زن شادی می‌بخشد هدیه‌ای است که بر احساس شخصی او تاثیر می‌گذارد.

همسران باید به همسر خود عشق بورزند و به او ابراز محبت کنند. برطرف کردن نیازهای روانی زنان می‌تواند از طریق تشکر و قدردانی، خرید هدیه، غافلگیر کردن همسر با یک شاخه گل نیز صورت گیرد.

برای داشتن یک زندگی مشترک موفق باید عاشق همسر خود بود و نیازهای روحی همسر را برطرف کرد و هرگز او را باکسی مقایسه نکرد. اگر آقایان تمام نیازهای همسرشان را برطرف کنند به تنها فرمانده قلب همسرشان تبدیل می‌شوند.

زن و مرد هر دو به محبت نیاز دارند اما نیازهای روحی یک زن به محبت شوهر، فوق العاده مهم و حساس است.

محبت چگونه زندگی را متحول خواهد کرد؟

نقش محبت در زندگی و خانواده بسیار مهم است. مدیریت محبت و عاطفه ضروری است چرا که محبت انسان‌ها نسبت  به یکدیگر، عامل مهم و موثری در رشد و تکامل آنها به حساب می‌آید.

سوالی مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است زن و شوهر چگونه باید با یکدیگر برخورد کنند تا کانون خانوادگی آنها پر از مهر و محبت باشد؟

اولین عاملی که موجب پدید آمدن صمیمت می‌شود خوش اخلاقی است. زن و مرد باید سعی کنند در ارتباط با همدیگر  روحیه و احساس خوبی به هم دهند و از تندی و عصبانیت و حساسیت‌ها جدا پرهیز کنند.

دومین عاملی که صفا و صمیمیت را در محیط خانوادگی ایجاد می‌کند خوش زبانی است.

سومین نکته که بسیار حساس است و در ایجاد حفظ صمیمیت‌ها نقش موثری را بر عهده دارد، خوش برخوردی است. همه افراد علاقه دارند که دیگران با آنها برخورد خوبی داشته باشند.

چهارمین نکته که در صمیمیت بسیار مهم است این است که در زندگی خانوادگی زن و مرد احترام یکدیگر را حفظ کنند.

چرا مورد محبت قرار نمی‌گیرم؟

اگر شخصی احساس می‌کند به اندازه‌ای که باید مورد محبت و توجه قرار نمی‌گیرد، بهتر است موارد زیر را مورد بازنگری قرار دهد:

راه دریافت محبت خود را مشخص کند. بسیاری از افراد ممکن است فکر کنند، چون همسرم من را دوست دارد پس باید بداند دوست دارم که الان به من توجه کند.

باید همواره سعی کرد هر روز از محل کاربه همسر تماس گرفته شود و به او ابراز احساسات شود و البته انتظار می‌رود که متقابلا همسر نیز با این شیوه محبتش را ابراز کنند.

آیا جز شخصیت‌های مهر طلب هستید؟

در صورتی که شخصی در تله شخصیتی مهرطلبی گرفتار شده است، سیل محبت دیگران نیز نمی‌تواند او را راضی کند چرا که همواره دلیلی برای اثبات بی‌توجهی و رهاشدگی خود، خواهد یافت.

در این موارد بهتر است شخص به یک درمانگر متخصص مراجعه کند تا به او در زمینه نحوه غلبه بر تله مهرطلبی افراطی کمک کند.

مشاورانه: سایت مشاوره روانشناسی با ارائه خدمات مشاوره تلفنی، مشاروه حضوری و مشاوره آنلاین رایگان تلاش می‌کند تا همه بتوانند رابطه موثری داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره روانشناسی مشاورانه

اولین سامانه هوشمند پاسخگویی در زمینه های مشاوره و روانشناسی به صورت رایگان با همکاری متخصصی و روانشناسان برجسته و پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، روانشناسی کودک و جوانان ، درمان اختلال افسردگی، اضطراب، وسواس، فوبیا و غیره، مهارت های زندگی، ترک اعتیادبه مواد مخدر ، مشاوره تلفنی، روان درمانی تخصصی و..سایر خدمات روانشناسی می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021884*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | روانشناسی و موفقیت