اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805213948212412

نحوه انجام تایپ ده انگشتی و تایپ فوری کتاب و پایان نامه مقاله

تایپیست کیست؟

کد: 139805213948212412

http://bit.ly/31LAbIs

، تهران , (اخبار رسمی): بر روی دو دکمه F و J برجستگی‌هایی قرار دارد یعنی ت و ب؛ با چشمان بسته و با گذاردن انگشتان در ردیف میانی صفحه کلید، می‌توان آنها را یافت. قبل از شروع تایپ 10انگشتی، باید دستان‌ خود را به صورت صحیح بر روی صفحه کلید قرار داد. پس از جابجایی هر انگشت برای زدن کلید، باید انگشت را به جای اول خود برگردانید.

تایپیست کیست؟ نحوه انجام تایپ ده انگشتی و تایپ فوری کتاب و پایان نامه مقاله
سایت و موسسه انجام تایپ فارسی و تایپ عربی و تایپ انگلیسی و لاتین و زبان سیمبل و رسم شکل و جدول

در سال‌های اخیر استفاده از برنامه‌ها و نرم افزارهایی که صدا را به متن مبدل می‌سازند، بیشتر شده است. آنهایی که با تایپ مشکل دارند و یا به هر دلیلی امکان بهره‌گیری از این نوع تکنولوژی، یعنی تایپ را ندارند، تکنولوژی تبدیل کننده‌های صدا به متن، ابزاری است که بتوانند از راه میکروفون رایانه یا تلفن همراه خودشان حرف بزنند و هر آنچه در قالب صوت بیرون می‌آید، نهایتا طی فرایندی تبدیل به متن کنند.

چرا تایپ دو دستی؟

چه کسی گفته باید دو دستی تایپ کرد؟ قطعا الان کسی اگر کامپیوتر نداند انگار حرف زدن بلد نیست. دست کم در حد اخلاق و معرف و دانش‌های دیگر این نیز اهمیت خود را دارد. نوشتن مقالات و روزمرگی‌ها روی کاغذ دیگر به پایان رسیده است. تایپ برای دانشمندان نیز با آن همه دارایی علمی، جزو توانمندی امروزی محسوب می‌شود. باید طوری تایپ کرد که انگار حرف می‌زنید. این اصلا سخت نیست. فقط تمرین و بس. می‌توان طوری تایپ کرد که برابری کند با سرعت فکر کردن در مورد هر چیزی. پس لازم نیست زیاد با قوانین تایپ دست و پنجه نرم کرد و خود را برای تایپ روان‌تر به سختی انداخت. آموزش تایپ سریع باید به گونه‌ای باشد که انگار قوانین تایپ در پوست و گوشت شخص رفته است.

تایپیست کیست؟

در تعریف کلی و عام، تایپیست شخصی خواهد بود که سر رشته‌ای از نوشتن‌های ماشینی داشته باشد. اما در عالم حرفه‌ای و تخصصی، اوضاع کمی نابسامان است. 
شخصی که آشنایی مقبولی از حوزه‌های مختلف علمی داشته باشد. پس سواد برای یک تایپیست از «اوجب واجبات» خواهد بود. سواد او دارایی عظیمی به شمار خواهد رفت، در تشخیص کلمات و جملات، خاصه در متون تخصصی. یک تایپ غلط، صد برابر مشکل دارتر است از عدم نطفه‌بندی جمیع کار.
به عبارتی با ید گفت، هوش و گوش و چشم و چال تایپیست حرفه‌ای به متن است، نه آویزان صفحات کلید؛ این نهایت تخصص خواهد بود. داشتن این توانایی موجب افزایش سرعت و بالا رفتن ضریب بهره وری در کار خواهد بود.

دانستن و سرآمد بودن در فهم قواعد کار

کار یک تایپیست حرفه‌ای با کسی که مبتدی است، در نگاه نخست به راحتی قابل فهم خواهد بود. پس توصیه می‌شود، این قسم از ویژگی ایجابی تایپیست،ابدا دست کم گرفته نشود.

تایپ ده انگشتی:

قبل از تایپ ده انگشتی چه چیزی را باید دانست؟

موقعیت انگشتان

بر روی دو دکمه F و J برجستگی‌های قرار دارد یعنی ت و ب، که اگر چشمان بسته شود تنها و با گذاردن انگشتان خود در ردیف میانی صفحه کلید یا کیبورد، می‌توان آنها را پیدا کرد. قبل از شروع تایپ ده انگشتی باید دست‌های خود را به صورت صحیح بر روی صفحه کلید قرار داد. این نکته برای تایپ ده انگشتی بسیار مهم است. پس از جابجایی هر انگشت برای زدن سایر کلیدها، بلافاصله باید انگشت را به جای اول خود برگردانید. حالت صحیح قرارگیری دست‌ها قبل از شروع تایپ ده انگشتی را باید مدام برای خود یادآوری کرد تا برای همیشه این موضوع در ذهن ثبت شود.

باید انگشتان شست را بر روی کلید Space قرار داد و 6 انگشت باقیمانده را به ترتیب روی کلیدهای کنار حروف F و J گذاشت (دکمه‌ای فشار نداد). با مستقر شدن دست در چنین قالب، موقعیت همه کلیدها، در قیاس با این 8 کلید ردیف میانی، محسوس و قابل پیدا کردن خواهد بود.

ردیف خانه؛

انگشتان بعد از هر جابجایی به محل اول خود بر می‌گردد.

فقط یک قانون:

هیچ وقت به صفحه کلید نباید نگاه کرد. با کمی تمرین و تکرار کم کم سرعت تایپ تان بالا می‌رود و شخص از یک کاربر عادی، به یک تایپیست تبدیل می‌شود.

نکات کلیدی در تایپ با هر دو دست:

1 -باید تلاش کرد بی هیچ اشتباهی تایپ کرد.
2 - سرعت به جهت کسب تجربه، روز به روز افزون می‌شود. در ابتدا باید کند یا آهسته و نرم و پیوسته بود تا پیشرفت مناسبی را کسب کرد.
3 - نباید با صفحه کلید قهر کرد. اصلا انگار نه انگار که چنین چیزی اختراع شده است. نباید به دنبال آن بود.
4 - نباید عجله کردو باید با آرامش تایپ کرد.
5 - دکمه‌های صفحه کلید را با لمس کامل هر کدام، دقیقا بر سر انگشتان فرود آورده و کلیک کرد. چرا که به این شکل انگشتان درست در فرو رفتگی کلید جای خواهد گرفت.
6 - ناگفته پیداست که تمرین و تمرین و فقط تمرین، از هزار کتاب و جزوه و آموزشگاه موثرتر خواهد بود. پس فقط باید تایپ کرد.
7 - گاهی پیش می آید که صفحه کلید را باید نگاه کرد. هر چند وقت یک‌بار باید به نحوه تایپ و به جهت رفع خستگی هم که شده به صفحه کلید نگاهی انداخت.

علاقه‌مندان جهت آموزش تایپ و آشنایی با «پژوهش ساوالان» می‌توانند به سایت این مجموعه  به آدرس www.SELCO.ir مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت تحقیقات و مطالعات "پژوهش ساوالان.."

موسسه تحقیقات و مطالعات پژوهش ساوالان..مرکز پژوهش ساوالان، با تایید هویت حقوقی خود نزد وزارت صنعت و معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، رسما به عنوان کسب و کارهای اینترنتی مورد اعتماد شناخته می گردد. مرکز پژوهش ساوالان فعالیت خود را از سال 1391 به شکل رسمی آغاز کرده است. این مرکز با انجام مجموعه خدمات پژوهشی و دانشجویی، خود را به عنوان پژوهشی ترین مجموعه کامل معرفی کرده است. مرکز پژوهش ساوالان، با تایید هویت حقوقی خود نزد وزارت صنعت و معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، رسما به عنوان کسب و کارهای اینترنتی مورد اعتماد شناخته می گردد. لذا مرکز پژوهش ساوالان به پشتوانه این اعتماد حقوقی از سازمان صنعت و معدن و تجارت و به عنوان دارنده نماد اعتماد الکترونیکی یک ستاره، ملزم به رعایت قوانین و مقررات مندرج در تعهدنامه نماد می باشد. گروه اکسپت کاران متخصص؛ اخذ پذیرش مقالات تخصصی در ژورنال های ISI گروه مترجمین؛ ترجمه انگلیسی و عربی به فارسی و بالعکس ترجمه طلایی + بازخوانی SELCO.IR ترجمه طلایی + نیمه فوری + بازخوانی ترجمه طلایی + فوری + بازخوانی، ترجمه نقره ای + نیمه فوری ترجمه نقره ای + فوری ترجمه برنزی پژوهش ساوالان گروه ویراستاران؛ ویرایش کتاب و مقالات و متون تخصصی - عمومی و کاتالوگ و بروشور گروه تایپیست ها؛ رسم اشکال و جداول هندسی و ریاضی و نمودار و .. تایپ فارسی تایپ لاتین تایپ عربی گروه تبدیل پایان نامه به کتاب؛ تبدیل پایان نامه ها به کتاب در تیراژ های دلخواه در بیست روز تبدیل مقالات تخصصی به کتاب گروه صفحه آرایی؛ صفحه آرایی و حروفچینی شیت بندی حرفه ای کتاب و طراحی جلد کتاب.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش