اطلاعات تماس
  • 021559***** - 021559*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805233955412837

کاربردها و موارد استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در صنعت آب و فاضلاب

استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در صنعت آب و فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی

کد: 139805233955412837

http://bit.ly/31QqxEg

، تهران , (اخبار رسمی): گروه صنعتی ایران پایپ یکی از بزرگترین تامین کننده لوله پلی اتیلن تک جداره و لوله کاروگیت دوجداره در تهران با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت است. این شرکت لوله‌های پلی اتیلین و کاروگیت پروژه‌های آبرسانی، گازرسانی، سدسازی، کشاورزی و لوله‌های پلی اتیلن زهکشی را جهت جمع آوری آب‌های سطحی فراهم می‌‎کند.

استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در صنعت آب و فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی
لوله پلی اتیلن و لوله کاروگیت فاضلابی

لوله پلی اتیلن، نوعی از لوله‌های پرکاربرد صنعتی است که از مواد اولیه پلی اتیلن در گریدهای تجاری مختلف تولید می‌شوند. این لوله‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد مانند مقاومت و انعطاف‌پذیری بالا، ضد خورندگی، ضد رشد جلبک و قارچ، سبک و ارزان و ...، مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گرفته‌اند.

صنایعی نظیر صنعت آبرسانی، کشاورزی، آب و فاضلاب، نفت و پتروشیمی، داروسازی، لوله کشی ساختمان‌های مسکونی و تجاری، صنعت مواد غذایی و ....، از این لوله‌ها در تأسیسات خود استفاده می‌کنند.

از لوله و اتصالات پلی اتیلنی جهت انتقال آب و فاضلاب، نفت و گاز، مسیر عبور کابل‌های برق، مخابرات، شبکه لوله زهکشی آبرسانی برای زمین‌های کشاورزی و کاربرد در صنایع دریایی، استفاده می‌شود.

لوله‌های پلی اتیلن، به دو نوع اصلی لوله‌های تک جداره و دوجداره تقسیم می‌شوند. از کاربردهای لوله پلی اتیلن تک جداره، انتقال آب، مواد شیمیایی، سیالات خنک کننده و گرم کننده، مواد غذایی، دوغاب‌ها، گازها، کاربرد در سیستم‌های خلأ است که هم به صورت روی زمینی و هم زیر زمینی استفاده می‌شوند.

لوله‌های تک جداره در فشارهای 2 تا 10 بار، با قطرهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله‌های پلاستیکی تحت فشار، برای انتقال آب و هوای فشرده در سطح و زیر زمین کاربرد دارند و می‌توان در فشارهای 2 تا 40 بار، از آنها استفاده کرد.

مواد پلی اتیلن اولیه که برای تولید لوله‌های پلی اتیلن تک جداره به کار می‌روند، باید از نوع PE80 و یا PE100 باشند. دمای سیال عبوری از درون این لوله‌های باید در محدوده 10 تا 70 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود.

کاربرد جالبی که این نوع لوله‌ها دارند، استفاده در سیستم آبیاری قطره‌ای است. آبیاری قطره‌ای، نوعی از روش آبیاری کشاورزی است که در آن آب، آهسته بر سطح یا زیر خاک به صورت قطرات مجزا، اسپری می‌شود. طراحی خاص لوله‌های پلی اتیلنی، این امکان را برای کشاورزان فراهم کرده و بدین ترتیب، در مصرف آب نیز صرفه جویی می‌شود.

نوع بعدی لوله پلی اتیلن، لوله‌های دوجداره یا کاروگیت (اسپیرال) نام دارند. این لوله‌ها به دلیل تولید در قطرهای بالا و دارا بودن سطح موج‌دار، معمولاً در سیستم‌های عظیم فاضلاب‌های شهری و روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها، فشار داخلی ندارند و بیشتر فشار ورودی، ناشی از فشار به جداره لوله‌هاست.

به طور کلی باید گفت، کاربری، نصب و راه اندازی لوله‌های پلی اتیلن، به زمان کافی و بررسی‌های دقیق نیاز دارند تا بتوان حداکثر راندمان را از آنها استخراج کرد.

کاربرد لوله پلی اتیلن دو جداره کاروگیت

لوله کاروگیت، یکی از انواع رایج و پر کاربرد لوله‌های پلی اتیلنی است که از ماده خام پلی اتیلن ساخته می‌شود. این نوع لوله‌ها به دلیل ساختار خاص و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، در سیستم‌های عظیم لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله‌های کاروگیت، در پروژه‌های تأسیساتی مربوط به خطوط انتقال آب، شبکه‌های آبرسانی تحت فشار، خطوط انتقال و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب به صورت ثقلی و تحت فشار، سیستم‌های آبرسانی کشاورزی، انتقال حجم زیاد آب رودخانه و دریاچه، مسیر عبور روان‌آب‌ها و ... کاربرد گسترده‌ای دارند. این لوله‌ها برای کاربرد در محیط‌های خورنده و دارای خاصیت اسیدی، بسیار مناسب هستند.

لوله پلی اتیلن دو جداره کاروگیت و اتصالات پلی اتیلنی، جهت مصارف آبرسانی، فاضلاب‌های خانگی و صنعتی و سیستم زهکشی فاضلاب، استفاده می‌شود. این نوع لوله‌ها در خطوط عظیم لوله کشی فاضلاب در شهرهای بزرگ نیز به کار می‌روند؛ زیرا استفاده از لوله‌های کاروگیت، هزینه‌های اجرایی این پروژه‌ها را کاهش می‌دهد.

لوله‌های پلی اتیلن دو جداره، در برابر اسیدها، بازها، نمک‌های معدنی و گازهای ناشی از فاضلاب، بسیار مقاوم است. لوله کاروگیت، در محیط‌های خورنده دوام خوبی دارد و نیازی و اعمال روش‌های حفاظتی برای این لوله‌ها نیست.

جداره داخلی این لوله‌ها، نسبت به انواع لوله‌های دیگر، در برابر فرسایش، مقاوم‌تر هستند. این لوله‌ها سبک بوده و بنابراین، حمل و نقل، نصب و راه اندازی آنها به سهولت انجام می‌گیرد.

لوله پلی اتیلن دو جداره کاروگیت، در برابر تغییرات حرکات احتمالی زمین، مانند رانش زمین و زمین لرزه، انعطاف‌پذیری خوبی دارد. این لوله‌ها ارزان هستند و برای اتصال آنها به یکدیگر، به تجهیزات زیادی نیاز نیست.

علاقه‌مندان برای دریافت قیمت لوله پلی اتیلن و قیمت لوله کاروگیت و سفارش خرید آن می‌توانند با کارشناسان گروه صنعتی ایران پایپ تماس حاصل کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی ایران پایپ

“گروه صنعتی ایران پایپ“، فعالیت خود را در سال1382 با فروش و عرضه انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن در کشور آغاز نمود. این شرکت در تأمین انواع لوله های پلی اتیلن، تک جداره و دوجداره، اتصالات پلی اتیلنی و …، تا کنون بسیار موفق عمل کرده است.

اطلاعات تماس
  • 021559***** - 021559*****
[نمایش اطلاعات]