اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805283970112833

چگونه می‌توان پشت و روی لنز چشم را تشخیص داد؟

کد: 139805283970112833

http://bit.ly/31Q5GB0

، تهران , (اخبار رسمی): تشخیص پشت و رو بودن لنز چشم برای افرادی که به تازگی از لنز استفاده می‌کنند کار مشکلی است. اولین نشانه پشت و رو گذاشتن لنز احساس ناراحتی به دلیل وجود یک جسم خارجی است که مثل یک سنگریزه به چشم فشار می‌آورد. در ادامه روش تشخیص پشت و رو بودن لنز ارائه شده است.

چگونه پشت و روی لنز چشم را تشخیص دهیم؟
تشخیص پشت و رو بودن لنز (ایران لنز)

بعد از خرید انواع لنز چشم خوب و اورجینال قدم بعد تشخیص پشت و رو بودن لنز چشم است که عامل مهمی در کاهش اثرات مخرب لنز بر روی چشم‌ها است. هرچه اطلاعات کافی در این زمینه بدست آورد، باعث خواهد شد بهداشت و نگه داری از لنز و چگونگی کاربرد آنها را بهتر درک کرد و به نحو احسنت از آنها استفاده کرد.

هرچند این تشخیص برای افراد حرفه‌ای و افرادی که سابقه دراز مدت در استفاده از انواع لنزها را دارند به نظر امری ساده و پیش پا افتاده است، اما روزانه سوالات فراوانی در خصوص (تشخیص پشت و رو بودن لنز) پرسیده می‌شود. به خاطر استفاده زیاد و طولانی مدت از لنزها و مشکلات پیش آمده برای افراد مختلف و مراجعات مکرر اشخاص به کلینیک‌ها و درمانگاه‌های چشم پزشکی در اثر معظلات بینایی که به خاطر قرار دادن نادرست لنز روی چشم است، در ادامه رو‌ش تشخیص پشت و رو بودن لنزها و نحوه قرار گیری داخل چشم بررسی شده است.

چه بسا افرادی که با سوال و جواب‌های نادرست و راهنمایی‌های غلط اطرافیان، نحوه تشخیص درست، پشت و رو بودن لنزها را نمی‌دانند و یا حتی اصلا فکر نمی‌کردند که لنزها دو رو داشته باشند و ندانستن همین مورد باعث وارد آمدن آَسیب‌های جبران ناپذیر به چشم و همچنین امراضی مثل زخم قرنیه در ناحیه حساسی مثل چشم می‌شود.

چشم حساس ترین ارگان بدن است که نباید از کنار آن به سادگی گذر کرد، یک سهل انگاری در تمام مقوله‌های مربوط به چشم، باعث بروز صدمات جبران ناپذیری به چشم می‌شود.

اولین نشانه

ناراحتی شدید از وجود یک عامل خارجی مانند لنز در چشم که باعث بروز حس بدی مثل درد ناشی از فرورفتن چیزی شبیه به سنگریزه و یا مژه در چشم می‌شود.

دومین نشانه

بعضی مواقع لنز بدلیل جایگذاری نادرست بر روی عنبیه، در چشم تکان خورده و جابه جا می‌شود. این تکان خوردن و جابه جا شدن و پلک زدن باعث زخم شدن پلک از داخل چشم و همچنین زخم قرنیه می‌شود و بدنبال آن اگر رسیدگی به موقع انجام نگیرد موجب عفونت‌های چشمی خطرناک می‌شود.

سومین نشانه

لنز روی چشم بدلیل پشت رو بودن باعث می‌شود بینایی چشم به سرعت به سمت تاری برود و شخص مورد نظر اطراف را تار ببیند و همین موجب اختلال در بینایی افراد می‌شود و دید شخص را کم می‌کند.

چهارمین نشانه

گاهی اوقات لنز از چشم بیرون پریده می‌شود مخصوصا زمان‌هایی که ورزش انجام می‌شود و یا حرکاتی که با جنب و جوش و تحرک فراوان همراه هستند باعث بروز چنین اتفاقی می‌شوند.

روش اول تشخیص پشت و رو بودن لنز

یک راه این است که لنز را روی سر انگشت اشاره دستتان قرار داد و مقابل صورت گرفت و از زوایای کناری به لنز نگاه کرد. اگر لنز درست باشد، به شکل نیمکره دیده می‌شود ولی اگر پشت و رو باشد، لبه‌های لنز شبیه به چتری که وارونه شده باشد شبیه است.

روش دوم تشخیص پشت رو بودن لنز

راه دیگر این است که وقتی لنز در چشم قرار می‌گیرد اگر احساس ناراحتی وجود داد و لنز با پلک زدن حرکت غیر عادی دارد، احتمالا پشت و رو گذاشته شده است. در این مورد لنز براحتی بر روی چشم‌ها قرار نمی‌گیرد.

روش سوم تشخیص پشت و رو بودن لنز

راه سوم این است که بین انگشت اشاره و انگشت شست لنز را تا کرد؛ اگر به شکل لوله خم شد، لنز درست است ولی اگر به شکل حرف لاتین V خم شد لنز پشت و رو است.

روش چهارم تشخیص پشت و رو بودن لنز چشم

راه چهارم تشخیص پشت و رو بودن لنز تاکوتست است. در این تست لنز چشم بین انگشت اشاره و شست قرار می‌گیرد به طوری که لبه‌های آن کاملا آزاد باشد و به آرامی از مرکز به طرفین فشار داده می‌شود اگر لبه‌ها به سمت هم آمدند و بهم نزدیک شدند این حالت لنز صحیح است و لنز پشت و رو نیست و درست است ولی اگر دولبه دایرهای شکل لنز از هم دور شدند و به انگشتان چسبیدند یعنی لنز بصورت پشت و رو است و کاملا غلط است، پس باید آن را اصلاح و سپس استفاده کرد.

روش‌های متفرقه زیادی برای تشخیص پشت و رو بودن لنزهای تماسی نرم پیشنهاد می‌شود از جمله استفاده از دستگاه و یا توسط چشم پزشکان که بخاطر پیچیدگی کار و نداشتن اطلاعات اولیه از دستگاه‌های چشم پزشکی اطلاعاتی در این مورد ارائه نشده است.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش استفاده از لنز چشم به سایت ایران لنز مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران لنز

ایران لنز از سال 1390 تاکنون به مدیریت سحر قاسمی اپتومتریست شماره نظام پزشکی 2104 ب و سالار حمیدی شماره نظام پزشکی 2129 ب در اینستاگرام و تلگرام مشغول به فعالیت بوده و هست. این شرکت مفتخر است تمامی لنز های رنگی، طبی رنگی و طبی را در انواع بهترین برند لنز طبی رنگی و همچنین بهترین مارک لنز رنگی و طبی بدون رنگ با قیمتی مناسب توزیع کرده و به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی این حوزه برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]