اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806023979412833

نکاتی در خصوص نگهداری بهتر از لنز چشم

چگونه می‌توان از لنز چشم خود بیشتر استفاده کرد؟

کد: 139806023979412833

http://bit.ly/2KUlEEE

، تهران , (اخبار رسمی): مراقبت از لنز چشمی بسیار پر اهمیت است زیرا لنز یک جسم خارجی است و به دلیل آنکه چشم یک عضو بسیار حساس است رعایت بهداشت لنز یک امر ضرورری است و در صورت آلوده شدن لنز خطرات جبران ناپذیری چشم را تهدید می‌کند. علاوه بر این با مراقبت بیشتر از لنز می‌توان مدت زمان بیشتری از آن استفاده کرد.

چه کار کنیم تا از لنز چشم خود بیشتر بتوانیم استفاده کنیم؟
نکاتی در خصوص مراقبت از لنز چشمی

ممکن است برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده باشد که بعد از مدتی از استفاده از لنز چشم خود احساس کنند که لنز مثل قبل نیست و با ان راحت نیستند. یکی از عوامل موثر که می‌تواند احساس نارضایتی برای کاربران لنز به وجود آورد عدم رعایت بهداشت لنز چشمی است.

در ادامه مثال‌های کوچک و به ظاهر بی اهمیت که کاربران به آنها کمتر توجه می‌کنند آورده شده است:

  • باز گذاشتن درب جا لنزی و یا درب محلول  پس از گذاشتن لنز
  • دست زدن به نوک لنز
  • لمس لنز با دست‌های آلوده
  • نشستن دست‌ها قبل از گذاشتن لنز

که در این صورت بایستی از دستگاه لنز گذار استفاده کرد چون استریل کردن دستگاه به مراتب کار راحت تری است و تنها با شستشوی آب پاک می‌شود و داخل محفظه خود استریل است.

چرا لنز چشم پس از مدتی باعث ناراحتی افراد می‌شود؟

سوالی که بسیاری از کاربران دارند این است که با وجود آنکه بهداشت را رعایت کرده و از لنز مراقبت کرده‌اند اما باز هم پس از یک یا دو بار استفاده از لنز متوجه شده‌اند که راحتی و کیفیت اولیه خود را ندارد. رعایت همین نکات ریز و به ظاهر پیش پا افتاده برای استفاده بهتر از لنز بسیار مهم است.

برای سلامت لنز بهتر است به نکات زیر توجه شود:

  • دقت به تاریخ مصرف محلول لنز چشمی

زمان استفاده از محلول لنز از زمان باز کردن درب آن  ۱ الی ۳ ماه است، (بستگی دارد به چند میلی حجمی که دارد که چند میل است. پس باید مابقی را بعد از آن تاریخ اعلام شده دور ریخت. درست مثل تاریخ لنزها. یک تاریخ اکسپایر دارد و یک تاریخ مصرف.

از لحظه‌ای که پلمپ باز می‌شود چه در مورد محلول و چه در مورد لنز یک تاریخ مصرف وجود دارد که به افراد اعلام شده (سالانه، فصلی، دیلی، ماهانه) و
یک تاریخ هم دارد مربوط به زمانی که اکسپایر می‌شود.

مثلا اگر تاریخ ۲۰۲۴ زده شده است به معنای توانایی استفاده از ان تا این تاریخ نیست. این تاریخ درج شده در صورتی است که در پلمپ باز نشده باشد و این هم یک اشتباه از سری اشتباهات است.

  • محلول قدیمی و جدید را میکس نکرد

مساله دیگری که بایدکاربران لنز به آن توجه کنند عدم ترکیب دو محلول متفائت است. زمانی که قرار است محلول جالنزی تعویض شود ممکن است به همان محلولی که مقداری در ظرف جالنزی باقی مانده اضافه شود، که این یک عمل اشتباه است و باید محلول قبلی را بطور کامل خالی و  جالنزی را  با محلول تازه آبکشی کرد و سپس محلول تازه را در جالنزی ریخت و لنز را داخل جالنزی قرار داد.

تعویض به موقع محلول لنز داخل جالنزی

هر باری که لنز چشمی قرار داده می‌شود محلول را به طور کامل باید عوض کرد حتی اگر استفاده نشود. باید کامل محلول مارک قدیمی را خالی و محلول مارک جدید را در جالنزی ریخت.  محلول جدید با محلول قدیمی هرگز میکس نشود و همچنین محلول مارک‌های مختلف را با هم میکس نکرد.

ر۲ ، ۳ روز یک بار محلول را باید تعویض کرد به این خاطر که هوا وارد آن می‌شود و باعث فاسد شدن محلول می‌شود. در صورت اطمینان از درب جالنزی می‌توان فاصله تعویض محلول را بیشتر کرد.

از مصرف هر نوع محلول لنز باید پرهیز کرد و در مورد برند محلول لنز از پزشک یا اپتومتریست باید سوال پرسید. 

جا لنزی را نیز هرهفته با آب خالی باید شست و هر ماه جوشاند و سه ماه یک بار بطور کامل تعویض کرد.

آیا استفاده از پک‌های جالنزی محلول دار هنگام مسافرت مورد تایید است؟

به هیچ عنوان این کار را توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است  پلاستیک آنها بهداشتی نباشد.

در این شرایط محلول مسافرتی برند اویزور (کمپانی اویزور) برند آلکلین دارد و روزانه است و دارای یک پک کامل با چندین محلول روزانه برای شستشو است که  همان روز برای دوبار شستن و در واقع تعویض محلول جالنزی و شستن لنز و گذاشتن لنز در داخل چشم کافی و مناسب است و آخر شب هم پلاستیک را می‌توان دور ریخت. یک بار مصرف است و کاملا جای محلول بهداشتی است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نکات مراقبت از لنز چشمی می‌توانند به سایت ایران لنز به آدرس iranlens.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران لنز

ایران لنز از سال 1390 تاکنون به مدیریت سحر قاسمی اپتومتریست شماره نظام پزشکی 2104 ب و سالار حمیدی شماره نظام پزشکی 2129 ب در اینستاگرام و تلگرام مشغول به فعالیت بوده و هست. این شرکت مفتخر است تمامی لنز های رنگی، طبی رنگی و طبی را در انواع بهترین برند لنز طبی رنگی و همچنین بهترین مارک لنز رنگی و طبی بدون رنگ با قیمتی مناسب توزیع کرده و به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی این حوزه برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]