اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806043989910821

علی بابا و جک ما

کد: 139806043989910821

http://bit.ly/326jRBU

، اهواز , (اخبار رسمی): علی بابا نام یک شرکت بزرگ چینی است که درسال ۱۹۹۹ میلادی شروع بکار کرد.علی بابا به عنوان واسطه میان تولیدکنندگان، فروشندگان و خریداران عمل می‌کند. علی بابا درمدت زمان کوتاه به رشدوتوسعه زیادی دست یافت.این شرکت در حال حاضر بیش از یک تریلیون دلار تراکنش سالانه داشته وبیش از ۲۳۱ میلیون کاربر فعال دارد.

علی بابا و جک ما
علی بابا و جک ما

گروه علی بابا یک شرکت و فروشگاه خرید اینترنتی است که انواع محصولات و خدمات را به کاربران خود عرضه می‌کند. علی بابا نامی آشنا نه تنها در چین بلکه در سراسر جهان است.

شرکت چینی علی بابا در سال ۱۹۹۹ توسط مدیر عامل خود جک ما شروع به فعالیت کرد. گروه علی بابا در طی کمتر از دو دهه تبدیل به یکی از بزرگترین سایت‌های آنلاین و اینترنتی در جهان شد. زمینه‌های فعالیت علی بابا شامل فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین، خرده فروشی انواع کالاها و محصولات و رایانش ابری است.

گروه علی بابا در سال‌های اخیر به فروش قابل ملاحظه‌ای دست یافته است، بطوری که در برخی سال‌ها رکورد فروش سایت‌های فروش آنلاین مانند آمازون و ای بی را در مجموع شکسته است. به عنوان مثال گروه علی بابا در سال ۲۰۱۲ با فروش بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار به فروشی بیش از مجموع فروش دو شرکت آمازون و ای بی دست یافت.

علی بابا جز بیست سایت و فروشگاه اینترنتی بزرگ دنیا محسوب شده و از پلتفرمی همانند ای بی برخوردار است. گروه علی بابا یک شرکت بین المللی بوده که با هدف ارتباط مستقیم میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان شروع بکار کرد. کاربران علی بابا شامل مصرف کنندگان نهایی، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی هستند. بطور معمول بیش از هشتاد درصد خریدهای اینترنتی در کشور چین از طریق علی بابا انجام می‌شود. این شرکت در سطح جهانی نیز از اعتبار ویژه‌ای برخوردار بوده بطوریکه در سال ۲۰۱۳ حدود ۴۰ درصد سفارشات و تحویل کالاهای علی بابا مربوط به خارج از کشور چین و سایر کشورها بوده است.

تاریخچه گروه علی بابا 

گروه علی بابا در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط جک ما راه اندازی شد. اولین دفتر علی بابا در محل زندگی و آپارتمان جک ما در شهر پکن بود. در فاصله پانزده سال از افتتاح شرکت علی بابا در چین، سرمایه این شرکت به ۲۰.۸ میلیارد دلار بالغ زسید و مدیر عامل علی بابا در رده سی و ششمین مرد ثروتمند جهان قرار گرفت. نام علی بابا برگرفته از یکی از شخصیت‌های کارتون افسانه سندباد است.

علی بابا نامی شناخته شده در جهان بوده و افراد زیادی در سراسر جهان آن را می‌شناسند. اولین وب سایت علی بابا در سال ۱۹۹۸ طراحی و ساخته شد. پس از افتتاح فروشگاه اینترنتی علی بابا در سال ۱۹۹۹ میلادی در پکن، به فاصله دو سال سرمایه‌های زیادی از بانک‌های بزرگ جهانی همانند سافت بانک اقدام به سرمایه گذاری در آن کردند.

پس از سه سال از شروع فعالیت گروه علی بابا و در سال ۲۰۰۱ میلادی و شب ژانویه سال ۲۰۰۲ گروه علی بابا به سودآوری رسید. در سال ۲۰۰۵ میلادی گروه علی بابا وارد همکاری با سایت یاهو شد و در سال ۲۰۰۷ هنگامی که کمتر از ده سال از فعالیت آن می‌گذشت، علی بابا وارد بورس هنگ کنگ شد. در سال ۲۰۰۸ میلادی علی بابا بخش تحقیقات و توسعه یا R&D خود را راه اندازی کرد و سرانجام در سپتامبر سال ۲۰۰۹ میلادی گروه علی بابا سیستم محاسبه گر ابری خود را فعال کرد.

لازم بذکر است که در سال ۲۰۰۴ علی بابا پرداخت آنلاین و الکترونیکی علی پی و خرید اینترنتی را برای مشتریان فراهم کرد. گروه علی بابا در راستای توسعه فعالیت‌های خود در سال ۲۰۱۴ وارد بازار آمریکا شد. گروه علی بابا با توسعه و بهبود مستمر همواره جزو یکی از برترین سایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین در سال‌های اخیر محسوب شده است.

انواع محصولات قابل عرضه در فروشگاه اینترنتی علی بابا

علی بابا یک فروشگاه اینترنتی است که برخلاف سایر فروشگاه‌های آنلاین دارای انبار کالا نیست. علی بابا محلی برای ارتباط مستقیم میان تولید کنندگان، عرضه کنندگان و خریداران است. در واقع علی بابا نقش واسطه را بازی می‌کند. علی بابا از طریق حق کمیسیون، آگهی‌های تبلیغاتی و غیره به کسب سود می‌پردازد.

در علی بابا هر نوع کالا و خدماتی را می‌توان پیدا کرد. کاربران می‌توانند در سایت علی بابا بیش از ۵۹۰۰ گروه کالایی را پیدا کنند. این به معنی طیف بسیار وسیع انواع محصولات و خدمات قابل ارائه از طریق علی بابا است. سیستم پرداخت علی بابا مختص به خود است بطوریکه سرویس پرداخت آنلاین علی پی یکی از برترین سرویس‌های پرداخت آنلاین دنیا محسوب می‌شود.

علی بابا دارای تعداد بسیار زیادی کاربر فعال از داخل چین و سایر کشورهای دیگر است. تعداد کاربران علی بابا به بیش از ۲۳۱ میلیون کاربر در سال رسیده است و سطح تراکنش‌های این شرکت به بیش از یک تریلیون دلار در سال می‌رسد.

علی بابا بزرگترین مرکز خرید و فروش آنلاین در چین و جهان

علی بابا بزرگترین مرکز خرید و فروش آنلاین در چین و در سطح بین المللی بشمار می‌رود. بیش از ۸۰ درصد خریدهای آنلاین در کشور چین از طریق علی بابا صورت می‌پذیرد. این رقم در سطح جهانی بیش از میزان فروش سایر سایت‌های اینترنتی است. علی بابا با توجه به میزان تراکنش‌های سالانه خود یکی از غول‌های تجارت الکترونیک در دنیا محسوب می‌شود.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در آینده نزدیک بواسطه علی بابا کشور چین در تجارت الکترونیک از مجموع سایر رقبای خود مانند کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان و فرانسه پیشی خواهد گرفت. علی بابا بیش از ۲۰ هزار کارمند دارد. این تعداد کارمند در داخل کشور چین و پنجاه کشور و منطقه در دنیا قرار دارند.

خرید و فروش بلیط هواپیما، قطار، رزرو هتل و تور در پیک خورشید

یکی از انواع خدمات متعدد که پیک خورشید که به کاربران خود عرضه می‌کند، فروش انواع بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، رزرواسیون هتل و تورهای مختلف داخلی و خارجی است. ایجاد بستری مناسب برای شرکت‌ها و موسسات خدمات مسافرتی، فروش انواع خدمات مسافرتی و گردشگری را نیز امکان پذیر کرده است. 

همچنین دارای این ویژگی مهم بوده که تنها در صورت رضایت مشتریان از کالا و خدمات ارائه شده به پرداخت پول شرکت‌‌ها و توزیع کنندگان اقدام می‌کند. بدین ترتیب براساس درصد بالای رضایتمندی کاربران از خدمات ارائه شده، گردشگران و توریست‌های زیادی در سراسر دنیا برای دریافت خدمات مسافرتی و گردشگری  اقدام می‌کنند.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پیک خورشید

شرکت خدمات مسافرت هوایی جهانگردی و زیارتی پیک خورشید اهواز با مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری (بندالف)و مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری (مجوز ب) و سازمان حج و زیارت (مجوز ب) و نمایندگی فروش رجا و با عضویت در انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی iata از سال 1380 فعالیت خود را آغاز نموده است در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]