اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806053994512833

سوالات رایج در خصوص استفاده از لنز چشمی

دلیل سوزش چشم در هنگام گذاشتن لنز چشمی چیست؟

کد: 139806053994512833

http://bit.ly/2L2yZuI

، تهران , (اخبار رسمی): افرادی که از لنز چشم استفاده می‌کنند باید در مراقبت از لنز دقت زیادی داشته باشند و همچنین به نکاتی که پزشک به آن‌ها تاکید دارد عمل کنند تا دچار سوزش چشم نشوند. به طور مثال پس از خرید لنز آن را بلافاصله درون چشم قرار نداد و ابتدا آن را برای چند ساعتی داخل محلول لنز گذاشت.

دلیل سوزش چشم در هنگام گاشتن لنز چشمی چیست؟
علن سوزش چشم بعد از گذاشتن لنز

در زمان خرید لنز باید توجه داشت از هر محلول لنزی استفاده نشود و تنها از محلولی استفاده شود که مورد تایید پزشک یا اپتومتریست باشد

بسیاری از افراد زمانی که لنز می گذارند مشکلاتی برای‌شان به وجود می‌آید که باعث ناراحتی و آزار آن‌ها می‌شود. که برخی از آن ها عبارتند از:

چرا وقتی برای اولین باز لنز پلمپ شده داخل چشم گذاشته می‌شود فرد دچار سوزش چشم می‌شود؟

بسیاری از افراد می‌گویند وقتی درب لنز را باز می‌کنند و داخل چشمان‌شان می‌گذارند اصطلاحا چشم‌شان را می‌زند و با آنکه از همان محلول مخصوص لنز استفاده کرده‌اند باز هم باعث آزار آنها شده است دلیل آن چیست؟  

باید توجه داشت زمانی که درب لنز، باز می‌شود و از پلمپ خارج می‌شود نباید بلافاصله در چشمان قرار گیرد! بلکه باید داخل جالنزی محلول  لنز تازه که حتما باید در خصوص برند محلول لنز از پزشک یا اپتومتریست مشورت گرفته شود ریخته شود و لنز را از پلمپ خارج کرد و آن را داخل جالنزی گذاشت و درب جالنزی را بست. حداقل زمانی که لازم است لنز داخل محول بماند  چهار ساعت است البته بهتر است به مدت یک شب تا صبح داخل محلول بماند و سپس استفاده شود.

بنابراین دلیل اینکه بلافاصله پس از آنکه لنز گذاشته می‌شود و احساس سوزش چشم ایجاد می‌شود این است که محلول قدیمی و مانده‌ای که از ابتدا کارخانه داخل جالنزی ریخته است محلول مناسبی نبوده است.

در نتیجه این نکته را باید رعایت کرد که پس از باز کردن پلمپ،  محلول لنز را  باید تعویض کرد و پس از گذشت چند ساعت لنز قابل استفاده خواهد بود.

چگونه لنز چپ و راست را از هم تشخیص دهیم؟

بر روی هر یک از درب‌های جالنزی حرف R و F نوشته شده است. R مخفف کلمه right یعنی مخصوص چشم راست و L مخفف کلمه left یعنی مخصوص چشم چپ است.

کاربران لنز رنگی که فقط از لنز برای جنبه زیبایی استفاده می‌کنند باید دقت داشته باشند که حتما هر لنگه لنز چپ و راست را به درستی داخل چشم خود بگذارند.

البته افرادی که نمره چشم یکسانی دارند زمانی که برای اولین بار لنز را داخل چشم‌شان می‌گذارند باید تاپایان زمان انقضای لنز، لنگه‌های لنز را جا به جا نکنند و به همان ترتیبی که روز اول گذاشته‌اند استفاده کرد.

اما افرادی نمره چشم چپ و راست‌شان با یکدیگر متفاوت است به طور مثال نمره چشم راست‌شان 1.5 و نمره چشم چپ‌شان 4 است  باید دقت داشته باشند در همان شروع استفاده از لنز به درستی داخل چشم‌شان بگذارند و آن‌ها را با یکدیگر جا به جا نکنند.

علاقه‌مندان برای دریافت پاسخ سوال‌های خود راجع به لنز چشم می‌توانند  به سایت ایران لنز مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران لنز

ایران لنز از سال 1390 تاکنون به مدیریت سحر قاسمی اپتومتریست شماره نظام پزشکی 2104 ب و سالار حمیدی شماره نظام پزشکی 2129 ب در اینستاگرام و تلگرام مشغول به فعالیت بوده و هست. این شرکت مفتخر است تمامی لنز های رنگی، طبی رنگی و طبی را در انواع بهترین برند لنز طبی رنگی و همچنین بهترین مارک لنز رنگی و طبی بدون رنگ با قیمتی مناسب توزیع کرده و به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی این حوزه برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]