اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806073998711859

معرفی مشهورترین آهنگسازان موسیقی متن فیلم

آشنایی با برخی آهنگسازان برجسته موسیقی فیلم

کد: 139806073998711859

http://bit.ly/2ZFal7i

، تهران , (اخبار رسمی): در ادامه تعدادی از آهنگسازان مشهور تاریخ سینما بررسی شده و قسمتی از فعالیت‌های آن‌ها آمده است.

آشنایی با برخی آهنگسازان برجسته موسیقی فیلم
بهترین آهنگسازان فیلم-ملودایو

جان ویلیامز

جان ویلیامز آهنگساز امریکایی که در سال 1932 میلادی در شهر نیویورک و در کشور امریکا متولد شده است، یکی از پرافتخارترین آهنگسازان حال و حاضر دنیای موسیقی و جهان موسیقی متن محسوب می‌شود. او تاکنون نامزد دریافت بیش از 50 جایزه‌ی مرتبط با ساخت موسیقی متن شده است و از این لحاظ یکی از دست‌نیافتنی‌ترین دستاوردهای هنری را در عرصه‌ی ساخت موسیقی متن از آن خود ساخته است.

هانس زیمر

هانس زیمر در دوران جوانی و در زمان اقامت خود در شهر لندن کار ساخت موسیقی متن را با تولید موسیقی بی‌کلام برای تیزرهای تبلیغاتی وکلیپ‌های ویدیویی شروع کرد. در ان دوران کیبورد و سینتی‌سایزر دو سازی بودند که هانس زیمر در نوازندگی هر دوی آن‌ها تبحر داشت و تسلط کسب کرده بود. او آهنگسازی فیلم‌های اینتراستالر، اینسپشن، گلادیاتور، دانکرک، بتمن بوده و برای ساخت موسیقی متن فیلم شیرشاه موفق به کسب اسکار موسیقی متن شده است.

رامین جوادی

رامین جوادی را بیشتر به خاطر ساخت قطعات موسیقی ارکسترال برای سریال‌های تلویزیونی پرطرفدار می‌شناسند، اما امروزه باید از رامین جوادی به عنوان یکی از پرکارترین آهنگسازان جوان دنیا در عرصه‌ی موسیقی متن نام برد. شاید نقطه‌ی عطف زندگی حرفه‌ای رامین جوادی به عنوان آهنگساز، آشنایی و دستیاری برای هانس زیمر آهنگساز سرشناس آلمانی باشد. او آهنگساز مجموعه‌هایی چون بازی تاج و تخت، فرار از زندان و وست ورلد و فیلم‌هایی مثل وارکرفت بوده است.

فیلیپ گلس

فیلیپ گلس آهنگساز سازهای نوآورانه، آواز، موسیقی اپرا و مینیمال است؛ او در سال 1937 در شهر بالتیمور و ایالت مری‌لند آمریکا متولد شد و از کودکی به یادگیری فلوت پرداخت. در پانزده سالگی به دانشگاه شیکاگو رفت و در زمینه ریاضی و فلسفه درس خواند و در سال 1956 فارغ‌التحصیل شد. به‌خاطر علاقه‌اش به موسیقی آتونال برای تحصیل آهنگسازی به مدرسه موسیقی جولیارد در نیویورک رفت و بعد در پاریس شاگرد نادیا بولانژه شد.

آشنایی او با سیتاریست معروف-راوی شانکار- روی سبک تلفیقی گلس تأثیر به‌‌سزایی داشت و موجب شد که او از ملودی و هارمونی سنتی رها شود. سپس او شروع به ساخت قطعه‌های مونوتن با ملودی تکراری علاقه‌مند شد، این آثار شامل مجموعه‌ای از ریتم‌های سنکوپی است که در ساختاری دیاتونیک با ضربی ضعیف و کش‌دار ادامه پیدا می‌کردند.

توماس نیومن

توماس مونتگومری نیومن (Thomas Newman) آهنگساز آمریکایی زاده سال 1955 میلادی است که بیشتر برای ساخت موسیقی فیلم شهرت دارد. او فرزند آلفرد نیومن آهنگساز شهیر آمریکایی است که در دوران کاری‌اش توانست 9 جایزه اسکار را دریافت کند. توماس در خانواده‌ای هنرمند و روس‌تبار متولد شد و تقریبا تمامی اعضای خانواده‌اش در زمینه آهنگسازی فعالیت دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله فیلم و موسیقی ملودایو

مجله فیلم و موسیقی ملودایو به طور اختصاصی به بررسی موسیقی متن و موسیقی بی کلام می پردازد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

موسیقی | سرگرمی و تفریح