اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806124014112833

آیا می‌توان لنز چشم را با سرم شستشو تمیز کرد؟

کد: 139806124014112833

http://bit.ly/2ZHAv9C

، تهران , (اخبار رسمی): برخی از افراد برای شستن لنز خود از سرم شستشو استفاده می‌کنند که 100 درصد اشتباه است. سرم شستشو فقط در بیمارستان‌ها برای شستن زخم‌ها و سینوس‌ها کارآمد است. سرم شستشو شاید در ظاهر بتواند آلودگی‌های سطحی لنز را از بین ببرد اما رسوبات چسبیده به لنز را از بین نمی‌برد و ضد‌عفونی نمی‌کند.

آیا میتوان لنز چشم را با سرم شستشو تمیز کرد؟
شستن لنز چشم با سرم شستشو

شستن لنز چشم با سرم شستشو نه تنها لنز را تمیز نمی‌کند بلکه باعث خراب شدن لنز چشم و آسیب‌رسانی به چشم خواهد شد سرم شستشو قدرت ضدعفونی و رسوب‌زدایی لنز را ندارد

متاسفانه برخی افراد نا آگاه در خصوص مراقبت و شست‌وشوی لنزها به دیگران راهنمایی‌های اشتباه می‌کنند که باعث آسیب رساندن به لنز و در نهایت به چشم خواهند شد.

هدف از نوشتن این مقاله آگاه سازی کاربران لنز در خصوص مراقبت از لنز چشمی است. در ادامه برخی اشتباهات رایج که در خصوص شست‌وشوی لنز وجود دارد بیان شده است.

بسیاری از کاربران لنز برای شست و شوی لنز چشم خود از سرم شستشو استفاده می‌کنند که این اشتباه خیلی بزرگی است.

آیا می‌توان لنز چشم را با سرم شستشو تمیز کرد؟

جواب این سوال قطعا منفی است به دو دلیل زیر:

دلیل اول: سرم شستشو ممکن است بتواند آلودگی‌های سطحی و ظاهری لنز مثل مو یا آرایشی که به سطح لنز چسبیده است را  پاکسازی کند اما نه قادر است لنز را ضدعفونی کند و 

نه قادر است لنز را رسوب‌زدایی کند.

زیرا لنزهای سافت کانتکت به دلیل جنسی که دارند پروتئین‌ها و رسوب‌های چربی داخل چشم را به خود جذب می‌کنند که این رسوبات فقط و فقط با محلول‌هایی که چند منظوره هستند و در واقع می‌توانند لنز را استریل کنند و رسوب زدایی کنند قابل رسوب زدایی هستند در نتیجه شست و شوی لنز با سرم شستشو هرگز پیشنهاد نمی‌شود.

دلیل دوم: اگر کاربران لنز روی بطری سرم شستشو را بخوانند بر روی آن درج شده است که پس از باز کردن بطری مصرف شود و پسمانده آن در واقع باید دور ریخته شود چون این سرم‌ها فاقد مواد نگهدارنده هستند و این اصلا عاقلانه نیست که افراد هر بار برای شست‌وشوی لنز یک سرم را باز کنند و مابقی را دور بریزند به این خاطر که نه عقلانی است و نه مقرون به صرفه…

بیشترین کاربرد این سرم‌ها در بیمارستان‌ها برای شستشوی زخم‌ها و سینوس‌هاست ولی برای چشم هرگز گزینه مناسبی به شمار نمی‌آید.

یک اشتباه خیلی بزرگ‌تر و فاحش‌تر این است که بعضی افراد نه تنها لنز را با سرم شستشو می‌شویند بلکه از سرم شستشو در جا لنزی جهت نگهداری لنز خود استفاده می‌کنند که این یک اشتباه بزرگی است که هم برای شستشو و هم برای نگهداری لنز در جالنزی از این سرم استفاده می‌کنند چون این کار خیلی زود لنز را خراب می‌کند در نتیجه هر دو مورد رد شده است.

نه برای شست‌وشوی لنز و نه برای نگهداری لنز نباید از این سرم‌ها استفاده کرد.

فقط در موارد اورژانسی که فرد به محلول لنز دسترسی نداشته باشد می‌توان فقط برای یک‌ بار از سرم استفاده کرد نه بیشتر.

برای شستشوی لنز و نگهداری لنز در جالنزی فقط از محلول لنز یعنی همان مایع لنز باید استفاده شود. محلول لنز سه برند یونیورسال، آل کلین، اپتی فری توصیه می‌شود. این سه برند بهترین پیشنهادهای روز دنیا را شامل می‌شود. زیرا کیفیت محلول لنز اهمیت به سزایی دارد یعنی اگر اهمیت محلول لنز از کیفیت لنز بیشتر نباشد کمتر نیست در نتیجه این سه محلول، جهت رضایت خاطر بیشتر به کاربران لنز معرفی می‌شود که محصولات فوق العاده‌ای هستند و محلول‌های چند منظوره‌ای محسوب می‌شوند:

۱- محلول آلکلین محصول کمپانی آویزور است ساخت کشور اسپانیا 

۲- محلول اپتی فری ساخت کشور آمریکا است که در نوع خود بینظیر است و به عبارتی حرف اول اول را می‌زند.

۳- محلول یونیورسال ساخت کشور ایتالیا است که محلول فوق‌العاده خوبی است.

علاقه‌مندان برای خرید و اطلاع از انواع محصولات جانبی برای شستشوی لنز مانند محلول لنز و قرص لنز می‌توانند به سایت ایران لنز مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران لنز

ایران لنز از سال 1390 تاکنون به مدیریت سحر قاسمی اپتومتریست شماره نظام پزشکی 2104 ب و سالار حمیدی شماره نظام پزشکی 2129 ب در اینستاگرام و تلگرام مشغول به فعالیت بوده و هست. این شرکت مفتخر است تمامی لنز های رنگی، طبی رنگی و طبی را در انواع بهترین برند لنز طبی رنگی و همچنین بهترین مارک لنز رنگی و طبی بدون رنگ با قیمتی مناسب توزیع کرده و به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی این حوزه برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]