اطلاعات تماس
  • 091226***** - 086463*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806254044312024

بررسی اجمالی پرچم ایران در کنار سایر پرچم کشورها

پرچم ایران و 14 پرچم مشهور

کد: 139806254044312024

http://bit.ly/32LVry6

، تهران , (اخبار رسمی): پرچم کشورها متنوع بوده و ریشه‌های تاریخی دارد، فرهنگ شناسان و جغرافی دانان و مورخان در مورد تغییرات پرچم کشورها بیشترین مطالعه را دارند و آنها از سیر تاریخی تغییر پرچم کشورها آگاه هستند. در مسابقات ورزشی و در رویدادهای سیاسی، پرچم کشورها را می‌توان مشاهده کرد.

پرچم کشورها: پرچم ایران و 14 پرچم مشهور
پرچم ایران در کنار دیگر پرچم کشورها - پرشین نوین پرچم

۱. ایران

پرچم ایران، از زمان کاوه آهنگر تا به امروز در یک نمودار تاریخی منطقی تغییر کرده است. اولین پرچم ایران توسط کاوه آهنگر ایجاد شد و سلسله‌های پادشاهی بنا به مقتضیات زمانی خود آن را تغییر دادند. تا زمان خاندان پهلوی، نماد پرچم ایران، شیر و خورشید بود که توسط خاندان پادشاهی تغییر می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ پرچم و نشان رسمی کشور نیز تغییر یافت. طبق اصل هجدهم قانون اساسی پرچم به ترتیب عمودی از سه رنگ مساوی سبز، سفید و سرخ (نه قرمز) تشکیل شده است که با علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار الله اکبر است. در ترکیب پرچم ایران در نظام جمهوری اسلامی، کلمه توحید یعنی عبارت لا اله الا اله آمده است. این عبارت در طرحی موزون به رنگ قرمز به شکل واژه الله طراحی شده است تحلیل هنری این نشان لاله سرخی است که از خون شهیدان انقلاب سر برآورده و چهار قسمت آن شبیه هلال و جزء قائم میانی آن یادآور شمشیر است که خود نشانی از قدرت و ایستادگی ملت مسلمان ایران محسوب می‌شود.

شعار الله اکبر به نشانۀ بیست و دوم بهمن « یازدهمین ماه هجری شمسی » یازده بار در رنگ سبز و یازده بار در رنگ سرخ یعنی جمعاً بیست و دو بار با خط بنایی ( یعنی همان خطی که الله اکبر را بر مناره‌های مساجد نقش می‌کند) به صورت حاشیه در مرز رنگ سرخ و سبز با رنگ سفید تکرار می‌شود.

رنگ سبز پرچم، نشانه آبادانی است و منعکس کننده آرمان‌های ملت بزرگ ایران است برای داشتن کشوری آباد و توسعه یافته. همچنین این رنگ نشانه دین مبین اسلام، دین ۹۹٪ مردم ایران است.

رنگ سفید پرچم، بیانگر صلح طلبی ملت بزرگ ایران است، ملت مسلمان ایران تحت تاثیر تعلیمات دین مبین اسلام، صلح و آرامش را برای تمام همنوعان خود می‌خواهد.

رنگ قرمز پرچم، نشانه صلابت و پایداری ملت مسلمان ایران در برابر تجاوزکاران و ستمکاران است، ملت مسلمان ایران همچنانکه در عمل نیز نشان داده است در دفاع از حقوق مرز وبوم و اعتقادات خویش تا پای جان می‌ایستد.

2. ایالات متحده امریکا

پرچم امریکا گاه به اسامی «شکوه ماندگار» یا «ستاره‌ها و نوارها» هم شناخته می‌شود. وجه تسمیه عنوان دوم ۱۳ نوار به نشانه ۱۳ جامعه کهن امریکا و ۵۰ ستاره به نشانه ۵۰ ایالت این کشور است.

3. فرانسه

«سه‌گانه فرانسوی» مشهور بر اساس سه رنگ قرمز، سفید و آبی است. این سه رنگ از لباس شاه لوییز شانزدهم در حالی که در پاریس در حال هدایت یک گردهمایی انقلابی بود، برگرفته شده است.

4 . یونان

پرچم یونان از قدیم الایام به همین صورت بوده؛ فقط ابعاد نوارهای آبی آن از زمان انقلاب یونانی‌ها علیه عثمانی‌های ترک چندین بار تغییر کرده است.

5. افریقای جنوبی

رنگ‌های بیرق افریقای جنوبی رسما مفهومی ندارند ولی سبز، مشکی و قرمز برگرفته از رنگ‌های حزب سیاسی نلسون ماندلا، کنگره ملی افریقا، و جمهوری‌خواهان سابق بوئری هستند. حالت Y شکل پرچم اشاره دارد به اتحاد فرهنگی ملت افریقای جنوبی.

6. آنتیگوا و باربودا

پرچم آنتیگوا و باربودا یکی از منحصر به فردترین و خاص‌ترین پرچم‌ها محسوب می‌شود، در واقع به وسیله یک معلم هنر دبیرستان طراحی شده است. خورشید نشانه آغاز عصری جدید پس از کسب استقلال است، قرمز معرف انرژی مردم و رنگ آبی نشانه امید.

7. غنا به مثابه اتیوپی

پرچم غنا هم حاوی سه رنگ پان آفریکن یعنی قرمز، زرد و سبز است. به علاوه رنگ سیاه که امروزه در پرچم اغلب کشورهای افریقایی دیده می‌شود و سمبل مردم قاره سیاه و آزادی است.

8. آلمان

گرچه قرمز، سیاه و طلایی از قرون وسطا نشانه دولت آلمان بودند، رنگ‌های کنونی این پرچم معرف رزم‌آورانی هستند که قرن نوزدهم در جنگ‌های ناپلئونی برای آلمان جنگیدند.

9. استرالیا

زمانی همه کشورهای تحت نظر ملکه انگلیس موظف بودند در پرچم خود از نماد انگلیس استفاده کنند. پرچم استرالیا هم از این امر مستثنا نیست. ستاره‌ هفت‌پر نشانگر ۶ ایالت استرالیا به علاوه یک پر برای مستعمرات است. دیگر ستاره‌ها اشاره دارد به صورت فلکی صلیب جنوبی که از همه جای استرالیا قابل رویت است.

10. بوتسوانا

رنگ‌های پرچم بوتسوانا برگرفته از نشان دولتی این کشور است. آبی سمبل آب (روی نشان دولتی چنین نوشته شده: بگذار ببارد) و سیاه و سفید نماد تطابق نژادی است. نوارها هم ملهم از حیوان ملی این کشور، گورخر است.

11. ویتنام

رنگ قرمز پرچم ویتنام نماد خونی است که ریخته شد تا کشور استقلال خود را به‌دست آورد. ستاره پنج پر هم اشاره دارد به اتحاد کارگران، سربازان، دهقانان، جوانان و روشنفکران که با هم برای ساخت جامعه سوسالیستی تلاش می‌کنند.

  12. پاراگوئه

یکی از چندین پرچمی که از پرچم فرانسه الگو گرفته. رنگ‌های آن سمبل آزادگی و استقلال هستند. آرم وسط پرچم اشاره دارد به ۱۴ می‌۱۸۱۱، تاریخ استقلال رسمی کشور پاراگوئه.

13. چاد و رومانی

عجیب است؛ ولی با اینکه این دو کشور در دو قاره مختلف واقع شده‌اند و هیچ سنخیت جغرافیایی و فرهنگی با هم ندارند، ولی پرچمشان دقیقا مانند هم است!

14. هندوستان

خود هندی‌ها به پرچمشان که سال ۱۹۳۱ ابداع شد می‌گویند «تیرانگا» که در زبان هندی به معنای سه رنگ است. نوارهای این پرچم نماد دو جامعه اصلی هند هستند. سبز، مسلمانان و نارنجی، هندوها. نوار سفید بیانگر آرزوی صلح و صفا بین این دو گروه است. گرچه طی زمان تفاسیر متفاوتی از این رنگ‌ها شده. چرخ وسط پرچم ۲۴ پره دارد که تصور می‌شود هر یک اشاره به یک ساعت از شبانه‌روز دارد.

شرکت پرشین نوین پرچم ، یکی از برترین تولید کننده‌های انواع پرچم در ایران است. پرچم مذهبی، پرچم تشریفات، پرچم رومیزی و پرچم کشورها و... .

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فروشگاه پرشین نوین پرچم به ادرس www.pnpflag.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه پرشین نوین پرچم

خدمات پرشین نوین پرچم شرکت پرشین نوین پرچم با هدف تولید محصول با کیفیت، استاندارد و تحویل بدون واسطه با نازلترین قیمت در حوزه چاپ پرچم شامل پرچم ایران ، پرچم مذهبی ، پرچم کشورها ، پرچم تشریفات،پرچم رومیزی مخصوصا پرچم ایران ، پذیرای سفارشات پرچم در ابعاد و اندازه های متنوع می باشد.ما در سالیان فعالیت خود این رسالت را داشتیم که در این عرصه بهترین ها را خدمت هموطنان عزیز ارائه کنیم، نمونه ای از آن را اگر بخواهیم بیان کنیم، پرچم ایران را با پارچه ی ساتن در اندازه های بزرگ متوسط و کوچک به چاپ رساندیم، نمونه ای از این را در باغ موزه ی دفاع مقدس میتوانید مشاهده کنید که بزرگ ترین پرچم ایران میباشد که در کشور عزیمان به اهتزاز در آمده است. نمونه ی دیگر از چاپ پرچم توسط ما در پرچم های مناسبتی و پرچم مذهبی است که در روزهایی از سال مانند زمان برگزاری مسابقات والیبال که ایران میزبان کشورهای اروپایی است و همچنین در ماه محرم و ماه صفر و ماه مبارک رمضان و ایام فاطمیه پرچم های خاص آن زمان را سفارش می دهند.

اطلاعات تماس
  • 091226***** - 086463*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار